Какви са причините да губите служители? II част

job-fair-2857

Много работодатели приемат, че служителите им напускат заради пари. Всъщност само 12% от служителите и работниците сменят работата си, защото искат повишение или по-високо заплащане. Резултатите от проучване сред а 2285 професионалисти в САЩ показват, че 9 от 10 души са готови да печелят по-малко пари, стига да вършат по-смислена работа.

Какви всъщност са причините за текучество на служителите? Онлайн изданието business.com обобщава 12 причини.

Вижте първа част на материала тук

Служителите нямат възможности да се издигат

Повечето служители приемат оферта за работа с надеждата, че ще напредват в йерархията. Когато обаче след няколко години стаж не виждат повишение, това ще ги изнерви. Повече от 70% от служителите, които обмислят напускане, искат да сменят работата си, тъй като не им се дава шанс или ресурси да израстват в сегашната си роля или в компанията. Лишаването на вашия екип от възможности за напредък е сигурен начин да загубите най-добрите таланти.

Служителите страдат от прегаряне

Прегарянето е опасно за вашите служители и вашия бизнес. Тези служители нямат енергия, страст и мотивация да вършат работата си. Помогнете им да избегнат прегарянето, като им предоставяте възможности да си почиват и ги насърчавате да го правят.

Фирмената култура е лоша

Положителната фирмена култура е от решаващо значение. Сега повече от всякога служителите и работниците искат да изпитват чувство за принадлежност на работното си място. Не всички предприятия обаче имат приветлива атмосфера. Проучване, проведено от HAYS, установява, че 47% от хората, които активно търсят нови позиции, посочваткултурата на компанията като основна причина за напускането на текущата си работа.

Служителите чувстват липса на доверие и самостоятелност

Положителната връзка между служител и мениджър изисква доверие и води до по-добри резултати на работното място. Служителите процъфтяват в среда, в която техните ръководители им се доверяват и те имат достатъчна автономия да вършат работата си. Когато ръководителите се намесват постоянно в работата на хората си, служителите и работниците изпитват безпокойство и не са в състояние да работят ефективно.

За да задържите най-добрите си служители, напътствайте ги в техните роли без да ги управлявате. Научете се да се доверявате на вашия екип и предоставяйте повече подкрепа само когато е необходимо.

Други добри служители напускат

Независимо дали става дума за ефективен лидер, или харесван член на екипа, който напуска, в тази ситуация много служители вече не усещат връзката с компанията и също решават да напуснат. При напускане на ключов служител можете да се сблъскате с вълна от предизвестия, защото хората искат да се спасят от това, което смятат, че е потъващ кораб.

Не винаги можете да попречите на силен служител да напусне или пък на негови колеги да го последват. Да изисквате подписване на споразумения, съгласно които напусналите да не работят за конкуренти за определен период от време, е скъпо и често предизвиква обратна реакция. Вместо това се отнасяйте добре към служителите си и се старайте да ги задържите.

Има промяна в личния живот на служителите

Има много промени в личния живот, които налагат намирането на нова работа. Служител може да се премести в нов града или друга държава. Промените в здравословното състояние или семейството също кара хората да търсят по-гъвкава позиция или да напуснат. При романтична връзка между колеги обикновено единият от двамата или и двамата напускат. Това са ситуации, върху които никой мениджър няма контрол, затова подкрепяйте служителите си, докато те са под вашето управление, общувайте открито с тях и ги насърчавайте да бъдат честни с вас.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.