Какви са причините да губите служители?

job-work-employment-2

Много работодатели приемат, че служителите им напускат заради пари. Всъщност само 12% от служителите и работниците сменят работата си, защото искат повишение или по-високо заплащане. Резултатите от проучване сред а 2285 професионалисти в САЩ показват, че 9 от 10 души са готови да печелят по-малко пари, стига да вършат по-смислена работа.

Какви всъщност са причините за текучество на служителите? Онлайн изданието business.com обобщава 12 причини.

Няма гъвкави условия на работа

Повечето служители вече не търсят работа от 9 до 17 ч, която изисква всеки ден да бъдат в офиса. Ако една компания въведе гъвкав работен график, служителите вероятно биха избрали нея пред неин конкурент, който не проявява гъвкавост.

Данните показват, че 37% от служителите биха напуснали сегашната си длъжност за друга работа, което им позволява да работят отдалечено част от времето. Общо 82% от служителите ще бъдат по-лоялни към настоящия си работодател, ако предлага повече гъвкавост.

Ръководителите не са съпричастни

Неотдавнашно проучване на Businesssolver разкрива, че 93% от служителите са по-склонни да останат на работа, ако шефът им е съпричастен. Емпатията е от решаващо значение за лидерите, особено ако управлявате екип от квалифицирани служители и искате да ги задържите дългосрочно. Мениджърите трябва да се грижат за хората си като хора, не просто като служители. Тогава те са по-склонни да бъдат лоялни към компанията.

Служителите се чувстват изключени

Според Gallup когато служителите са ангажирани, има 59% по-малка вероятност да търсят нова работа. Тези, които се чувстват изключени, бързо си намират нова работа. Ако вашите работници имат трудности да намерят смисъл в работата си, те няма да останат дълго време в компанията. Затова говорете с тях и ги оставете да имат по-голямо влияние върху отговорностите си.

Служителите се чувстват подценени

Никой не иска представянето му да не се забелязва, особено ако работи по-дълги часове и влага повече усилия. Въпреки това много работници се чувстват по този начин, а 66% са казали, че биха напуснали поради липса на признателност. Едно "благодаря" или "страхотна работа" е достатъчно. Изразете благодарност към служителите си и ги уведомете, когато са направили нещо добре, че се гордеете с тях.

Служителите се чувстват подценени

Хората се чувстват подценени най-вече заради вида работа, който извършват. Много служители искат да вършат смислена работа или да ги предизвикват да разширят уменията си. Когато работата вече не е стимулираща, те ще търсят нови възможности. Говорете със служителите си и, когато е необходимо, им помогнете да преоткрият целта си в работата си. Дайте им нови отговорности и те ще бъдат щастливи.

Служителите са пренапрегнати или преуморени

Макар че има смисъл да награждавате постиженията с повече отговорности или работа, бъдете внимателни. Служителите, които са затрупани, може да се преуморят и пак да напуснат. Уверете се, че вашият екип има балансирано натоварване. Ако увеличите отговорностите на служителя, дайте му и повишение или други ползи.

Очаквайте втора част на материала!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.