За много сектори 2020 г. е визионерска година, която е идеална за стартиране на нов бизнес, за възраждане на маркетингови кампании, за подновяване на усилията за дигитализиране на маркетинга.
През 2020 г. ще се прилагат различни стратегии за дигитален маркетинг, тъй като гласът, изображението, видеото и семантиката вече изпреварват чисто текстово базираните маркетингови стратегии, пише онлайн изданието business2community.com.
Тази година ще има нови тенденции и при оптимизацията и маркетинга за търсачки. Сред тях е стремежът към нулевата позиция в страницата с резултати от търсене, както и възходът на гласовото търсене, широкото използване на визуално търсене и популяризирането на видео търсенето.
Все пак маркетингът със съдържание ще остане царят на SEO.
Причината, поради която много фирми искат позиция нула, е поради нарастването на оптимизацията за гласово търсене и доминирането на резултатите от търсенето без кликове. Те са общо 62,5% от всички мобилни търсения и около 34,4% от търсенията от компютри.
Популярността на гласовото търсене е очевидна, тъй като все повече и повече приспособления се активират с глас. Поради непрекъснатото усъвършенстване на технологиите за изкуствен интелект се предвижда повече хора на възраст от 18 до 24 години да използват такива устройства за онлайн търсене, включително носими устройства, таблети, колонки, смартфони и други.
Визуалните търсения също ще се използват по-широко тази година. Общо 62% от милениалите в момента предпочитат да използват такива средства пред другите технологии за търсене. Сред технологиите за визуално търсене включват Pinterest Lens, Google Lens, Camfind и Bing Visual Search.
Видеоклиповете са силен елемент в стратегията за дигитален маркетинг на всяка компания и сега се използват като елемент в оптимизирането и маркетинга на търсачките. Понастоящем много марки използват видео SEO, видеоклипове 1:1, видео на живо и 360˚ видеоклипове, за да доминират в резултатите от търсенето.
Дори и при всички нови тенденции, които се появяват, маркетингът на съдържание няма да изчезне скоро, тъй като остава един от най-мощните начини за привличане на вниманието на целевия клиент.