Големите данни (big data) са един от най-разнообразните инструменти, които маркетолозите могат да използват, когато разрастват бизнеси. По същество големите данни са актът на анализ на големи количества данни с цел вземане на информирани бизнес решения.
Преди машинното програмиране да ни позволи да проследим всичко - от продажбите до ангажираността на потребителите, трябваше да съберем числата едно по едно в електронна таблица. Сега вместо да чакаме дни или дори седмици за съставяне на тази информация, отчетите се генерират за секунди, пише онлайн изданието business2community.com.
Изданието предлага няколко начина, по които предприятията използват големи данни за подобряване на продажбите, задържане на клиенти, подобряване на сигурността на потребителите и много други.
Създайте персонализирани предложения за продукти
Един от начините да използвате големи данни за разрастване на бизнеса си е чрез създаване на персонализирани предложения за продукти. Компании като Amazon постигнаха огромен успех, като събираха данни за поведението на клиентите и ги използваха, за да увеличат потреблението или да доведат нови клиенти. Например, ако имате хамстер за домашен любимец и сте закупили храна или лакомства някога, когато пак влезете в сайта за пазаруване, ще виждате подобни продукти, както и най-популярните продукти от категорията, купувани от потребителите.
Този тип маркетинг помага за насърчаване на персонализацията, което е основна точка за продажба на потребителите. Резултати от различни изследвания потвърждават това твърдение. Потресаващите 63 процента от потребителите твърдят, че очакват предприятията да предоставят персонализирани препоръки и съдържание на продукти.
Идентифицирайте ключовите точки на сайта си
Маркетолозите използват потребителски данни, за да търсят модели, които се появяват при продажбите, трафика на уебсайтове и заявките за обслужване на клиенти. От тези данни ще видите къде са ключовите точки на сайта ви, така че да насочите съответното съдържание или други продукти към потребителите. Тази тактика ще ви помогне да изградите връзка с вашата аудитория.
Тествайте кампаниите си
Прилагането на А/В тестове е тактика, при която маркетолозите създават множество вариации на една и съща промоция. Вариантите могат да включват различни цветове и бутони, шрифтове, разположение текст. Цветовете и разположението генерират огромна разлика в начина, по който хората реагират на вашето съдържание.
Маркетинговите кампании по имейл са идеални за А/В тестване. Различните варианти на мейлите генерират много ценни данни, които да анализирате и да подобрите кампанията си още в нейния ход. В зависимост от промените може да увеличите ангажираността няколко пъти. Тестването ви дава възможност и да сегментирате списъка с контакти и да експериментирате с различни кампании.
Фина настройка на клиентите
Обслужването на клиентите играе важна роля за развитието на бизнеса ви. Ако имате отличен продукт, но обслужването е слабо, продажбите ви ще намалеят драстично с времето. Много компании използват големи данни, за да програмират чатботове, които да поемат потребителските въпроси 24/7 без оглед на времето.
Например, ако забележите, че 60 процента от клиентите, които идват на вашия уебсайт, се нуждаят от помощ за нулиране на паролата си, можете да обучите AI програма, за да помогнете на тези потребители, така че те да могат бързо да се върнат към разглеждането на вашия сайт. Така не само ще оптимизирате процеса по обслужване на клиентите, но и ще разполагате с повече време да им помагате за по-сложни проблеми.
Големите данни правят събирането на информация за обслужването на клиентите лесно. Вместо да преглеждате чатовете, да слушате телефонни обаждания и да прекарвате безброй часове заровени в електронни таблици, можете бързо да видите какви проблеми подтикват вашата аудитория да потърси помощ.