Пет грешки на маркетинговата кампания в социалните медии

pro-socialnetwork-graphics

Трудно ли ви е да следите социалните мрежи? А как се справяте с маркетинговите си кампании в социалните медии?

В световен мащаб над 3 милиарда души използват социалните медии редовно. Общо  80% от интернет потребителите имат поне един акаунт в социалните медии. Подобряването на ангажираността и доставянето на ценно съдържание може да окаже значително влияние върху вашите маркетингови резултати, пише онлайн изданието business.com.

Изданието посочва пет основни грешки, които провалят маркетинговите кампании в социалните мрежи, които са и сравнително лесни за отстраняване.

Не сте се насочили към подходящата аудитория

Първата грешка, която маркетолозите правят, е да се опитат да достигнат до широка аудитория, вместо да се фокусират върху хората, които се интересуват от техните продукти или услуги. В резултат на това ще достигнете до хора, които смятате, че се интересуват от вашата марка, вместо до хора, които имат истинска нужда от това, което предлагате.

За да определите точно целевата си аудитория, трябва да проведете задълбочени клиентски проучвания. Прегледайте данните от сайта си за общи тенденции. След това прегледайте отзивите на клиентите, изпратени до вас чрез формата за контакт на вашия уебсайт или в съответните групи в социалните медии. След като разберете какво потребителите очакват от вашата марка, можете да преструктурирате стратегията си за социални медии, за да поставите на първо място техните нужди. Това ще допринесе за успеха на вашата компания.

Купувате харесвания и трафик към уебсайтове

Изненадващо е, че много хора още купуват харесвания и споделяния на своите уебсайтове и профили в социалните медии. Тази тактика обаче може да навреди на сайта ви и на профилите ви в социалните медии. Освен това всички виждат, когато страницата е пълна с фалшиви отзиви и взаимодействия с ботове. Това отблъсква хората.

Бизнесът трябва да се съсредоточи върху органичния трафик към уебсайта и страниците в социалните мрежи. Не е по своята същност грешно да използвате реклами през социалната платформа, на която сте, но ако плащате на хората да изпращат ботове до вашия профил, това може да ви струва доверието на вашата аудитория.

Ангажираността не ви е приоритет

Ангажирането на потребителите може да се случи по различни начини. Онлайн конкурси, анкети и актуализации на състоянието под формата на въпроси са все техники за насърчаване на ангажираността. Ако не давате на хората причина да взаимодействат с вашата марка, данните за профилите и страниците ви бързо ще ви го покажат. Хората имат много опции, когато искат да разглеждат компании в социалните медии, така че ангажираността е задължителна. Когато сте активен домакин на събития, говорите с клиентите си, насърчавате дискусиите, тогава ще имате и повече трафик и продажби, отколкото конкуренцията, която не е активна в социалните мрежи.

Не споделяте ценно съдържание

Около 80% от интернет потребителите имат поне един акаунт в социалните медии. Ако съдържанието ви предлага стойност или забавлява, това е сигурен залог, че хората ще го споделят. Проблемът, който много собственици на фирми имат при създаването на маркетингови кампании, е, че не показват такова съдържание на нови абонати.

Вашата стратегия за маркетинг на социални медии вероятно ще се провали, ако не споделяте последователно ценни публикации и съдържание. Има безкрайни видове съдържание, които можете да споделяте с вашите фенове. Насрочете публикации от блога си, употребявайте хаштагове, бъдете последователни – така ще получите и необходимите споменавания.

Създаването и споделянето на ценно съдържание е съществена част от разрастването на каналите ви в социалните медии. Можете също да разнообразите публикациите си и да пускате и видео, което става все по-популярно и е по-лесносмилаемо за потребителите.

Не работите с други марки

Партньорствата са от решаващо значение за успеха на вашата стратегия за маркетинг в социалните медии. Маркетолозите и бизнес лидерите разчитат на други експерти в своята индустрия, както и на инфлуенсъри, за да разпространяват информация за бизнеса. Отношенията ви с други бизнес лидери ще зависят от това къде работят в бранша спрямо вашия бизнес. В идеалната ситуация трябва да потърсите бизнес партньор, чиито продукти допълват това, което предлагате.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.