„Асарел Медет”, „Арома” АД и „Роел-98” ООД са носителите на наградата за зелен бизнес на Министерството на околната среда и водите в категориите за голямо, средно и малко предприятие. Екологичното ведомство връчва наградите за втора поредна година като част от кампанията „Зелена България”.
Тази година в кампанията са заявили участие над 30 български фирми и бизнес организации, от които с призове са отличени 9, уточняват от министерството.
В категорията за голям бизнес министър Нона Караджова връчи голямото отличие на „Асарел - Медет” АД за проекти за залесяване и ликвидиране на нерегламентирани сметища. На второ място е „Глобул” с проекта си „Глобул грийн”, а трета награда беше връчена на „Елаците Мед” АД за програмата им за залесяване.
Вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков награди победителите в категорията за среден бизнес. Приз за първо място беше присъден на „Арома” АД за инициативата им „Гората на Арома” в Природен парк „Българка”. Втората награда беше дадена на „Вест ТВ/VTV/” АД за реализирани авторски проекти като „ Еко вести”, „Екоарена” и поредицата „Зелена линия”. Третата награда министър Дянков даде на „Мултипринт” ООД за въвеждане на система за проследяване на дървесината, която гарантира опазване на горските видове.
В категорията за малък бизнес наградата отиде при „Роел-98” заради подпомагането от страна на компанията на дейността на организацията WWF по опазване и възстановяване на гори в 10 български природни парка, които са част от „Натура 2000”. Наградата беше връчена от икономическия министър Делян Добрев. Второто място в тази категория зае „Пиаца Италия” ООД за провеждане на кампании, форуми и събития, насочени към опазването на околната среда с цел да се създаде мотивиран „Зелен тим” в компаниите.На церемонията беше връчена и една специална награда - на пловдивската болница УМБАЛ „Свети Георги”, за изграждане на паркови пространства.
Кампанията „Зелена България” ще продължи до края на годината в още две категории – най-активна община и най-зелен град. Награден фонд от 300 лв. е заделен и за медии и медийни кампании, насочени към повишаване на екологичната култура на българите.