Mобилният сегмент ще доминира в дигиталния маркетинг през следващите няколко години

изтеглен-файл-27

Дигиталният маркетинг все по-бързо се измества към мобилните устройства, а екосистемите за разработка на смартфон приложения вече заемат централно място в рекламните стратегии на много компании. Очакванията са разходите за мобилен маркетинг в световен мащаб да надминат през следващите години тези за останалите онлайн канали и инструменти, а прогнозите на най-голямата българска дигитална агенция eDesign са, че макар и по-бавно тази тенденция скоро ще навлезе и в България.

 

В рамките на тазгодишния Световен мобилен конгрес в испанския град Барселона технологиите за мобилен маркетинг заемаха важно място както в конферентната програма и изложбените палати, така и в рамките на няколко по-малки събития – част от големия форум, посветени на темата. На конгреса бяха очертани и основните тенденции и движещи сили за развитието на мобилния маркетинг през следващите години: концепцията „Интернет на нещата“ (Internet of Things), iBeacon технологията, носимите (wearables) устройства, разширената реалност (augmented reality), виртуалната реалност и услугите, базирани на местоположението (LBS – Location Based Services).

 

Една от най-горещите тенденции е навлизането на Internet of Things – термин, който обхваща широк набор от технологии за свързване на различни предмети от ежедневието ни с интернет – автомобили, домове, битова електроника и др. В бъдеще това ще позволи появата на маркетингови решения от ново поколение като например услуги за поръчка на хранителни продукти направо от дисплея на хладилника или информация за промоция от близката бензиностанция на екрана на автомобила.

 

„Широкото разпространение на мобилния интернет и все по-достъпните смартфони и таблети вече поставят тези устройства в центъра на рекламните кампании, особено когато са насочени към младежката аудитория. Това от своя страна води до няколко промени. Първата е, че изработката на мобилни апликации заема все по-важно място в маркетинговия микс и съответно – в компетенциите на маркетинговите агенции. Освен това изискването за респонсив дизайн на сайтовете, т.е. такъв, който се вижда добре на всякакви устройства, вече е задължително, а все по-често уеб агенциите следват и принципа „mobile first” (първо за мобилни устройства). Местоположението на потребителите също има нарастващо значение с навлизането на различни функции за изпращане на рекламни съобщения, от обекти, намиращи се близо до потребителите“ - обяснява Георги Костов, креативен директор на eDesign.

 

Според него технологии като Internet of Things и разширената реалност имат огромно бъдеще в сферата на рекламата и маркетинга. Те обаче ще навлязат постепенно и вероятно няма да бъдат важен фактор до края на тази година, а влиянието на мобилния сегмент ще се изразява основно в появата на все по-креативни маркетингови приложения за смартфони, превръщането на респонсив дизайна в стандарт при фирмените сайтове, както и все повече кампании, насочени към потребителите на клетъчни устройства. „Нарастващото разнообразие от мобилни екосистеми ще прави все по-труден избора на стратегия за присъствие в тази среда и ще даде важно предимство на онези дигитални агенции, които поставят мобилния сегмент в центъра на своята дейност“ - добавя Георги Костов.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.