Седем важни тенденции в маркетинга и продажбите през 2020 г.

existing-clients

Разрастването на бизнес и намирането на нови клиенти е трудна работа. Правилата за достигане до клиентите се променят. Потребителите вече са предпазливи и не обичат да им се продава, така че маркетолозите трябва да проявят креативност, за да заобиколят умората от потребителската реклама и да увеличат приходите.

И сякаш това не е достатъчно трудно, но и тенденциите се променят с толкова бързи темпове, че да се съобразяваш с тези промени става само по себе си предизвикателство, пише онлайн изданието business2community.com.

Ето седем тенденции, които изданието обобщава и смята, че ще се развият през 2020 г. и в началото на новото десетилетие. Ако искате да генерирате повече трафик към сайта си и да осъществявате повече конверсии, имайте ги предвид.

Още нови тенденции за постигане на дигитална трансформация във Вашия бизнес можете да откриете по време на Digital Transformation Summit. Научете повече за събитието тук!

Чатботът е тук, за да остане

Без значение дали ги харесвате, или не, чатботовете могат да бъдат доста ефективни за превръщането на анонимния трафик в конкретна позиция. Марките, които ги ползват, постигат увеличение на процента на конверсия с до 10%. Как, обаче, да интегрирате чатбот по такъв начин, който да не е досаден за клиентите?

Един от начините, по които компаниите са постигнали успех, е чрез използването на базираната на правила автоматизация на чата. Така посетителите на сайта могат да проведат доста задълбочен разговор с чатбота, за да научат повече за предлагането на продукти от компанията. Този подход улеснява клиентите да определят дали марката е подходяща за техните нужди.

Гласовото търсене расте

Броят на хората, използващи гласово задвижвани асистенти като Siri и Alexa, нараства с бързи темпове. Според скорошно проучване, направено от Juniper Research, броят на хората, използващи гласово управлявани интерфейси, ще скочи със забележителните 1000% за пет кратки години.

Гласът вече не се използва само за онлайн търсене. Гласово задвижваните интерфейси се използват практически навсякъде - от включване на високоговорителите до записване на бележки по време на среща.

Дори начинът, по който предприятията намират и поддържат клиенти, се трансформира. Сега предприятията започват да се насочват към използване на разговорни маркетингови стратегии, използвайки съобщения и чатботове в реално време, за да намалят времето за отговор на потенциални клиенти и да увеличат продажбите си. Това колко бързо отговаряте на клиентите си е от решаващо значение, защото шансовете ви да се свържете с посетителя на вашия сайт и да го превърнете в купувач е 10 пъти по-нисък, ако закъснеете с 5 минути.

С начина, по който прогресира гласовата технология, предприятията ще могат да генерират потенциални клиенти с помощта на гласови чатбоове. В резултат на това посетителите на сайта ви не само ще получат бърз отговор, който може да съкрати цикъла ви на продажби, но и ще имат по-приятно потребителско изживяване.

Персонализация

Оптимизацията на нивото на реализация (CRO) не е най-атрактивната стратегия за генериране на клиенти в този списък. Ако обаче искате да получите повече клиенти за вашия бизнес, това е една тенденция, която трябва да вземете под внимание. Причината е проста: CRO може да увеличи вашата възвръщаемост на инвестициите с до 223%, като същевременно намали разходите за взаимодействие с до 50% дори ако обемът на трафика на вашия сайт остане същият.

Кой е един от ключовете за успешното подобряване на CRO? Персонализацията. Днес потребителите не само очакват, че можете да предвидите техните желания и нужди, но и искат да бъдат третирани като уникални личности. Всеки път, когато посещават целева страница, те си задават въпроса „Какво има там за мен?“

Задължително е да се уверите, че съдържанието ви отговаря на следните въпроси:

Какво правя тук?
Защо трябва да ми пука?
Как да ви вярвам?
Откъде да започна?

Използвайте поведенческите модели на посетителите си на уебсайта си, особено що се отнася до публикациите в блога и статиите, които те четат.

Разказване на истории, ориентирани към аудиторията

Разказването на истории от брандовете се доказа като ефективна маркетингова стратегия по две причини. Първо, всички обичат добрите истории. За нас това е забавен начин да научим нещо ново. Второ, историите позволяват на брандовете да се свържат с потенциалните си клиенти на лично и емоционално ниво. Това е от решаващо значение, защото емоциите на клиента го подтикват да купува, особено ако знае, че с тази покупка ще осъществи нещо важно за него.

Разказването на истории трябва да е ориентирано към съответните публики. Разказът, ориентиран към аудиторията, е история, разказана от гледна точка на клиента. Причината, поради която този тип разказване е толкова завладяваща, е че той съчетава както силата на разказването на история със социалното доказателство. Това са важни фактори, които клиентите взимат предвид при решението за покупка.

Възход на интерактивното съдържание

Интерактивното съдържание не е ново. Това обаче се завръща като тенденция, защото върши далеч по-добра работа в привличането на вниманието на целевата аудитория в сравнение с другите типове съдържание. Причината, поради която интерактивното съдържание работи толкова добре, е че предоставя забавен начин да се получи информация, която е полезна и ценна за посетителите ви. Този вид съдържание може да бъде полезно на всички етапи от вашата маркетингова фуния.

Микросъдържанието се връща

От 15-секундни Instagram Stories до 5-секундни реклами в YouTube и кратки туитове, все повече и повече марки се връщат към публикуването на микросъдържание в социалните медии като начин за генериране на потенциални клиенти. Това е тенденция, която се определя от краткото време, за което хората съсредоточават вниманието си, когато са онлайн. Средно предприятията разполагат само с осем кратки секунди, за да привлекат вниманието на аудиторията си.

Ключът за успешното използване на това като част от вашата маркетингова стратегия е в честотата на публикуване на микросъдържание. Проучване на Buffer разкрива, например, че публикуването на до седем истории в Instagram ще даде най-добри резултати.

Изравняване на екипа за продажби и маркетинговия екип в В2В индустриите

Точно като B2C В2В бизнесът се очаква да предоставя на своите клиентски акаунти персонализирано съдържание и потребителско изживяване. Маркетинговият екип и екипът по продажбите трябва да работят заедно. Позволете на вашия търговски екип да поеме по-активна роля по време на етапа на планиране на вашите кампании за генериране на клиенти и други маркетингови стратегии. Тази стъпка е критична, тъй като процесът по закупуване при B2B е изключително сложен. Тъй като те са тези, които отговарят за затварянето на сделките, те ще бъдат в най-добрата позиция да кажат на маркетинговия екип за възникналите трудности и възражения, които пречат на конверсиите. Така маркетинговият екип разполага с важна информация, за да създаде необходимото съдържание.

Ако желеате да научите повече информация как да трансформирате бизнеса си дигитално и как да ускорите своя разтеж, чрез най-новите тенденции в дигиталния бизнес вземете своя билет за следващото събитие на сп. Enterprise: Digital Transformation Summit

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.