Откакто Facebook се ребрандира като Meta, много се заговори за метавселената. Метавселената, която е дори по-голяма от Facebook, е бързо развиваща се тенденция, която ще повлияе на всеки аспект на културата, развлеченията и маркетинга.
Ето защо всеки собственик на бизнес или търговец, който рекламира нещо онлайн, трябва да се интересува от това, което се случва в тази вълнуваща област, пише Forbes.
Какво е метавселена?
Метавселената е сравнително нов термин и е трудно да се определи точно. "Metaverse" се появява за първи път в научно-фантастичен роман от 1992 г., наречен Snow Crash. През последните няколко години започна да се е обсъжда сериозно като следващата фаза на интернет.
Фактът, че Facebook се ребрандира като Meta, показва колко голяма става тази идея. Въпреки това е важно да се разбере, че Facebook не притежава метавселената; това е просто най-голямата компания, която се включва в тази концепция.
Метавселената се отнася до онлайн преживявания, които са силно потапящи, като виртуална реалност (VR), разширена реалност (AR) и интерактивно видео. Това по същество извежда онлайн изживяването на следващо ниво и създава цял нов свят, където хората могат да общуват, да правят бизнес и да изживеят потапящо забавление.
Основни характеристики на метавселената
Игри: Геймърите ще се чувстват като у дома си в метавселената, тъй като вече ентусиазирано прегръщат изкуствените светове, където приемат аватари и участват във всякакви виртуални приключения.
Виртуална собственост: Идеята за притежаване на виртуална земя може да изглежда странна. Въпреки това парчета виртуална земя вече са продадени за милиони долари. Стойността на виртуалния имот е пропорционална на трафика и популярността.
Аналогия може да бъде плащането за реклама на цяла страница в популярно списание или телевизионна програма. Когато притежавате виртуална земя, можете да отворите магазин, да организирате онлайн събития или дори да я отдадете под наем.
NFT: Незаменим токен (NFT) е дигитален актив като произведение на изкуството, лого, снимка, актив за игри или всеки друг виртуален токен, който съществува в блокчейна. Въпреки че NFT са все още нови и противоречиви, предимството е, че всеки от тях има уникален идентификационен код и не може да бъде дублиран. NFT обикновено се купуват с криптовалута и могат да бъдат много ценни.
Маркетингови възможности в метавселената
Ако не се занимавате с области като криптовалута, игри или VR, може да си мислите, че метавселената няма нищо общо с вас. Това обаче не е вярно и метавселената ще повлияе и на бизнеса, и на маркетинга. Ето какви възможности крие тя.
Създайте свой собствен NFT, за да повишите осведомеността за марката (например, създайте NFT с вашето лого) или за популяризиране на продукт. Ако не знаете нищо за NFT, може да ви се стори доста трудно да създадете свой собствен. Технологията обаче бързо напредва и има много сайтове, които обясняват процеса. Точно както сега е сравнително лесно за хора, които не притежават специфични технологични умения, за да си създават собствени приложения.
Бъдете нащрек за възможности в метапредложенията на Facebook. Въпреки че Facebook все още е в ранните етапи на своя метапреход, можете да сте сигурни, че в даден момент той ще включва търговия и реклама. Вероятно ще можете да създавате Facebook реклами в метавселената, да изграждате свой собствен виртуален магазин или да създавате събития като потапящи конференции.
Включете се във виртуални недвижими имоти. Какво е предимството на притежаването на виртуална земя? Можете да продавате или да провеждате събития. Това също е инвестиция, подобна на физически недвижим имот, да го препродадете или да го отдадете под наем.
Помислете за начини за геймификация на вашата марка. Игрите ще бъдат основна част от метавселената. Независимо дали сте геймър, или не, можете да проучите възможните начини да настроите своя собствена игра. Както при NFT, сега е по-лесно да създавате игри от всякога, дори и да не сте програмист. За вдъхновение вижте как марките използват геймификация. Например Nike създаде свой собствен виртуален свят, наречен Reactland, за да пусне обувка, наречена React. Може да не сте в състояние да създадете нищо в мащаба на марка като Nike, но все пак можете да ангажирате клиенти, като предлагате своя собствена игра.