Благодарение на оптимизация на веригата на доставки и повишаване на ефективността на вътрешните процеси в компанията ИКЕА влиза във втората си година в България с по-ниски цени на 1195 продукта. Останалите продукти остават на същите ценови равнища през 2013 г., докато около 150 артикула, или около 2 % от общия асортимент, ще се предлагат със завишена стойност. Това стана ясно на представянето на новия интерактивен каталог на мебелния гигант.
По думите на управителя на ИКЕА България Тео Муратидис, при стъпването си на българския пазар компанията е била изправена пред множество неясноти и икономическа несигурност, но към момента резултатите дори надминават очакванията. Доказателство за това е преизпълнената цел за броя на посетителите през първата година – при заложени 1.5 млн., до навършване на година от отварянето на ИКЕА обслужените клиенти у нас вероятно ще достигнат 1.65 млн. Изследванията на веригата сочат още, че 88% от посетителите биха се върнали отново в обекта – един от най-високите проценти за всички магазини на ИКЕА на глобално равнище, обясни още Муратидис.
Според Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА България, по-ниските цени не само еднократно решение, а дългосрочен процес, като компанията ще се придържа към ангажимента си да не увеличава цените на всички продукти, посочени в каталога, за една година напред
„Българските потребители са много взискателни както по отношение на качеството, така и на цената. Най-голямото им изискване обаче е мебелите да са мултифункционални, защото това решава кардинални проблеми в ежедневието ми”, коментира още Цонева.
Муратидис допълни още, че целта на стратегията за намаляване на цените е да обхване цялата продуктова гама, но след проучвания става ясно, че потреблението у нас е насочено основно към мебели за дневната, поради което новите оферти се стремят към по-добри предложения именно за този тип обзавеждане.
От 2013 г. ИКЕА предлага и ново мобилно приложение, достъпно за Android или iPhone устройства. Чрез него потребителите ще могат да отключат „добавена реалност” – допълнителна информация от страниците на каталога. Това става чрез специалните символи, разположени до изображенията на някои страници – когато мобилното устройство сканира съдържанието на съответната страница, притежателят му ще може да разбере, например, какво се крие зад затворените врати на мебелите или да смени завесите в стаите, обясняват от компанията.
Повече за стратегията на ИКЕА в България можете да намерите в интервюто с Тео Муратидис пред сп. ENTERPRISE.