61% от ритейл компаниите на глобално равнище планират да инвестират в географската си експанзия през 2014 г. Около 40% от тях ще влагат средства в развитие на своята ИТ инфраструктура, 24 % - в маркетинг и реклама и 23 % - в разширение на обектите си. Това показва глобално изследване на KPMG, представено в рамките на форума Retail in Detail в София.
Според 71% от мениджърите в сектора на продажбите на дребно, социалните медии са технологичната тенденция, която оказва най-съществено влияние върху развитието на бранша. След тях се нареждат мобилното и онлайн пазаруване, посочено от над половината от участниците в анкетата, а като тренд с най-незначителен ефект се очертава шоурумингът.
По думите на Дирк Вандервекен, директор „Глобално бизнес развитие” към GfK, фактор номер 1 за управлението на продажбите на дребно по време на криза е ефективният маркетинг, насочен към потребителите. „От изключително важно значение са ефективната комуникация и промоцията като част от маркетинга, но с тях не бива да се прекалява, тъй като някои видове продукти се купуват само в определен период от време”, поясни Вандервекен.
Той даде пример с ефекта от социалните мрежи в държави като Холандия, например, в които използването им води до до увеличаване на продажбите на бързооборотни стоки с 0,35 % на всяко кликване. От друга страна, новите начини за продажба като електронната търговия и развитието на различни видове отстъпки за клиентите, набират все по-голяма популярност фирмите от бранша. Във Великобритания например, 20 % от стоките се продават електронно.
Автор: Кристина Николова