Четири съвета за успешно наемане на първия ви служител

Четири съвета за успешно наемане на първия ви служител

Да наемете първия си служител може да е плашещо. Как да се уверите, че сте избрали правилния кандидат? Как да го настроите за успех?

Има няколко изпитани техники, за да гарантирате, че процесът по наемане на служители ще върви гладко за всички, пише онлайн изданието business.com.

Практикувайте приобщаващо наемане

Когато обявите свободно място за работа, има голяма вероятност да бъдете затрупани от кандидати и накрая да решите да вземете на работа някой, когото познавате. Не забравяйте, че автобиографиите са нещо като архив на привилегиите. Възможно е да има невероятно подходящи кандидати, които обаче са имали основателна причина да не посетят достатъчно добър университет например или пък да приемат неплатени стажове.

Приобщаващото наемане е актът на осъзнаване на тези привилегии и премахването на имената на фирми и колежи от автобиографията. Практикувайки приобщаващо наемане, можете да гарантирате, че оценявате кандидатите според техния потенциал и способности, а не само до какви привилегии са имали достъп.

Задайте очакванията си рано

Няма нищо лошо в това да сте откровени с кандидатите си от самото начало и да зададете очаквания за заплата, работни модели и колко често ще има извънредни ситуации, които ще изискват всички да са на борда. Някои хора процъфтяват в забързана среда, а други предпочитат да забавят темпото.

Откритият и честен диалог по време на интервютата ще ви помогне да се уверите кой кандидат е най-подходящ. В крайна сметка наемането на служител е като започване на ново партньорство - искате да сте сигурни, че е печелившо.

Планирайте предварително въвеждането на служителя

Най-стресиращите няколко седмици на всяка позиция са първите няколко на пост. Има толкова много процеси и системи, които трябва да представите, а вашият нов служител трябва да поеме огромен обем информация.

Създаването на солиден план за адаптиране преди вашият служител да започне работа е ключът към успеха както за новия служител, така и за работодателя. Документирането на неща като най-използваните уебсайтове, данни за влизане в акаунти и често задавани въпроси може да бъде полезно, тъй като вашият нов служител може да се върне към този документ, когато има нужда.

Ако никога преди не сте наемали служител, вероятно нямате добър шаблон за въвеждане в работата. За щастие много компании споделят своите ръководства за въвеждане онлайн за справки. Можете да потърсите такива и да ги разработите така, че да работят за вас.

Свържете се с новия си служител на лично ниво

Започването на нова работа е вихрушка. Представете си какво ще е да наемете първия си служител. Уверете се, че планирате време с новия си служител, в идеалния случай през първата му седмица, за да се опознаете взаимно и да прекарате известно време за свързване на лично ниво.

Не е нужно да сте най-добри и близки приятели с хората, с които работите, но трябва поне да покажете, че ги цените като личности и извън работата. Бърз ежедневен разговор и неангажиращ хумор е нещо безценно.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.