Петнайсет признака, че бизнесът може би расте твърде бързо (II част)

Петнайсет признака, че бизнесът може би расте твърде бързо (II част)

Ако искате малкият ви бизнес да расте, трябва да се уверите, че той не надхвърля своите възможности. Твърде бързото мащабиране също може да унищожи иначе успешен и перспективен бизнес.

Business.com обобщава признаците, които показват, че растящия бизнес може да върви към катастрофа, както и дава идеи за връщане на пътя на устойчивия растеж.

Първа част на материала можете да прочетете тук

Не можете да изпълнявате поръчките на клиентите

Неизпълнението на очакванията на клиентите представлява реален риск за репутацията на вашата компания. Например може да продадете изчерпаните наличности твърде бързо или да задържите парите на клиентите твърде дълго, докато чакате да пристигнат новите наличности.

Може да се затруднявате да отговорите на търсенето, защото нямате пари, за да закупите необходимия инвентар. Проблемът може допълнително да се усложни от общата неспособност да се предскажат нивата на търсене за определени продукти.

Внедрете CRM и системи за управление на инвентара, за да анализирате исторически продажбите и информацията за пазарните тенденции и да предвидите по-добре търсенето на продукти. Тези инструменти ви помагат да проследявате нивата на запасите и ви предупреждават, когато трябва да поръчате артикули от инвентара.

Също така е от решаващо значение да работите в тясно сътрудничество с вашите доставчици и да сте информирани за доставките на склад. Навременните плащания ще помогнат да се гарантира, че поръчките ви са изпълнени.

Лидерите вземат внезапни решения за посоката на компанията

Бизнес лидерите често се чувстват твърде уверени в способността си да управляват риска по време на периоди на разширяване. С този начин на мислене висшето ръководство може да се изкуши да вземе внезапни решения, които се разминават с предварително договорените планове. Промяната на посоката или добавянето на нови проекти към съществуващите може да създаде объркване сред служителите и да забави завършването на текущите проекти.

За да се предпазите от лоши решения, подхранвани от прекомерна самоувереност, съсредоточете се върху разликите между интуицията и твърдите данни, когато вземате бизнес решения. Създайте структуриран процес на вземане на решения, който критично оценява нови възможности или проекти и определя дали те съответстват на посоката и целите на бизнеса.

Гласът на клиента е далечен

Развиващата се компания е изправена пред нарастващи разходи и натиск върху паричните потоци. В резултат на това висшето ръководство може да стане прекалено фокусирано върху генерирането на приходи и да забрави клиентите.

Стремежът единствено да правите пари означава, че може да не сте толкова проактивни в събирането на мнения и прозрения на клиентите. Ако служителите се чувстват притиснати и са твърде фокусирани върху резултатите, те може да загубят съпричастност към своите клиенти. Така се прекъсва връзката и се намалява лоялността и привързаността към марката. Клиентите, които не се чувстват чути, ще започнат да купуват другаде.

Днешните CRM функции включват инструменти за достигане до клиенти, които помагат за насърчаване на връзките. Вашият персонал може да свърши повече, без да компрометира продажбите и нивата на качество на обслужването на клиентите.

Персоналът няма време за иновации и креативност

Когато компаниите растат бързо, талантливите и креативни служители разполагат с по-малко време за иновации, защото имат много повече работа. Те са толкова заети да се фокусират върху текущите нужди на бизнеса, че нямат време да обмислят какво ще му даде конкурентно предимство утре.

Креативността на вашите служители може да бъде двигателят на бъдещия растеж на вашия бизнес, така че трябва да защитите инвестициите си в тях. Помислете за планиране на "време за иновации" през седмицата, когато вашите творчески професионалисти могат да разработват нови идеи, без да се тревожат за другите си ежедневни задачи. Можете също така да потърсите начини да намалите натиска върху тях, като прехвърлите част от работата им на колеги или автоматизирате определени задачи.

Уверете се, че сте изслушали предложенията от всички, не само от хора на стратегически или творчески позиции. Блестящите идеи могат да дойдат от всеки член на екипа.

Персоналът напуска

Хората, които работят в малки компании, често са по-лоялни от професионалистите в големия бизнес, защото работата им се цени и им е приятно да бъдат част от малък, сплотен екип. Те процъфтяват в сътрудничество с колеги и често изпитват чувство за цел, ангажираност и важност.

Ако хората напускат вашата бързо развиваща се компания, това е сигурен знак за прекъсване на връзката между вашия бизнес и по-широката му мисия. Докато вашата компания расте, вашите служители трябва да чувстват, че принадлежат и че техният принос е жизненоважен. Те искат да се чувстват като част от цялото начинание, а не просто зъбно колело в колелото на отдел.

Има много начини покажете на екипа колко е важен за мисията на компанията и да включите всички в различни инициативи и задачи. Това включване помага на членовете на вашия персонал да разберат как се вписват в по-широкия бизнес. Те могат също така да изградят по-добри и по-силни лични връзки, като участват в междуведомствени срещи и екипи.

Мениджърите не делегират задачи

Мениджърите често изпитват натиск от висшето ръководство по време на разширяване. Те може да са претоварени от работата си, да не са сигурни относно допълнителните си отговорности и да не са сигурни в способността си да постигнат нови амбициозни цели. В някои случаи мениджърите вярват повече на себе си, отколкото на екипа си, и поемат задачи, които трябва да делегират. В тази ситуация никой не печели.

Мениджърите трябва да бъдат насърчавани да ръководят и делегират, а тези задачи не идват естествено за всеки. Съсредоточете се върху подкрепата на вашите мениджъри и осигуряването на помощта и квалифицираните екипи, от които се нуждаят, за да успеят и да постигнат своите KPI.

Липсва контрол на качеството

Увеличеното работно натоварване и необходимостта да се отговори на по-голямото търсене на клиентите понякога компрометират качеството на продуктите в разрастващи се предприятия. Когато стандартите паднат, клиентите забелязват и бързо ще ви уведомят, че са недоволни. Освен това моралът на служителите може да падне рязко, ако се налага да се фокусират върху количеството, вместо върху качеството.

Ако все още ги нямате, създайте и стриктно прилагайте минимални стандарти за качество за производството и доставките. Вашето дългосрочно бъдеще като бизнес е изложено на риск, ако постоянно не отговаряте на очакванията на клиентите и служителите си.

Създайте култура, в която качеството пред количеството е от първостепенно значение. Дайте на служителите времето, от което се нуждаят, за да вършат работата си правилно и да се чувстват уверени в изпълнението на целта на бизнеса.

Служителите не приемат необходимите промени

Промените - особено бързите промени по време на ускорен растеж на бизнеса, се усещат заплашителни от служителите, ако членовете на екипа не разбират ползите от предложените промени или нови процеси.

Собствениците на фирми и висшите мениджъри имат широк поглед върху операциите, докато служителите имат много по-ограничени перспективи. Успешните компании активно работят за преодоляване на тази празнина, като включват своя персонал при вземането на решения. Когато промените процес или въведете нещо ново, уверете се, че вашият екип разбира мотивите зад решението. Покажете им как промяната ще им бъде от полза, като оптимизира работния процес и допринесе за качеството на работа.

Обучете персонала си на нови процедури и технически инструменти и им осигурете цялостна поддръжка. Надграждайте, докато се адаптират към промените, за да помогнете за повишаване на мотивацията.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.