Четири важни стъпки за изграждане на разпознаваем бранд

capital-markets

В електронната търговия брандът е като кръвообращението – жизненоважна дейност. Репутацията, която имате, преживяванията, които създавате, начините, по които се разграничавате - всичко това е свързано с вашия бранд.

Можете ли технически да продавате продукти онлайн без установена марка? Разбира се, може би за кратък период от време, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Можете ли, обаче, да изградите и развиете устойчив, печеливш бизнес без изграден бранд? Вероятно с малко късмет. Можете ли да се конкурирате с други компании, които предлагат и продават продукти от същата категория на една и съща група хора? Съмнително. Можете ли без изграден бранд да създадете нещо запомнящо се, което да кара хората да говорят и да се връщат за още? Няма начин.

Без установена марка няма да оцелеете. За да го направите, трябва да създадете и управлявате нещо уникално, с което клиентите да искат да взаимодействат. Имате нужда от нещо, с което инфлуенсърите да се ангажират. Имате нужда от нещо, с което хората да се хвалят на приятелите си. Това нещо е марка.

Създайте бележник за бранда

За да създадете силна марка в света на електронната търговия, можете да започнете от ясно описание на марката, ценностите и целите. Този бележник е предназначен за всички ваши служители, изпълнители и агенции, с които работите. Този ресурс е източникът на истината за вашия бранд. Това е жив документ, който всеки може да използва, когато иска да разбере и изобрази гласа, личността и стила на вашата марка.

В бележника трябва да включите информация, която е основна за текущото развитие и запазване на вашата марка, например мисия, основни стойности, ключови съобщения и позициониране на вашите продукти, ръководство за визуален стил и указания за комуникация за всеки канал и среда, която използвате при взаимодействие с клиенти.

Бележникът за бранда може да бъде просто един документ, споделен в Google с членовете на вашия екип, или пък професионално проектиран и отпечатан ресурс, който давате на всеки служител или агенция, която работи за вас. Важното е съдържанието вътре да е стойностно и полезно.

Превърнете клиентите в микроинфлуенсъри

За инфлуенс маркетинга се говори много. Всъщност това вероятно ще се превърне в една от най-използваните, но и неразбрани маркетингови концепции.

Дали инфлуенс маркетинга си струва инвестицията? Вероятно да, стига да достигнете до една проста истина: не е нужно да наемете Ким Кардашиян, за да получите възвръщаемостта, която искате. Всъщност най-вероятно е по-добре да избягвате общоизвестните знаменитости и добре познатите инфлуенсъри и вместо това да потърсите микроинфлуенсъри. Те са различни от известните личности, защото имат значително по-ммалък брой последователи, които, обаче, са по-ангажирани с тях.

Все повече брандове работят с микроинфлуенсъри, защото кампаниите с тях са по-евтини и техните постове обикновено водят до по-голяма ангажираност. При известните личности масата последователи е голяма, но ангажираността е по-малка, а и кампаниите излизат доста скъпо.

Как да изберете микроинфлуенсърите? Преди да се захванете да откриете, преговаряте и наемете непознат, който вероятно не знае нищо за вашия продукт, обърнете се към съществуващите си клиенти. Най-лоялните така или иначе вече говорят за вашите продукти на приятелите си.

Създайте фотографска библиотека

Време е да се сбогувате със сток снимките. Вашата марка заслужава нещо по-добро, както и вашите клиенти. Работите усилено за изграждането на продукти, които решават проблеми и създават наслада у вашите клиенти. Снимките, които използвате в маркетинговите кампании, трябва да съответстват на стандартите, които сте задали за всеки друг аспект на вашата марка - качество на продукта, съобщения, комуникация с клиенти и други.

Безплатните снимки са удобни, но те рядко ви позволяват да създадете емоционалния отговор, който трябва да създадете, за да превърнете заинтересован купувач в лоялен клиент.

За да изградите по-силна, по-разпознаваема марка за вашия бизнес в електронната търговия, трябва да отделите време за изграждане на библиотека от снимки на марката, които ви помагат да се свържете с клиенти, да покажете продукти и да се разграничите от конкурентите. Мислете за тази фотобиблиотека като разширение на вашата марка. Вие създавате стандарти, когато става въпрос за вашето лого, вашите шрифтове и описанията на продуктите. Вашите снимки също трябва да имат различен стил, който клиентите да разпознават.

Разказвайте истории

Маркетолозите са прави – съдържанието е цар. Ако искате да се свържете с потенциални клиенти, трябва да изградите доверие у хората. Най-бързият начин да направите това е чрез създаване на съдържание и позициониране като знаещ лидер във вашата индустрия. В предишни години това означаваше създаване на блог и споделяне на статии - или ако наистина сте изпреварили времето си, може би сте създали видеоклипове.

Днес спечелването на играта със съдържание не се състои в създаването на блог или писането на статии, а в създаването на цяла издателска концепция за вашия бранд, която ви позволява да създавате и споделяте много различни форми на съдържание - от подкасти и интерактивни презентации до отпечатани книги за гледане и дългосрочни интервюта с клиенти.

В обобщение: за да се конкурирате в света на електронната търговия, трябва да имате утвърдена марка, която е възхитителна и незабравима за вашите клиенти. Не можете да стигнете до там за една нощ, но можете да се приближавате всеки ден, като се фокусирате върху това как хората изживяват вашата марка в социалните медии, на уебсайта ви, на Amazon, в електронната поща и в реалния живот.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.