Осем тенденции в дигиталния маркетинг - II част

marketing-concept

Изминалата 2019 г. беше натоварена за маркетолозите. Десетки нови технологии навлязоха на пазара, появиха се стотици хиляди курсове за маркетинг майсторство и видеа за фуниите за продажби. Така прогнозирането на маркетинговите тенденции за 2020 г. стана изключително трудно, пише онлайн изданието business2community.com.

Изданието обобщава осемте топ маркетингови тенденции, които ще наберат скорост през 2020 г. За първите четири можете да научите повече тук!

Имейли, базирани на ангажираност

Имейлите, базирани на ангажираност, са една от най-големите тенденции в дигиталния маркетинг за 2019 г. Въпреки че електронната поща е изключително стабилен инструмент, потреблението, дизайнът и доставката на съобщения се променят. През тази година ще видим още повече „голи“ имейли (състоящи се само от текст) и още повече интерактивни имейли.

Динамичното или интерактивното съдържание повишава ангажираността на потребителите и ги примамва да предприемат действия направо от съобщението без да се налага да посещават друга страница. Общо 91% от купувачите търсят такова съдържание онлайн.

Примери за динамично съдържание са анкети, викторини, анимирани бутони с призив към действие и събития за добавяне към календара.

Многоканални социални съобщения

Маркетолозите установяват, че все повече потенциални купувачи, както и съществуващи клиенти, са разпръснати из мрежата и са готови да сключват сделки директно от предпочитания от тях канал за съобщения. Приложенията за съобщения използват тази възможност и предоставят нови приложения а отваряне на съобщения между бизнеса и потребителите.

Приложения като Whatsapp, Facebook Messenger и WeChat вече не се ограничават до лична употреба. Някои от тях са много по-гъвкави що се отнася до автоматизирани ботове и вече разполагат с напълно разработени маркетингови технологии, налични на пазара.

Тъй като общият брой на активните потребители на тези 3 канала в комбинация е 4+ млрд. души, повече предприятия ще разширят каналите си за ангажиране с клиенти и ще приемат поне 1 до 2 нови платформи за съобщения през 2020 г. Това ще им помогне ефективно да общуват със своята аудитория и да подобряват своите стратегии за персонализиране. Това също така позволява на клиентите, които се притесняват от анонимността, да достигнат директно до марките и да си взаимодействат, като използват техния предпочитан канал.

Благодарение на тези разширения маркетинговата платформа е в състояние да проследи по-точно данните и да създаде по-добър модел, за да определи дали конверсията е осъществена чрез чат в Messenger, или чрез кратко съобщение. В края на деня един от най-трудните проблеми за търговците е измерването на конверсиите от реферали, с които те са активни или интегрирани. Многоканалните социални съобщения ще доведат до естествено решение на този проблем.

Маркетингова автоматизация и по-добри интеграции

Според Forrester годишните разходи за автоматизация на маркетинга ще достигнат 23 млрд. долара до 2023 г. През 2020 г. ще чуете нови модни думи, в които ще фигурира и изкуствен интелект. Тези възможности обаче няма да изпълнят своите обещания, поне до края на 2021 г.

Типовите маркетингови кампании и интегрираните решения в една точка ще бъдат тенденция през 2020 г. Това е така, защото маркетолозите виждат затруднение в маркетинговите операции поради количеството работа, необходимо за изпълнение на дадена кампания.

Например, провеждането на платена рекламна кампания изисква много компоненти, като например целева страница, формуляр и платформа за водещи данни, преди да се достигне до работния процес. Анализите и консолидирането на данни трябва да се осъществява отвън и изисква огромен обем ръчна работа. Този процес зависи от най-малко 3 инструмента, които комуникират помежду си.

Следователно маркетолозите търсят консолидирани инструменти и извън кампаниите, които могат да бъдат разгърнати с няколко кликвания. Шаблонната кампания може да включва няколко целеви страници, готови формуляри, проследяване на данни и работен поток с всичките му съобщения, създадени въз основа на целите на кампанията. С тази възможност маркетолозите могат да съкратят времето, да намалят разходите и да се съсредоточат върху подобряването на съдържанието си, а не да извършват излишна работа. Маркетолозите, освен това, очакват по-добра интеграция с приложения на трети страни.

Гласово търсене

Гласовото търсене започна да набира скорост и точно както беше предвидено преди няколко години, 50% от търсенията онлайн ще се базират на глас през 2020 г.

Освен че използват интелигентни асистенти, като Alexa, Cortana на Microsoft или Google Home, за да отговарят на въпроси на потребителите и да пускат музика, компаниите могат да използват тези устройства, за да предоставят гласова услуга за своите клиенти.

Благодарение на стартиращи компании като Blutag и Jetson предприятията, които продават онлайн, вече могат да превърнат каталозите си с продукти в напълно разработени пазари с активиран глас и да позволят на клиентите си да използват съществуващите си устройства с гласови възможности, за да правят поръчки с прости гласови команди.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.