Защо емоционалната интелигентност е най-важното умение в сферата на продажбите?

Защо емоционалната интелигентност е най-важното умение в сферата на продажбите?

Успешните търговци притежават много умения. Те излъчват увереност в рекламните предложения, приютяват мотивацията да търсят и стимулират нов бизнес и развиват знания, за да образоват другите за продуктите и услугите на организацията.

Най-важното умение от всички за продажбите обаче е емоционалната интелигентност, пише business.com.

Затварянето на продажби на високо ниво включва емоционално свързване с клиентите. Създаването на истински връзки означава разбиране и овладяване на собствените емоции, както и емоциите на потенциалните и съществуващи клиенти.

Емоционалната интелигентност е способността да изразявате и контролирате емоциите си, да разчитате емоциите на другите и да реагирате съпричастно. Емоционалната интелигентност има пет компонента: самоосъзнаване, саморегулация, социални умения, емпатия и мотивация.

Основното предимство на емоционалната интелигентност е емпатията. Това означава да развиете съпричастност към клиентите си чрез общуване, грижа и разбиране, да използвате отворена комуникация, за да разберете нуждите, желанията, страховете и проблемите на вашите клиенти. Когато наистина ви е грижа за успехите на клиентите, вие сте склонни да търсите по-задълбочени решения. От този момент продажбите и маркетинговите действия няма да изискват особени усилия.

Хората с високо ниво на емоционална интелигентност често се наричат ​​хора с висок емоционален коефициент (EQ). Хората с висок EQ са все по-ценни на работното място, тъй като мениджърите и собствениците на фирми стават по-добре образовани относно значението на управлението на стреса на работното място и създаването на среда, която поддържа психичното здраве на служителите.

Защо емоционалната интелигентност има значение за продажбите?

Емоционалната интелигентност е ценно меко умение във всяка кариера, но особено в индустрията на продажбите. В работа, която изисква разрушаване на бариерите с напълно непознати, преодоляване на възражения, изграждане на взаимоотношения и създаване на връзки, способността да се контролират емоциите и да се реагира по подходящ начин е от съществено значение.

Има някои доказателства, че търговците с висок EQ сключват повече и по-ценни сделки. Проучване на Hay Group сред 44 компании от Fortune 500 установява, че търговците с висока емоционална интелигентност произвеждат два пъти повече приходи от тези със среден или под средния EQ резултат.

Емоционалната интелигентност може да бъде истинско предимство при справяне с възражения. Всеки потенциален клиент има уникален набор от нужди и притеснения в ранните етапи на фунията на продажбите. Съчувствието към клиентите относно техните притеснения и разбирането на техните гледни точки може да улесни справянето с техните проблеми.

Хората с лоша саморегулация могат да възприемат възраженията за продажба като отрицателни и да се разочароват и обезсърчат. Човек със силна способност за саморегулиране разбира, че възраженията при продажба са възможности. Въпрос или възражение дава ясна представа за болезнена точка, която можете да адресирате.

Отхвърлянето е неизбежна част от работата в продажбите. Търговците с висок EQ разбират, че "не" не е отхвърляне лично на тях. Те са по-малко склонни да бъдат стресирани или разстроени от повтарящи се откази. Вместо това те ще видят отхвърлянето като възможност да подобрят техниката си на работа с клиенти. Освен това, тъй като емоционално интелигентните хора са силно мотивирани, те имат постоянството да се задържат и да продължават да се опитват да правят продажби, вместо да се отказват.

В продажбите няма универсален подход за изграждане на връзка с клиентите. Продавачите със силни социални умения са по-добри в подтикването на потенциалните клиенти да обсъдят своите нужди и да изграждат взаимоотношения, основани на доверие и грижа.

Самоосъзнатите търговци знаят кога са твърде силни и могат да коригират подхода си, ако е необходимо. Някой с емпатия е по-добър в разчитането на сигналите на потенциалния клиент и може да адаптира представянето си.

Един самоосъзнат и саморегулиращ се продавач може да идентифицира и контролира чувствата на страх, безпокойство и раздразнение, докато говори с клиенти. Продавачът с висок EQ може да остане спокоен, уверен и компетентен, способен да демонстрира професионално поведение независимо от всичко. Отличните социални умения помагат на търговците с висок EQ да разсеят напрегнатите ситуации с емпатия или хумор и да успокоят потенциалните клиенти.

Емоционално интелигентните хора са по-склонни да вършат работата, която води до наградата. Това е известно като забавено удовлетворение и е ключов елемент от саморегулирането и мотивацията.

По-добри мениджъри ли са хората с висок EQ?

Емоционално интелигентните хора често са отлични лидери, които могат да помогнат на екипите си през трудни моменти. Работата в областта на продажбите може да се отрази психически и емоционално. Въпреки че има вдигащи адреналина върхове, когато вашият екип иска да празнува, има и ниски точки, които водят до задънени улици.

Един емоционално интелигентен ръководител на екип може да накара представителите да се чувстват положително през трудни времена, като повиши морала на целия екип по продажбите. Естествената му способност да разчита емоциите означава, че ще е съпричастен, когато членовете на екипа са стресирани или под напрежение. Освен това те знаят как да помогнат на хора, борещи се със стрес, прегаряне на работното място или проблеми с психичното здраве.

Мениджърът с висок EQ може също да идентифицира собствените си чувства на претоварване и да потърси помощ, да си вземе почивка или проактивно да се заеме с проблема.

Как се развиват умения за емоционална интелигентност?

Емоционалната интелигентност е популярно умение в света на бизнеса, което позволява по-добър контрол и разбиране на емоциите. Докато някои хора са естествено склонни към емоционална интелигентност, други могат да приложат различни техники за подобряване на техния EQ.

Работодателите първо трябва да развият собствената си емоционална интелигентност, за да могат по-добре да я разпознават по време на интервюта за работа. Освен това, когато провеждат интервюта, работодателите трябва целенасочено да оценяват аспектите на емоционалната интелигентност, като например дали кандидатът за работа активно слуша, разчита точно невербалните сигнали, проявява съпричастност към другите, осъзнава ли се и показва ли разбиране на емоциите на другите.

Ето няколко лесни и ефективни съвета как да станете по-емоционално интелигентни:

Отговорете, вместо да реагирате: Обичайно е да се появят чувства на гняв и емоционални изблици по време на конфликтни ситуации. Индивидите с по-висок EQ остават спокойни по време на стресови ситуации; те не вземат импулсивни решения, които могат да доведат до още по-големи проблеми.

Слушайте активно: Има разлика между слушане и слушане. Човек с висок EQ слуша за яснота, вместо да чака реда си да говори. С други думи, тези хора разбират какво се казва, преди да отговорят, и забелязват невербалните сигнали по време на разговор. Това помага за предотвратяване на недоразумения, показва уважение към човека, който говори, и позволява на слушателя да отговори по подходящ начин.

Бъдете общителни и достъпни: Усмихвайте се и положително признавайте вашите служители и колеги. Излъчвайте позитивно присъствие. Използвайте подходящи социални умения въз основа на взаимоотношенията си с хората около вас. Като емоционално интелигентен човек трябва да имате отлични междуличностни умения и да знаете как да общувате ясно с другите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.