Когато става въпрос за ефективно управление на човешките ресурси, преки пътища няма. Ако сте предприемач, който планира да наеме служители, направете си услуга. Помислете за пет основни предизвикателства в областта на човешките ресурси, за да сте сигурни, че се съобразявате с бизнеса си, пише онлайн изданието Entrepreneur.com.
Бъдете в течение на всички действащи закони и разпоредби
Правната среда непрекъснато се променя. Ако вашият малък бизнес не спазва законите, свързани със заплатите, данъчното облагане, отпуските и правилата за безопасност, можете да си навлечете проблеми.
Управляващите органи не само ще имат основания да налагат глоби, но и служителите могат да заведат дела.
Собствениците на малък бизнес често не се справят със съответствието на нормативната рамка, тъй като не разбират разликата между "служител" и "независим изпълнител". За да сте сигурни, че спазвате правилата, редовно проверявайте за промени, които могат да засегнат вашия бизнес. Консултирайте се с адвокат, който може да ви даде съвет относно областите, които трябва да подобрите. Така ще избегнете някои скъпи грешки.
Наличие на солиден план за наемане и задържане на служители
Наемането и задържането на служители е жизненоважна част от всеки бизнес. С ограничени средства обаче собствениците на малък бизнес (буквално) не могат да си го позволят. За да задържите служителите, това означава, че не само трябва да намерите подходящи таланти, но да им дадете причина да останат при вас.
Уверете се, че знаете какво търсите от служителя преди интервюто. Задавайте въпроси, за да опознаете личността и характера на човека. Конкурентните пакети за заплати и обезщетения също ще допринесат.
Визия за културата на вашата компания
Вероятно имате конкретна визия за вашия бизнес. Но колко много мислите за културата на вашата компания? Когато се присъединяват към компания, хората искат да знаят какво да очакват. Какви са ценностите, стандартите и очакванията на компанията? Това ли е мястото, където са добре дошли нови идеи и културно многообразие?
Дори да поставите ясни очаквания, вероятно все пак ще срещнете някой, който отказва да се съобразява с фирмената култура. Важното е да имате план за справянето с подобни ситуации по професионален начин.
Поддържането на текущ наръчник на служителите е чудесно начало. Там те ще могат да направят справка за всички стандарти на компанията. Чрез редовно актуализиране на наръчника вие също така ще се уверите, че вашият бизнес остава прозрачен и съобразен с нормативната рамка.
Пренебрегване разрешаването на конфликти
Ще има моменти, в които служителите ви няма да се разбират. За да защитите служителите и бизнеса си, трябва да знаете как да се справяте с конфликти, иначе служителите ви няма да се чувстват подкрепени и резултатите могат да бъдат катастрофални. Това не само е друга област, която може да доведе до съдебни дела, но безброй малки предприятия са изправени пред срив на репутацията.
За да защитите репутацията си на компания, помислете за онлайн услуга за управление на репутация. Ако вашата репутация получи удар онлайн поради подвеждащ отрицателен преглед, тя ще ви помогне да възстановите загубеното.
Пренебрегването на този критичен компонент на вашия бизнес може да се окаже скъпо. Като част от по-нататъшното развитие помислете за програма за обучение за всички членове на ръководството за разрешаване на конфликти. Това ще ви помогне да получите необходимите умения за разработване на насоки за комуникация и справяне с възникналите проблеми.
Ясно разбиране на цената на допълнителния пакет екстри
Един важен решаващ фактор, когато хората търсят работа, е пакетът от допълнителни възнаграждения или екстри. Това е жизненоважна част от задържането на служителите, която не трябва да пренебрегвате. Това обаче може да бъде един от най-скъпите аспекти на вашия бизнес. Повечето хора ще очакват медицинска застраховка, допълнително пенсионно осигуряване и още няколко дни време за почивка.