Употребата на AI още не е толкова широко разпространена, колкото се очаква

Употребата на AI още не е толкова широко разпространена, колкото се очаква

Приложението на изкуствения интелект (AI) е широко, но степента на употреба на технологията в практиката далеч не е такава, каквато се смята и очаква.

Според проучване на Mediaocean близо 6 от 10 рекламни специалисти смятат, че най-големият потенциал за приложение на генеративния изкуствен интелект е в копирайтинга. Към момента обаче едва около една четвърт от рекламните специалисти казват, че използват изкуствен интелект в сферата на копирайтинга, пише Insider Intelligence.

Разликата между рекламодателите, които виждат потенциал в технологията като генератор на изображения и тези, които реално я използват за това, достига 23 процентни пункта.

Анализът на данни и изследванията са сферите с най-голяма употреба на изкуствения интелект. Въпреки че все още има голяма разлика между възприемания потенциал и реалността, анализът на данни и пазарните проучвания са мястото, където разликата е най-малка. Повече от една трета от анкетираните в проучването на Mediaocean казват, че използват генеративен изкуствен интелект за анализ на данни.

Тъй като рекламата става все по-дигитална, тя създава очаквания около измерването и анализа, които понякога са трудни за постигане на фона на непрекъснато нарастващата продукция.

Докато резултатите от работата на генеративния изкуствен интелект все още трябва да бъдат проверявани, той вече прави много, за да запълни някои празнини както в предприятията, така и в малките агенции и сред вътрешните операции на марките.

При разумна употреба AI инструментите са подходящи за използване при персонализирането на съдържанието, подобряване на темите на имейлите, за да се увеличи честотата на отваряне, оптимизиране времето на изпращане на имейли, сегментиране на аудитории, за проучвания и анализи, генериране на идеи, анализ на поведението на клиентите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.