Маркетинговата автоматизация не е мимолетна тенденция. И въпреки че някои все още може да са скептични за това, което предлага автоматизацията, бизнесът масово вече я използва, за да засили растежа си.
Онлайн изданието business2community.com обяснява всичко за маркетинговата автоматизация и ускоряването на растежа на вашия бизнес.
Какво е автоматизация на маркетинга?
Маркетинговата автоматизация е използването на софтуер и инструменти за автоматизиране на маркетинговите задачи. Крайната цел на автоматизацията на маркетинга е проста – да рационализирате отнемащите време маркетингови задачи и дори да елиминирате най-досадните от тях. Някои задачи, които могат да бъдат решени чрез автоматизация, включват генериране на лийдове, съобщения на клиенти и последващи действия, планиране и публикуване на съдържание, въвеждане на данни, проучвания, отговаряне на клиентски запитвания, имейли и други.
Как работи автоматизацията на маркетинга?
Голяма част от инструментите за автоматизиране на маркетинга работят с помощта на машинното обучение. Софтуерът за автоматизация е способен да „учи“ поведението и предпочитанията на клиентите, като взема решения въз основа на това как действа потенциален клиент. Например представяне на конкретна реклама на потенциален клиент, който е разглеждал подобен продукт на място, или изпращане на имейл в определен момент, защото тогава вашият клиент е най-ангажиран.
Поставянето на какъвто и да е процес на автопилот изисква настройка и мониторинг от човек.
Как автоматизацията на маркетинга помага на търговците?
Маркетинговата автоматизация спестява време и подобрява ефективността. Това е най-важното и постижение. Изследвания от Nucleus Research отбелязват, че предприятията, инвестиращи в автоматизация, са с 20% по-продуктивни от тези, които не го правят.
С маркетинговата автоматизация ускорявате и процеса на придвижване на клиентите по потребителската пътека.
7 примера за автоматизация на маркетинга (и как работят)
Един от инструментите за автоматизация са чатботовете. Въпреки някои неприятности, чатботовете станаха изключително популярни. Понастоящем е трудно да посетите фирмен сайт без да се сблъскате с чатбот. Това е така, защото скоростта има значение за клиентите. Чатботовете вече дават отговори, които се усещат напълно като човешки, като ги предоставят бързо. Много ботове представят връзки и могат да насочват посетителите към определени действия, ако е необходимо.
Автоматизацията на маркетинга обхваща и социалните медии. Социалните медии са неразделна част от бизнеса, който се стреми да подхранва потенциални клиенти. Те обаче и отнемат много време. Затова и има инструменти за планиране публикуването на съдържание. Въпреки че това може да не е автоматизация сама по себе си, допълнителни функции на някои платформи ви позволяват автоматично да публикувате съдържание въз основа на „оптимално“ време. Това се постига чрез обучение на платформата, когато вашите конкретни последователи са най-вероятно да бъдат онлайн и ангажирани.
Имейл кампании, базирани на поведението, са друга част от автоматизацията. Имайте предвид обаче, че клиентите на електронна поща днес очакват персонализирани съобщения и оферти въз основа на тяхното поведение при покупка. Персонализираните съобщения водят до по-високи нива на отваряне и ангажираност от страна на абонатите.
С толкова много маркетингови показатели и KPI, които се проследяват, днес бизнесът се дави в данни. Това може да е обезсърчително, ако жонглирате с куп различни маркетингови инструменти. Затова автоматизираното отчитане на данни е важно. Инвестирането в автоматизация на отчитането е умен ход.
Продажбите и маркетинга работят в тандем, което показва необходимостта да има инструменти, които да подкрепят и двете усилия. Например, автоматизацията за входящо планиране ви позволява да събирате и съхранявате информацията за вашите потенциални клиенти и да ги насочвате към съответния търговски представител. По същество вие възнаграждавате усилената работа на вашите маркетингови екипи, като насочвате трафика директно към вашия екип по продажбите.
Автоматизацията ви позволява да се обогатите и с данни, с които да опознаете по-добре лийдовете. Колкото повече информация имате за потенциалните клиенти, когато ги засечете, толкова по-добре.
Помните ли какво казахме по-рано за отнемащото време въвеждане на данни? Със CRM можете да съхранявате всичките си потенциални клиенти и техни данни в една платформа без да полагате особени усилия.
Каква е цената на автоматизацията на маркетинга?
Това наистина зависи от размера и обхвата на вашия бизнес и какви са вашите бизнес процеси.
Има множество безплатни инструменти за автоматизация. Такива инструменти вероятно са по-подходящи за по-малки, нововъзникващи бизнеси, но показват, че автоматизацията на маркетинга е по-достъпна от всякога.
Ако ви интересува конкретен инструмент, помислете за изпробване на демонстрационна версия и евентуално последващо заплащане на услугата.
Защо автоматизацията на маркетинга понякога се проваля?
Имайте предвид, че автоматизацията на маркетинга не е напълно надеждна. Не можете просто да очаквате да инвестирате в куп инструменти и това да е достатъчно. Разбира се, някои критици с основание са скептични към автоматизацията. Инструментите и данните по-горе доказват, че това си струва за търговците, които разбират как да се възползват максимално от своя софтуер.
Може би най-честата причина автоматизацията на маркетинга се проваля е защото не е настроена човешки. Например, процесите трябва да имат смисъл въз основа на поведението на вашите действителни клиенти. Автоматизираните съобщения трябва да звучат така, сякаш идват от действителен човек, а не от робот.
Съществува и въпросът за нереалистичните очаквания. Автоматизацията може да направи много, но не може да направи всичко.
И така, трябва ли вашият бизнес да използва инструменти за автоматизация на маркетинга?
Най-вероятно отговорът е категорично „да“. Предвид богатството от налични инструменти, намирането на възможности за автоматизация в рамките на вашия бюджет е възможно за повечето бизнеси. Няма „правилен“ начин да започнете. Просто говорете с маркетинговия си екип и преценете къде губят време и производителност. Вижте къде има възможности за консолидиране или интегриране на инструменти за автоматизация като тези по-горе. Установете цели и KPI въз основа на вашия бизнес, свързани с автоматизацията, така че да измервате представянето на инструментите.