Маркетингът се намира в перфектната буря - намаляващата ефективност на традиционното генериране на търсене се сблъсква с трансформативни нови технологии. Това не просто тактически променя или налага нови инструменти. Самата природа на това, което означава да си маркетолог - от това как ангажираме купувачите, до това как структурираме екипите си и какво измерваме, се променя.
Пазарът е залят от всякакви приложения базирани на изкуствен интелект - предимно базирани на ChatGPT. Много от тях произвеждат посредствено съдържание и повърхностна персонализация. Това доведе до предвидима реакция срещу търговските представители на изкуствения интелект (SDR), автоматизираните коментари в LinkedIn и т.н., пише Marketing Profs.
Затова все повече компании ще преосмислят как може да работи B2B излизането на пазара в ерата на изкуствения интелект. Ще се появяват нови стартиращи компании, базирани на изкуствен интелект, които ще покажат истинския му потенциал.
Едва сега започваме да разбираме как агентите, базирани на изкуствен интелект, ще променят начина ни на работа, да не говорим какво ще се случи, ако/когато постигнем общ изкуствен интелект, или AGI, в някакъв бъдещ момент.
Ето няколко прогнози за B2B маркетинга в ерата на изкуствения интелект.
Имейл маркетингът не е мъртъв или умиращ, а се развива динамично
Имейлът няма да отиде никъде. Професионалистите проверяват имейла си средно над 15 пъти дневно. Все още няма по-добра алтернатива като директен комуникационен канал, особено защото вие го контролирате (за разлика от социалните алгоритми).
Няма обаче и широки доказателства, че маркетолозите са възприели качеството пред количеството. Ако не друго, търговските представители и маркетолозите използват изкуствен интелект, за да изпращат още по-големи обеми "персонализирани" имейли, много от които са ужасяващи.
Увеличението на генерираните от изкуствен интелект имейли ще създаде безпрецедентен шум във входящата ни поща, което ще накара потребителите да се обърнат към собствените си инструменти с изкуствен интелект, за да овладеят атаката. Компаниите ще могат да се откроят, като изпращат по-малко, но по-смислени съобщения, които уважават интимния характер на входящата поща и третират списъците си с имейли като ценни собствени медии, а не като канали за масово разпространяване на ненужна информация.
Традиционният наръчник за генериране на търсене в B2B ще продължи да намалява по ефективност
Проучване на Pipeline360 установява, че около половината от B2B маркетолозите няма да могат да постигнат целите си за растеж, а само 37% от лидерите на RevOps са уверени, че ще постигнат целите си. Традиционният наръчник, основан на MQL и заливащ с имейли, ще продължи да бъде нарушаван, което ще доведе до намаляване на ефективността.
Годините на прекалено промоционално съдържание, агресивни покани за срещи и безмилостен натиск за извличане на повече потенциални клиенти от свиващите се бюджети не само не успяха да дадат резултати, те активно увредиха способността ни да ангажираме купувачите смислено.
Резултатите говорят сами за себе си: нарастващи разходи за привличане на клиенти, намаляваща производителност и канал за продажби, който е по-труден от всякога за генериране. Ето защо все по-голям брой компании изместват фокуса си от генерирането на MQL към това да действат правилно за клиента, от краткосрочни показатели към дългосрочни взаимоотношения.
Това означава бизнесите да спрат да гледат на хората като на купувачи, а като на хора, търсещи решения, да се съсредоточат върху съществуващите клиенти, вместо постоянно да преследват нови, да създават ценно съдържание, за което хората да са готови дори да платят, да оставят клиентите си да контролират пътуването си, вместо да ги насилват да преминават през фунията за продажби. Най-важното е да се формират истински връзки чрез активно слушане и изграждане на общност и да се измерва успеха чрез качество на ангажираност и застъпничество за клиентите, а не само чрез количество потенциални клиенти.
Ще виждаме повече съдържание, базирано на оригинални изследвания и данни
Тъй като аудиторията търси автентични, надеждни гласове сред наводнението от съдържание, свързано с изкуствен интелект, оригиналните изследвания, основани на данни, продължават да се открояват.
Изненадващо, това все още не е обща стратегия в компаниите, нито пък повечето директори по маркетинг са го заложили в бюджетите си.
Водещите компании изграждат марка, като инвестират в собствени медии и ангажирани общности
Собствените медии (напр. уебсайтове, имейл, събития) продължават да бъдат в основата на стратегията на много компании - и изглежда, че има и постоянно нарастващ брой подкасти. Сравнително малко B2B компании обаче са възприели напълно публикуването на съдържание като важно за бранда.
Скриването на съдържание зад формуляри за включване е все още твърде често срещано явление и ще се задържи като тенденция.
Събитията за ръководители, оригиналните проучвания, застъпничеството на клиентите, изграждането на общност, автентичното лидерство на мисълта и отношенията с анализатори и влиятелни лица водят до резултати както за марката, така и за търсенето.
Всъщност Институтът на практикуващите в рекламата установява, че комбинираните кампании за марка и търсене се представят шест пъти по-добре от усилията само за търсене. Въздействието на маркетинга на търсенето може да избледнее бързо, но инвестициите в марка се увеличават с времето.
B2B маркетолозите няма да бъдат подготвени за края на "бисквитките" на трети страни
Google не премахна "бисквитките" на трети страни и вместо това премина към предлагане на "бисквитки" по избор, както и добавяне на допълнителна защита на интелектуалната собственост в режим "инкогнито".
Промяна обаче все някога ще има, тъй като тези алтернативи все още не отговарят адекватно на нуждите на B2B, особено за случаи на употреба на ABM, като например идентифициране на анонимни уеб посетители на ниво акаунт.
Предстои появата на повече специфични за B2B решения, които частично ще запълнят празнотата с "бисквитките". Един такъв инструмент е съвместното използване на данни, като например 5x5 Data Co-Op, където компаниите обединяват данни от първа страна, за да подобрят идентификацията на акаунтите. Разпоредбите за поверителност обаче могат да ограничат подобни решения както в САЩ, така и извън тях.
Иновативните маркетолози ще започнат да проследяват квалифицирани групи за купуване (QBG) вместо MQL, а качеството на данните ще е ключово, вкл. и за трансформацията, която ще внесат AI агентите в екипите.
Как да развиете дигиталното представяне на бизнеса си в ерата на изкуствения интелект? Как се променя потреблението и как да позиционирате продуктите и услугите си онлайн и офлайн? Елате на десетото юбилейно издание на Digital Community Day на 5 ноември 2025 г.! Вижте повече информация за събитието на сайта му!