Пет ключови момента за създаване на безопасно работно място от гледна точка на психичното здраве след пандемията

Пет ключови момента за създаване на безопасно работно място от гледна точка на психичното здраве след пандемията

Не е тайна, че корпоративният свят, какъвто го познавахме, се промени драстично заради пандемията. От по-голям брой отдалечени служители до цифровата революция на корпоративния пейзаж като цяло, както лидерите, така и техните служители все още се ориентират в нова работна среда след пандемията.

В момента се осъществява бавен преход обратно към офиса. Всичко това рефлектира върху корпоративната HR стратегия, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Проучванията показват, че близо две трети от корпоративните служители се притесняват за психичното си здраве при завръщането си на работа в офиса след пандемията. Затова и няма по-подходящ момент да се върнете към проектиране на нова HR стратегия, за да създадете психологически безопасно работно място след Covid.

Психологическото въздействие на Covid-19

Едно от най-големите, но най-заглушени въздействия на пандемията ефектът, който тя има върху психичното здраве на световното население. От повишените симптоми на тревожно разстройство до самотата и лошото настроение - светът все още се лекува, докато излизаме от другата страна.

Една група хора, които пандемията засегна масово, бяха корпоративните работници, които бяха принудени да се оттеглят от офисите и да ги сменят за кухненската маса у дома по време на блокадите. Въпреки че тази внезапна промяна първоначално беше приета добре от лидерите на компаниите и техните служители, повече от година след пандемията служители се оплакват, че нивата им на тревожност са се повишили след работа от вкъщи и намалените нива на комуникация са довели до чувство на самота и лошо настроение. Това, в острите му фази, се отразява както на психичното им здраве, така и на работата.

Повече от 50 процента от отдалечената корпоративна работна сила разкрива влошаване на психичното здраве, което трябва да е истинска грижа за корпоративните лидери при завръщането в офиса. Ако липсва стратегия за подобряване на психичното здраве, бизнесите е по-вероятно да имат повече проблеми след пандемията, тъй като проучванията показват, че тези, които не са щастливи на работното място, са склонни да имат по-ниски нива на мотивация и е по-малко вероятно да допринесат за успеха на компанията.

Преходът към офиса

Над 69% от световната работна сила се очаква да се върне в офиса до последното тримесечие на 2021 г. Никога не е имало по-подходящ момент за преминаване към прехода за безпроблемно и подкрепящо завръщане.

Експертите предполагат, че бавният преход може да бъде ключът към успеха. За служителите, които остават загрижени за бъдещия си работен план и позиция в компанията, увереността при завръщането е жизненоважна, за да се гарантира, че те се чувстват едновременно в безопасност и комфорт.

Лидерите също така трябва да присъстват повече в офиса при завръщането към него, за да изградят по-силни връзки със служителите си. Докато стратегиите човешките ресурси са важни за поддържането на благосъстоянието на служителите, корпоративните екипи постигат най-силни резултати, когато техният лидер дава пример като приобщаваща фигура на работното място.

Как да създадем психологически по-безопасно работно място след пандемията

Необходима ви е силна HR стратегия. Щастливите и подкрепяни служители са по-склонни да останат на позицията си за по-дълго и да създадат по-голям успех за компанията като цяло.

Това е мястото, където HR се включва. Използването на вашия екип от човешки ресурси с пълния им потенциал е жизненоважно при създаването на психологически безопасно работно пространство. Екипът за човешки ресурси не само може да свързва и подкрепя отделни служители, но също така използва тяхната платформа, за да научи служителите как да се подкрепят, създавайки положителна верига от насърчаване в офиса.

Въвеждането на по-силни линии на комуникация между персонала, включително тези, които все още работят от вкъщи, също е важно. Усъвършенстването на изкуството на "видео разговора" и използването на нови онлайн комуникационни инструменти е чудесен начин да поддържате служителите свързани както в офиса, така и извън него.

Нека преходът да е бавен. Връщането към офиса със собствен темп е жизненоважно, ако искате да дадете приоритет на психичното здраве. Създаването на психологически безопасно работно място не означава копиране на други конкуренти в корпоративния сектор, а по-скоро правилен индивидуален ход за всеки от вашите служители.

Може би за вашата компания би било добре да създаде хибридна офисна система, която да позволява на работниците да се връщат постепенно на работното място, както и да създадете баланс между работа в офис и отдалечена работа. Така ще намалите стреса за служителите.

Предлагайте семинари за уелнес. Когато екипът ви се върне в офиса, чудесен начин да възобновите екипната връзка и да запознаете членовете на персонала с работното бъдеще след пандемията е въвеждането на такива семинари. Те спомагат да се подобрят уменията за изграждане на екип и да преодолее стигмата около стреса и психичното здраве на работното място, както и приобщаването на служителите.

Когато лидерите и мениджърите подчертават значението на поддържането на здравословен баланс между професионален и личен живот, служителите осъзнават, че от тях не се очаква да прекарват безсънни нощи, притеснявайки се за крайните срокове.

Създаването на психологически безопасно работно място не се определя само от психическото благосъстояние. Нашето физическо благосъстояние може да окаже голямо влияние върху състоянието на цялостното ни благосъстояние и да повлияе не само на психичното ни здраве, но и на нашата производителност и успех на компанията.

Приоритизирането на физическото благосъстояние често се забравя в офиса, което води до това повечето от работниците да седят по 8 и повече часа на ден. Постоянното излагане на синя светлина не само допринася за влошаването на зрението, но също така прави работниците по-податливи на главоболие, умора и мускулни болки.

Насърчавайте служителите си да правят почивки от екрана и да се движат.

Дайте приоритет на тези, които все още работят от вкъщи. Тъй като 30% от корпоративната работна сила все още е у дома през 2021 г., за работодателите е важно да не ги изключват от схемите за благосъстояние след пандемията. Комуникацията е от ключово значение, ако искате да останете свързани като хибриден екип.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.