Формулата за успех може да се редуцира до следното математическо уравнение - Ps = 1 – Pf, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Това се чете по следния начин: вероятността за успех е равна на едно минус вероятността за провал. Симпатичната концепция всъщност съобщава, че колкото по-ниска е вероятността за провал, толкова по-голяма е вероятността за успех. Така че знаейки какво е да се провалиш, а след това да не повтаряш същото, определено води към успеха.
Има много правила за успех. Ето и най-важните от тях, включително и едно бонус правило.
Бъдете скромни
Бизнесът има възходи и падения. Част от оцеляването в цикъла надолу е да не пропилеете всичките си пари в хода му. Хумористът Дейвид Бари например се шегува, че американското правителство се нуждае от едно Министерство на Луиз, което да се състои от една майка на име Луиз, която не би одобрила никакви разходи, които не са абсолютно необходими. Така че слушайте Луиз, ако щете – направете си един отдел Луиз.
Резервен план
Има низходящи цикли, има обаче и бедствия. Паричните средства са това, което ще ви преведе по пътя на трудностите. И то много по-добре, отколкото мостовите кредити. Банкирайте излишъка си и запазете поне три месеца оперативен капитал в резерв. По този начин можете да оцелеете дори и в най-дълбоките сривове.
Персонален резерв
Като основател на стартираща компания може да се наложи за известно време да останете без реална заплата. Ако изпаднете в несъстоятелност, докато фирмата ви се изправи, може да я повлечете в бездната с вас. Преди да стартирате, уверете се, че имате достатъчно пари, за да плащате основните си сметки за две години. Повечето компании искат три години за стабилизиране. Така ще останете здраво стъпили на краката си за този период от време.
Ментори
Изучаването на грешките и успехите на други хора е чудесен начин да ги избегнете. В края на краищата защо да повтаряте лошите навици? Заслужава си да отделите време за добрите наставници и да се консултирате с тях. Менторите трябва да ви насочват, да ви приземяват, да наблюдават напредъка ви, да проверяват документите и да ви задават въпроси. Те ви помагат да мислите чрез ситуации и „извън кутията“.
Идеята
Има много приемливи продуктови и бизнес идеи, но разликата между добра идея и голяма идея може да е голяма. Отделете време, за да сте сигурни, че имате добра идея и добре изработени продукти, преди да се запътите към навлизане на пазара. Разходите за стартиране на слаба компания, която да се опитате да подобрите в движение, са огромни.
Бонус правило
Прочетете за ръководството, управлението и структурата на бизнеса. Малко са книгите, които покриват всичко това, но първо се правят трудните неща.