Четири тенденции в PR, които ще наберат скорост през 2020 г.

business-Pixabay

В самия край на 2019 г. PR специалистите размишляват как PR ще се промени през следващата година. Тези, които са в крак с новите технологии и променят възприятията и очакванията на потребителите, увеличават шансовете си за оцеляване и процъфтяване през 2020 г.

Онлайн изданието business2community.com представя четири приоритета в PR сферата, които да очакваме през следващата година.

По-голяма бдителност срещу фалшивите новини

Специалистите по комуникациите ще заемат по-бдително отношение към фалшивите новини и други форми на дезинформация. Двама от всеки 10 специалисти по комуникации в САЩ и Канада казват, че техните организации са били засегнати от фалшиви новини, някои повече от веднъж, според проучване на Центъра за лидерство в обществените отношения Plank. Близо 60% от анкетираните определят фалшивите новини като сериозна заплаха“, но малцина имат системи или инструменти, за да забелязват или отговарят на фалшиви новини.

Това ще се промени догодина. Повече фирми, организации с нестопанска цел и други видове организации ще приемат политики, технически системи и процеси за откриване и управление на фалшиви новини и дезинформация. Повече PR екипи ще използват услугите за мониторинг на медиите, за да наблюдават социалните медии, онлайн медийните издания и известните фалшиви новинарски сайтове за споменаване на техните марки и продукти. Други ще добавят фалшивите новини в своите планове за управление на комуникационни кризи.

Битка срещу Deepfake видеоклиповете

Deepfake видеоклиповете ще представляват нова заплаха за корпоративната репутация. Напредъкът в редактирането на видео дава възможност на измамници и престъпници да създават видеоклипове с хора, които правят неща, които никога не са правили, или казват думи, които никога не са казвали. Безплатни или евтини инструменти за редактиране на видео за създаване на фалшификати вече са широко достъпни.

Въпреки че резултати не се гарантират, платформите за социални медии и технологичните компании ще се опитат да разработят инструменти за откриване на такива фалшификати, а законодателите и регулаторите обмислят специални решения. Благоразумните организации ще наблюдават всички медии и ще измислят планове за реакция на подобни видеа.

Повече брандове на позиция

Изследванията показват, че марките, които говорят по различни въпроси, могат да повишат лоялността на клиентите и да спечелят уважение. Очаквайте повече компании да заемат позиции по социални и политически въпроси през следващата година и по този начин да получат положителна публичност.

Корпоративните позиции трябва да отразяват корпоративните ценности; всички корпоративни действия трябва да поддържат корпоративните ценности и позиции. От решаващо значение е корпоративните решения а да подкрепят тези ценности и комуникациите на компанията да отразяват и популяризират тези ценности. Когато вземате корпоративни или търговски решения, струва си да помислите как това би било представено на страниците на пресата, например.

Също така е важно да се проведат обширни проучвания, за да се разберат целевите аудитории на организацията или марката и какви позиции защитават по дадени въпроси. Специалистите по корпоративни комуникации могат да играят водеща роля в завършването на тези изследвания и популяризирането на приноса на организацията към обществото.

Добавена и виртуална реалност

Разширената реалност (AR) и виртуалната реалност (VR) най-накрая ще влязат в полезрението на специалистите по комуникации, които ще търсят креативни начини за използване на нововъзникващите технологии за по-добро предаване на корпоративни и търговски съобщения до потребителите. VR представя 360-градусови триизмерни видеоклипове, които изцяло потапят зрителите в едно преживяване. AR наслагва изображения върху камери на смартфони или други екрани, за да комбинира физически и дигитален свят.

Обикновено потребителите се обръщат към VR за вълнение и забавление, но са склонни да използват AR за практически приложения. Технологията предлага множество практически приложения, които надхвърлят игрите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.