Изкуственият интелект (AI) и машинното обучение са в светлината на прожекторите напоследък, тъй като бизнесът става все по-запознат с тях и ги използва все по-често в бизнес практиките.
Въпреки че често се обсъждат заедно, AI и машинното обучение са две различни неща и имат отделни приложения, пише HubSpot.
Изкуственият интелект програмира компютрите да изпълняват задачи, които обикновено изискват човешка намеса. Компютърната система имитира човешките когнитивни способности за учене или решаване на проблеми.
Машинно обучение е, когато компютрите сортират набори от данни (като числа, снимки, текст и т.н.), за да научат за определени неща и да правят прогнози. Колкото повече данни има, толкова по-добре и по-точно ще бъдат идентифицирани разликите в данните.
AI и машинно обучение са термини, използвани взаимозаменяемо, но това не е особено точно.
Разлика между изкуствения интелект и машинното обучение
Основната разлика между изкуствения интелект и машинното обучение е, че AI е обща система с когнитивни способности, а машинното обучение е начинът, по който системите сортират набори от данни и изграждат интелигентни и когнитивни способности. Машинното обучение е приложение на изкуствен интелект.
Машинното обучение е изкуствен интелект, но не всеки изкуствен интелект е машинно обучение.
Възможности на AI и машинното обучение
Бизнесът има големи възможности да ползва изкуствен интелект и машинно обучение.
Препоръки и алгоритми. Бизнесът може да използва AI и машинно обучение, за да изгради алгоритми, които препоръчват продукти или услуги на потребителите и правилно препоръчват продукти, които потребителят би искал.
Чудесен пример е алгоритъмът на услуга за стрийминг, който предлага предавания и филми въз основа на хронология на гледане и оценки. Тези препоръки ще се подобряват с течение на времето, тъй като машината има по-голяма история за анализ.
Търсене на изображения. Когато на една машина се подават данни под формата на изображения, тя научава ключови характеристики и отличителни характеристики. Този тип машинно обучение помага на хората да използват устройства за визуално търсене и Google Lens е чудесен пример за това.
Анализ на настроението. AI и машинното обучение могат да разберат настроението зад твърденията и да ги категоризират като положителни, неутрални или отрицателни. Инструментите за социално слушане са популярно маркетингово приложение за анализ на настроенията. Те анализират онлайн разговори и използват ключови думи, за да определят дали хората са положителни или отрицателни в изявленията си.
Разпознаване на реч. Машините също могат да се научат да откриват звуци и звукови модели, да ги анализират и да използват данните, за да дават отговори. Например Shazam може да обработи звук и да каже на потребителите точната песен, която се възпроизвежда, а Siri може да изведе отговори на устни въпроси на потребителя.
Предимства от изкуствения интелект и машинното обучение
Използването на AI и машинно обучение може да донесе различни ползи за бизнеса, който иска да ги използва.
Анализ на данни: Когато системите станат по-ефективни при обработката на данни, екипите имат полезен и точен източник на информация, който може да помогне при вземането на бизнес решения.
Ефективност и управление на времето: Машинното обучение и AI могат да поемат ежедневните рутинни задачи и да позволят на екипите да се съсредоточат върху належащи проблеми, с които компютърът не може да се справи.
Бързи решения: Интелигентните машини могат да стигнат до решения по-бързо от хората. Например човек може да генерира списък с уважавани източници по дадена тема, но Google търсене ще го направи по-бързо.