Кои ще са горещите тенденции и новости в CRM софтуера през 2021 г. (II част)

Кои ще са горещите тенденции и новости в CRM софтуера през 2021 г. (II част)

В ранните дни на управлението на взаимоотношенията с клиентите първият CRM софтуер съдържаше базови функции, подходящи за управлението на контакти. В момента обаче CRM софтуерът предлага доста функции на бизнеса. Всъщност тези системи правят работата на всички по-лесна, по-бърза и автоматизирана.

За да се гарантира рентабилността на бизнеса, изграждането на взаимоотношения с клиентите за насърчаване на лоялност и задържане е ключов фактор. Това поставя управлението на връзките с клиентите в центъра на нещата, тъй като е много важно за постигането на тези бизнес цели, пише agilecrm.com.

С непрекъснатото развитие и напредък в технологиите, както и човешкото поведение, следващите години определено ще изискват съответстващи иновации, както и промени в начините за взаимодействие с клиентите, използващи CRM системи.

Ето и най-популярните тенденции в CRM за 2021 г.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Интеграция на разговорния потребителски CRM

Според проучване на Adobe почти всички потребители (94%) смятат, че гласовата технология е лесна за използване и казват, че не просто им спестява време, а им подобрява качеството на живот. Гласово търсене, разговорното търсене ще бъде основен аспект на CRM през 2021 г., тъй като има около 1 милиард гласови търсения на месец към януари 2018 г.

Гласовите технологии се очаква да разтърсят сериозно CRM системите, тъй като повечето водещи CRM софтуери започват да инвестират доста пари в тази нововъзникваща технология. Microsoft например наскоро предостави финансиране на tact.ai, компания, която притежава технология за интелигентен гласов асистент за B2B предприятия. Това сочи към факта, че през следващите години ще има нормализация на гласовото търсене и разговорния потребителски интерфейс като цяло в повечето CRM системи.

Гласовата технология е от решаващо значение за развитието на SaaS инструментите. Това е ключов фактор не само за достъпност, а и като цяло за леснотата за използване.

Автоматизация

CRM софтуерът включва много автоматизирани процеси, за да осигури ефективност. Очаква се, че пространството за управление на връзките на клиентите ще получи много автоматизация, вкл. на маркетинга и на продажбите, през 2021 г.

Вече има увеличение на количеството технически разбиращи клиенти в маркетинговото пространство, повечето от които оценяват по-бързото и по-ефективно изпълнение на процесите. Следователно, за да привлечем и задоволим напълно тази нарастваща общност от клиенти, предлагането на автоматизация на високо ниво е задължително.

Прогнозите са, че през следващите години CRM ще стане донякъде синоним на автоматизация на процесите на взаимоотношения с клиенти. В дългосрочен план се очаква автоматизацията да позволи на бизнеса да предлага висококачествени услуги, като същевременно оптимизира разходите си.

Самообслужване

Сега самообслужването е важно повече от всякога. В тази епоха автоматизацията е многообещаваща технологична тенденция. Това се реализира с помощта на ботове, които задават въпроси, събират информация, предоставят персонализирано съдържание и преживявания, както и всичко друго, от което клиентът може да има нужда. Това спестява време, усилия и е бюджетно за компанията.

За да се създаде добро изживяване и да се създаде лекота на използване за клиента, е изключително важно клиентите да могат да сортират определени проблеми, използвайки платформата, вместо да чакат да се свържат с агенти за обслужване на клиенти, за да отговорят на всички техни въпроси. Изчакването за връзка с агент често е много стресиращо и отнема време и следователно води до лошо изживяване за клиента.

Очаква се тази година повечето CRM софтуери да включват много опции за самообслужване в платформата.

Интеграция с интернет на нещата

Интернет на нещата (IoT) - това са всички джаджи с вградени сензори, които са постоянно свързани към мрежата. Чрез тази връзка тече непрекъснат трансфер и обмен на данни и информация между устройствата.

IoT служи като по-надеждно средство за получаване на ценна информация от значение за осъществяване на ефективни взаимоотношения с клиентите. В резултат на това IoT прави самообслужването по-добро и помага да се установи висока степен на персонализация, като насърчава задържането на клиентите сред другите многобройни предимства.

Очаква се повече компании да използват данни, генерирани от IoT решения, за подобряване на клиентското изживяване. Чрез добавяне на връзки към IoT емисии от компютри усъвършенстваните CRM системи ще се възползват от тази тенденция.

Разширена и виртуална реалност

AR и VR са длъжни да променят начина, по който компаниите ангажират своите клиенти. BRP consulting прогнозира, че около 48% от клиентите вероятно ще предпочетат търговците на дребно, които използват AR, а 32% от търговците на дребно вероятно ще интегрират AR и VR в своите маркетингови планове.

Технологичният напредък продължава да променя начина, по който подхождаме към различни концепции и процеси в маркетинга като цялост и по-конкретно в управлението на взаимоотношенията с клиентите. AR и VR (съответно разширена реалност и виртуална реалност) могат значително да подобрят изживяването на купувача и следователно да увеличат продажбите и клиентското изживяване.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.