Meta ще показва по-малко персонализирани реклами на потребителите от ЕС

Meta ще показва по-малко персонализирани реклами на потребителите от ЕС

Потребителите на Facebook и Instagram в страните от Европейския съюз (ЕС) ще могат да ги ползват, без да им бъдат предлагани много персонализирани реклами. Технологичната корпорация Meta ще им предостави тази възможност дори и да не са абонирани за платените версии на нейните социални мрежи, предава Асошиейтед прес.

Meta от около година предлага на потребителите си в страните от ЕС да се абонират срещу определена месечна такса за версиите на Facebook и Instagram без реклами. Европейските регулаторни органи обаче обвиняват американската технологична корпорация, че на практика ощетява потребителите, съобщава БТА.

Сега Meta посочва в своя онлайн блог, че през идните седмици на потребителите на Facebook и Instagram в Евросъюза ще бъде предоставена и трета възможност, освен абонамент или версии с персонализирани реклами. Те ще имат право да изберат версия на някоя от двете социални мрежи, при която ще им бъда предлагани "по-малко персонализирани" реклами. Това означава, че на потребителите ще бъдат предлагани реклами, които са насочени към тях само въз основа на това, което са разглеждали през последните два часа от текущата си сесия във Facebook и Instagram.

Тези реклами ще бъдат насочвани към потребителите и въз основа на "минимална лична информация", която са предоставили на онлайн платформите, като възраст, местоположение и пол.

Предложението е пореден опит на Meta да заобиколи разпоредбите на Европейския съюз, които може да ограничат възможността на компанията да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Това би ограничило основния източник на приходи на американската корпорация, посочват анализатори.

Също днес американската технологична компания обяви, че намалява абонаментните такси за версиите на своите социални мрежи без реклами. Потребителите, които ги ползват от настолни компютри, вече ще плащат по 5,99 евро месечно вместо 9,99 евро. Тези, които сърфират в тях чрез смартфони, базирани на мобилната операционна система Android или на IOS, която е вградена в устройствата на Apple, ще бъдат таксувани по 7,99 евро на месец вместо 12,99 евро, посочва АП.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.