Колко са важни данните от проучвания за маркетинга?

Колко са важни данните от проучвания за маркетинга?

Мнението на целевата ви аудитория е от решаващо значение, за да се гарантира на маркетинговата кампания и - в крайна сметка, на вашата марка.

Набирането на данни от проучвания може да помогне на марките да определят как се приемат техните продукти и услуги, да прецизират кампаниите и да идентифицират как най-добре да рекламират бъдещи предложения.

Широкото възприемане на дигиталния маркетинг позволи на бизнеса да събира данни от проучвания както формално, така и неофициално. В ерата на анализа на данни компаниите имат повече възможности от всякога да търсят обратна връзка чрез проучвания на целевите пазари.

Данните от проучвания позволяват на малкия бизнес да се свързва с конкретни демографски групи, за да прецени тяхното удовлетворение, да разбере моделите им на пазаруване и навиците за харчене чрез поведенчески изследвания, да се подобри ефективността на маркетинговите кампании.

Business.com обобщава възможностите за събиране на жизненоважна за бизнеса информация от потребителите.

Видове проучвания

Анкети за отзиви на клиенти: Като се събират отзиви от клиенти, могат да се оформят бъдещите маркетингови кампании, продуктови предложения и услуги, така че да отговарят по-добре на нуждите на вашите потребители.

Проучвания за удовлетвореността на служителите: Въпреки че фирмите обикновено използват проучвания за външни цели, можете да използвате анонимно проучване (онлайн или по имейл) във вашата компания, за да съберете обратна връзка от служителите. Проучванията за удовлетвореността на служителите могат да ви помогнат да рационализирате офисните си практики, за да подобрите морала, производителността и, разбира се, удовлетвореността на служителите.

Пазарни проучвания: За да добиете представа за нуждите на вашата потребителска база и предпочитаните места и методи за пазаруване, да не говорим за конкурентното разположение на вашия бизнес във вашата индустрия, пазарните проучвания са изключително полезни. Основният въпрос, на който трябва да се отговори при тези проучвания, е какво мислят потребителите за определени продукти или услуги. Тази обратна връзка може да послужи като основа за бъдещи маркетингови кампании.

Проучвания за информираност за марката: Тези проучвания отразяват доколко успешни са били вашите маркетингови, рекламни и брандиращи кампании. Проучванията за информираност за марката могат да ви насочат към области за бъдещи подобрения и да разкрият неочаквани асоциации, които клиентите правят с вашия бизнес.

Проучвания за генериране на потенциални клиенти: Тези проучвания могат директно да свържат вашия бизнес с потенциални клиенти и да ви дадат възможност да научите повече за техните специфични нужди и желания. Можете бързо да изградите връзки с потребителската си база чрез проучвания за генериране на потенциални клиенти и да увеличите приходите си.

Методи на изследване

Онлайн анкети: Попълването на онлайн анкета само за няколко минути е безпроблемен начин потребителите да предоставят своите данни и мнения — а вие да ги събирате.

Анкети по имейл: Много онлайн анкети първо се администрират по имейл и има основателна причина. Имейл, насочен към конкретен потребител вместо обобщен уеб формуляр, може да стимулира потребителите да предоставят по-честна обратна връзка, тъй като изживяването изглежда пригодено за тях, вместо да е насочено към широка аудитория и да не съдържа персонализирани съобщения.

Анонимни анкети: Не всеки иска да споделя мнението си, а някои хора, които искат да споделят мнението си, предпочитат то да не се свързва с тяхната самоличност. Анонимните анкети могат да предложат на потребителите щит за поверителност, който да насърчи тяхното участие в нещо, което иначе биха избегнали. Това означава, че вашата компания получава достъп до повече данни, които иначе би било трудно да получи.

Анкети на хартиен носител: Хората, загрижени за поверителността, се притесняват, че онлайн анкетите съхраняват или проследяват техните данни. Проучването на хартиен носител ще запази потребителските данни между клиента и вашия бизнес, така че можете да го обмислите, въпреки разпространението на интернет, особено ако въпросите включват по-лични теми или мнения.

Фокус групи: Фокус групите са по същество проучвания, превърнати в групови разговори. Чрез фокус групи можете да получите ценна обратна връзка за вашите продукти и услуги, без потребителите да попълват документи или традиционни материали за проучване.

Мобилни анкети: Тъй като използването на смартфони се увеличава, анкетите, администрирани чрез мобилни приложения или текстови съобщения на смартфони, могат да са по-достъпни за определени аудитории.

Телефонни анкети: Подобно на мобилните анкети, телефонните анкети обичайно са насочени към хора със смартфони. Въпреки това, телефонните проучвания могат да са по-добри, ако вашият маркетингов план включва извадка от популация от по-възрастни потребители, тъй като е по-вероятно те да имат стационарен телефон, отколкото устройство с възможности за текстови съобщения или съобщения.

Независимо от метода, който изберете, изпратете анкетата си до подходящ размер на извадката. Ако вземете извадка от твърде малка популация, може да не получите точни числови данни.

Ползи от анкетите за бизнеса

Вашият бизнес може да използва проучвания, за да събере мненията на определена популация за вашите продукти, услуги или всякакви други нужди, свързани с предложенията на вашата компания.

Можете да провеждате проучвания преди нова маркетингова кампания. Анонимно проучване, което пита участниците за мнението им за продукти като вашия, също може да бъде чудесен шанс за събиране на демографски данни за вашия целеви пазар.

След като вашият бизнес е разработил прототип за продукт, ще трябва да сте сигурни, че той наистина ще заинтересува потребителите, преди да го пуснете на пазара. Фокус групите могат да бъдат особено мощен начин да представите продукта си на хората и да видите спонтанните им реакции и въпроси. Можете също така да изпратите продукт на вашите предишни клиенти и да получите техните отзиви.

След пускането на вашия продукт можете да използвате анкети, за да съберете отзиви от клиенти за вашия артикул. След това можете да използвате събраната информация, за да оформите бъдещите си продукти и да информирате клиентите си, че промените са базирани на проучвания на удовлетвореността.

Точно както обратната връзка с клиентите е полезна при оформянето на бъдещи продукти, тя е полезна и за култивиране на лоялност към марката сред вашата потребителска база.

Можете да използвате проучвания на всеки етап от маркетинговата кампания: в предварителните етапи, за да помогнете за оформянето на вашата стратегия, по време на провеждането на кампанията ви, за да прецените общественото възприятие и да съберете обратна връзка.

Независимо дали ги използвате за съществуващ продукт, или чисто нова концепция, не подценявайте важността на проучванията. Данните са критични за жизнения цикъл на всеки продукт и бранд.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.