Google преработва емблематичната си търсачка, за да се конкурира по-директно с вълната от чатботове с изкуствен интелект, които заплашват основния ѝ бизнес, пише WSJ.
Компанията започна да внедрява на страницата си за търсене т.нар. AI Mode - режим на търсене с изкуствен интелект, който отговаря на заявки за търсене в разговор в стил чатбот, без стандартния списък със сини линкове.
Опцията, която Google обяви на конференцията си за разработчици във вторник, се добавя като раздел в търсенето за потребители в САЩ.
Промяната бележи най-амбициозното усилие на Google до момента да се противопостави на нововъзникващите AI компании, които заплашват водещия продукт за търсене на компанията и най-големия ѝ източник на приходи.
Много големи технологични компании се сблъскаха с перспективата, че генеративният изкуствен интелект може да наруши дългогодишното им господство, и са изправени пред натиск от страна на инвеститорите да възприемат изкуствения интелект.
Чатботовете с изкуствен интелект променят коренно начина, по който потребителите търсят информация. В отговор на запитвания ChatGPT на OpenAI и неговите конкуренти обобщават информация в разговорни отговори. Потребителите не кликват върху множество връзки толкова често, колкото когато търсят в Google.
В Google се извършват до 90% от интернет търсенията в света. Търсачката може да изгуби трафик - и произтичащите от него приходи от реклама, ако потребителите преминат към алтернативи, задвижвани от изкуствен интелект.
Google подобрява възможностите на собствения си модел и чатбот с изкуствен интелект, известен като Gemini, и добавя функции с изкуствен интелект към много от своите продукти, за да не изостава в надпреварата.
Миналата година Google въведе AI Overviews при търсене. Функцията използва изкуствен интелект, за да обобщи традиционните резултати от търсенето, като обобщението се показва в горната част на страницата с резултати. Сега функцията има 1,5 милиарда потребители месечно, според данни на Google.