Мнозина смятат, че търговията на дребно във физическите магазини е мъртва. Сега, когато можете да поръчате дори авокадо от, например, Amazon, а онлайн пазаруването е далеч по-удобно, отколкото да отидете до близкия мол, хората гледат на реалните търговски обекти като на част от миналото.
Доколко обаче е истина това твърдение, пита онлайн изданието entrepreneur.com.
Според американското Бюро за преброяване на населението продажбите на дребно в САЩ са нараснали с 0,2 процента миналата година, а онлайн продажбите са нараснали с 11,5 процента. Това е очаквано предвид лекотата, с която поръчваме, щракайки с мишката, както и широката наличност на разнообразни опции.
Още повече, че хората прекарват много време в социални мрежи, където им се показват насочени реклами, така че за тях е по-лесно да намерят това, което дори не са знаели, че търсят.
Преди обаче да обявим, че търговията на дребно във физическите магазини наистина е мъртва, трябва да кажем, че е трудно да се концептуализира бъдеще, което е единствено дигитално. Знаейки за това, магазините обмислят нови и подобрени стратегии, за да останат актуални.
Потребителско изживяване
Магазините, които предлагат на клиентите си автентично изживяване, все още са привлекателни. Build-A-Bear, например, залага на креативността и изразителността при създаването на плюшена играчка, което е значително по-забавно от поръчката на еднотипни, готови артикули. Това е и причината те да искат по-висока цена.
Още една история: Woolrich - европейска марка за дрехи, наскоро отвори магазин в Милано, който има кът за сядане, зимна градина и място за пиене на еспресо. Такива преживявания генерират човекопоток, което увеличава и продажбите.
Магазините насърчават хората да излязат от домовете си
Въпреки любовта към удобството, малко хора се радват да останат в домовете си по цял ден. Само че с толкова много възможности за забавление трябва да има нещо завладяващо във вашия магазин, което да ги накара да го посетят. Йона Гърмезиан и неговото семейство, например, реализират мол за 6 млрд. долара с воден и увеселителен парк, аквариуми, фонтани, светлинно шоу, ледена пързалка и закрит басейн с вълни. Това е стъпка отвъд преживяването, с което сме свикнали. Гърмезиан казва, че хората искат да се забавляват и е от ключово значение за бизнеса да създаде преживяване, което е толкова вълнуващо и забавно, че те да нямат търпение да излязат от къщи.
Потребителите имат контрол какво купуват
Зе забравяйте, че има определени елементи, които клиентите искат да видят с очите си и да докоснат с ръцете си. Връщайки се към примера с авокадото, мнозина винаги ще предпочетат да купят храната си в местен магазин за хранителни стоки, вместо да я поръчат онлайн. Други пък искат да пробват дрехите си на място, а не да се доверят на диаграма с размери, когато поръчват нов чифт дънки.
За да им създаде преживяване, молът на Йона Гърмезиан планира да инвестира в преживявания с разширена реалност и цифрови огледала, които позволяват на клиентите да изпробват няколко тоалета и да бъдат записани, докато правят 360-градусов ход за сравнение. Тези изображения хората ще могат да изпращат и на свои близки за обратна връзка преди да вземат решение за покупка.
Докато клиентите имат специфични предпочитания, те винаги ще се нуждаят и от изключително преживяване. Търговията на дребно никога няма да умре напълно, стига клиентите да искат определен контрол върху това, което купуват, и стига магазините да ги заинтригуват достатъчно.