Четири стъпки за подготовка на перфектния чатбот

ai

Чатботите все още се считат за нововъзникваща технология, но тяхното използване бързо се разраства сред всички бизнеси. Защо? Много просто – защото чатботите предлагат много предимства, включително по-добро преживяване на клиентите, повишена ангажираност и повече продажби и процент на конверсии.

С напредването на изкуствения интелект, машинното обучение и обработката на естествен език чатботите са готови да стават все по-интелигентни. Това означава, че още повече бизнеси ще ги възприемат, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Експертите на Business Insider прогнозират, че до 2020 г. 80 процента от предприятията ще използват чатботи.

Чатботите могат да намалят разходите за обслужване на клиенти с 30 процента и освобождават време на служителите да решават по-сложни проблеми на потребителите и да отговарят на по-сложни въпроси.

Изданието предлага четири правила, с които всеки бизнес може да превърне своя чатбот в перфектния помощник.

Отговаря като човек, но без да се преструва на такъв

Вашият чатбот трябва да мисли като човек, но не е нужно да се държи като такъв. Трябва да се постараете да го направите полезен, а не чак толкова човешки. И, да, не забравяйте да представите своя чатбот на потребителите. Разбирането на това какво може да прави вашият чатбот ще помогне на посетителите да имат по-положително изживяване. Също така, не забравяйте да придадете на чатбота си личност, която отразява тона и отношението на вашия бизнес. Ако настроите чатбота правилно, посетителите на сайта ви може да забравят, че разговарят с ботове, работещи с изкуствен интелект (AI).

Внимавайте, когато избирате доставчик на AI

Чатботите работят, но само когато предоставят добро изживяване. За целта те трябва да бъдат проектирани правилно. Докато някои от тях са проектирани по начин, който ги прави мащабируеми за бизнес, повечето от тях са всъщност доста неопитни. Доставчиците на бизнес чатботи на пазара са хиляди. Не всички от тях са добре оборудвани за използване на данните на предприятието. Така се пораждат няколко въпроса, на които да намерите отговори, преди да изберете доставчик.

Питайте разработчиците дали техните платформи поддържат няколко канала, предлагат ли ширина на услугите, имат ли опит във вашата индустрия, какво ниво на сигурност осигуряват, лесно ли се интегрират с други SaaS продукти, които използвате, и използват ли собствена платформа за изграждане на ботове. Намирането на доставчик на решение за чат е много лесно. Избирането на правилния не е. Вложете време и усилия в проучване, преди да изберете.

Научете как работи изкуственият интелект за разговори

Интегрирането на интелигентни асистенти и чатботи във вашия бизнес вече не е трудно. Ако не сте подготвени, обаче, може и да не успеете да ги използвате ефективно. Малко са хората, които знаят как изкуственият интелект работи при разговори. Повечето хора мислят, че ако включат разговорни AI технологии в своя бизнес, чатботите ще поемат натоварването. Това, обаче, не е вярно. Истината е, че чатботите се нуждаят от знания. Преди да включите тези технологии в бизнеса си, трябва да умеете да управлявате знанията за него. В противен случай вашите чатботи ще се провалят.

Съсредоточете се върху подобрението на ботовете

С технологичния напредък чатботите изминаха дълъг път и те бързо се развиват и стават все по-сложни. Все още, обаче, има много място за подобрения. Непрекъснато ги захранвайте с информация в реално време. Данните са ключът да направите вашите разговорни чатботове наистина ефективни. Колкото повече данни получават, толкова повече ще разкрият поведенческите модели и толкова по-добри ще бъдат резултатите в бъдеще.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.