Съвременните клиенти са хиперскептични към марките и компаниите, от които купуват, а това може да наруши рентабилността на компанията. Когато вашите клиенти - независимо дали това са хора, или други бизнеси, поставят компанията ви под микроскоп, често те търсят сигнали за това колко надеждна е вашата марка.
Отминаха дните, когато търговската реклама може да продава. Компаниите трябва да инвестират време за интегриране на прозрачността във всеки аспект на своето присъствие на пазара, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Това става още по-важно в В2В сектора, където често екип от вземащи решения диктуват успеха на марката. Прозрачността добавя към стойността на марката на компанията в тези ситуации и липсата на такава в крайна сметка може да се окаже в ущърб на репутацията на марката.
Когато работите в B2B, жизненоважно е да включите следното във вашия бизнес модел, за да повишите и вдъхнете прозрачност.
Истинско и лично взаимодействие с клиентите
Това започва с екипа по продажбите. Доверието е резултат от прозрачността и имайки предвид това, търговските агенти трябва да бъдат обучени как да предоставят истински отговори на запитвания, опасения и проблеми на потенциални клиенти.
Когато търговският персонал е отлично обучен, познава продукта или услугата отвътре и отвън и може бързо да предложи честни отговори, клиентите ще почувстват повече доверие. Според проучване на Edelman 81% от клиентите казват, че трябва да се доверят на марка, за да купуват от дадена компания.
На второ място, управлението на вашия бизнес по личен и автентичен начин може да бъде постигнато с лични срещи. За съжаление, пандемията доведе до това, че това е по-малко привлекателна опция за много предприятия, особено когато отдалечената работа може да намали разходите по толкова много начини. Въпреки това, ако е възможно и безопасно да го направите, наличието на търговски агенти на място и лице в лице с потенциални клиенти осигурява по-искрено изживяване в сравнение с трансакция, завършена по телефона.
Ясно и последователно онлайн присъствие
Изграждането и поддържането на клиентска база в днешната епоха вече не се диктува от телевизионни реклами и реклами на хартия. То включва и онлайн присъствието на компанията и типа съдържание, което е вплетено във това виртуално пространство.
Изработването на тона на вашата компания с намерение за честност (и заковаване на това във вашия уебсайт и всички социални канали) ще засили присъствието ви и ще създаде усещане за последователност и истина сред целевите ви аудитории.
Според проучване на Lucidpress за 2019 г. последователното представяне на марка е създало 33% средно увеличение на приходите. Страхотното онлайн присъствие предоставя на клиентите възможността да се "убедят сами", като им предлага възможността да провеждат изследвания и да научат за вашата марка без някой специално да им говори за нея.
Това обикновено е първата стъпка на клиента при вземането на решение дали иска да си партнира с вашата компания.
Представянето на вашите услуги по ефективен, прозрачен начин прави тези решения лесни. Тактики като ясно демонстриране на ценообразуване и популяризиране на положителни отзиви на клиенти в онлайн платформи ще допринасят за бизнеса с времето. Ако нямате пряко и разбираемо присъствие онлайн, вашата потенциална клиентска база ще отиде при компания, която има такова.
Силна фирмена култура
Въпреки че прилагането на тези методи на честна комуникация с клиентите и присъствието на марката са важни, няма нищо по-важно от насърчаването на силна фирмена култура. Без това тактиката за използване на честност пропада.
Edelman установява, че 67% от хората са съгласни, че "добрата репутация може да ме накара да опитам даден продукт, но ако не се доверя на компанията, която стои зад продукта, скоро ще спра да го купувам".
Всеки в компанията - от портиера до изпълнителния директор, трябва да следва фирмената култура и това ще подкрепя прозрачността и личното взаимодействие с клиентите.
Хората са привлечени от компании, които демонстрират своята култура чрез своите хора и я подкрепят с действия. Факт е, че хората гравитират към честни марки и тези, които се ангажират с честността, ще видят по-дългосрочен успех.