Какво да правите, ако клиент ви игнорира?

Какво да правите, ако клиент ви игнорира?

Всеки бизнес се е сблъсквал с клиенти, които не реагират, когато е време да платят сметка или да направят вноска, или да стартират друг проект. Това е разочароваща ситуация и за някои компании е трудно да се справят с нея.

Съществуват обаче ефективни стратегии, които можете да използвате, за да сте сигурни, че ще си реализирате проектите и ще си получите плащанията, пише business.com.

Когато клиент игнорира опитите на дадена компания да се свърже с него, най-честата мисъл е, че клиентите са си намерили друг контрагент. Всъщност най-често този клиент още не е взел решение.

Някои от причините, поради които клиентите се колебаят при бизнес решения, са, че съответният продукт/услуга не е приоритет, не е от спешност, не са сигурни във възвръщаемостта на инвестицията, а може дори да нямат свободно време, за да осъществят исканото от тях. Отделно в процеса на вземане на решения може да са въвлечени други техни близки, които да не са убедени са сделката, колкото тях.

Затова е важно да опознаете клиентите си и да не изпращате едно и също послание. Използвайте различни начини да поддържате връзка, да научите повече за проблемите им, да ги изслушате. След като съберете цялата тази информация, ще бъде много по-вероятно да предложите работещи начини за взаимодействие с тях.

Чакате ли да ви дадат обратна връзка за проект?

Това може да се дължи на факта, че са заети и не са имали възможност да погледнат и да му обърнат цялото си внимание, или не вярват на собственото си мнение и трябва да попитат някой друг от близкия си кръг. Понякога обаче това наистина означава най-лошия ви кошмар - те не харесват това, което сте направили, и се притесняват да ви го кажат.

Уговорете разговор или среща и им напомнете, че предложеното от вас не е окончателна версия. Уведомете ги, че искате цялата им обратна връзка, дори ако е радикална - все пак вие искате да им дадете резултат, който ще харесат. Можете също да опитате да поискате обратна връзка по различен начин, така че те да почувстват, че наистина я искате.

Чакате ли да ви дадат информация?

Доставили сте своята част и чакате клиентите да ви изпратят последните подробности. Вероятно се чувстват малко неудобно, че задържат нещата. Въпреки че може да е нещо друго - те не са доволни от етап от проекта и не са се осмелили да ви го споменат. Това е най-честият смущаващ фактор.

Пояснете, че това е съвсем нормално и им напомнете причините, поради които сте започнали проекта. Кажете, че можете изясните ситуацията и да помогнете за решаването на проблема. Направете и практически предложения.

Чакате ли да ви дадат препоръка?

Обикновено при очакване на препоръка се избират клиентите, с които сте имали безпроблемно преживяване. Въпреки това обаче е обичайно да не получите препоръка или ревю в Google и социалните мрежи толкова бързо, колкото искате.

Защо хората се колебаят? Обикновено дори не става въпрос за вас. Те са заети, като всички нас, но има и друга често срещана причина: често не знаят какво да пишат, не знаят откъде да започнат. Затова - улеснете ги. Задайте им предварителни въпроси/точки, по които да се ръководят в писането на препоръката. Никога обаче не я пишете вие, особено за Google и социалните медии. Тя трябва да бъде напълно автентична.

Очаквате ли плащане?

Пренебрегването на вашите фактури може да бъде най-разочароващото нещо. Защо хората избягват да ви плащат? Те може да имат проблеми с парите, така че може да предложите план за плащане, за да им помогнете. Може просто да са заети. Те може да са недоволни от част от проекта, но не се чувстват достатъчно смели, за да ви кажат.

На първо място се попитайте има ли нещо, което сте направили по време на проекта, което би могло да бъде направено по-добре? Има ли нещо, за което мислите, че може да е разстроило клиентите ви? Комуникацията има потенциала да разреши повечето проблеми и спорове.

При разрешаването на такъв проблем подходете на етапи. Направете три напомняния - на 7, 15 и 28 дни, чрез автоматизирана система за напомняне за неплатени фактури. След това започнете с човешките имейли. Ако те се игнорират, опитайте да се свържете по телефона. Като последен сценарий, ако плащане през това време не е осъществено, се обърнете към професионалните събирачи на дългове.

При комуникацията с клиенти се старайте да влезете в техните услуги, опитвайте различни методи на комуникация и променяйте подхода си. Не ставайте преследвачи - някои клиенти просто трябва да си отидат.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.