Как да защитите онлайн магазина си от измами?

Как да защитите онлайн магазина си от измами?

Ако имате магазин за електронна търговия, знаете, че предпазването му от измами и скам е от решаващо значение за бизнеса. Бдителна цифрова сигурност е по-важна от всякога, за да защитите вашата компания и клиенти.

В света след COVID опитите за измамни покупки са се увеличили с 69% само през 2021 г., пише онлайн медията business2community.com.

За съжаление, няма универсално решение за защита на вашия бизнес от тези заплахи. Собствениците на малък бизнес трябва да вземат различни предпазни мерки, за да се защитят.

Като собственик на бизнес имате опции и мерки, които можете да предприемете, за да намалите риска от измами и скам атаки срещу вашия бизнес.

Какво е онлайн измама?

Просто казано, това е когато някой измами вас или вашия бизнес с пари в интернет. Измамите са различни -о т кражба на кредитни карти до кражби на самоличност.

Онлайн измами съществуват от дълго време, но се увеличиха в резултат на ръста на онлайн продажбите заради пандемията, тъй като много малки предприятия бяха принудени бързо да създадат портал за електронна търговия към своите магазини поради ограниченията.

Някои измамници стигат до използването на тактики на социално инженерство. Тези атаки използват сплашването като тактика, за да предадат потребители или служители чувствителна информация.

Колко е важно да останете в безопасност онлайн?

Собствениците на фирми са склонни да съхраняват лична информация на компютрите си, като данни за кредитни карти и пароли, която е информацията, която киберпрестъпниците търсят.

Поддържането на безопасност онлайн ще спаси вашия бизнес от всяка значителна загуба, която идва от компрометиране на тези данни. Щетите от измама не са само загубени приходи или повредени стоки, но могат да доведат и до загуба на ценен капитал на марката и потенциални клиенти.

Последствията от измамата на вашия бизнес могат да бъдат сериозни. Това може да доведе до необходимост да се справите с разходи за загубена стока, обработка или доставка при измамни поръчки, такси, увреждане на репутацията на вашата компания, загуба на банкова сметка и други.

Борбата с измамите е трудна, но разбирането на различните видове измами може да ви помогне да определите къде и кога могат да възникнат атаки.

Какви онлайн измами има?

Фишинг. Изглежда, че всеки ден се появява нова измама по имейл. Изглежда, че имейлите за фишинг идват от легитимен подател, но са предназначени да получат чувствителна информация от получателя. Например в Канада има разпоредби за борба със спама, които са въведени именно за защита от измами.

Може да сте получили имейл или текстово предупреждение, в което се казва, че вашият бизнес акаунт е компрометиран. Щракването върху връзката може да ви направи уязвими за хакери, които могат да се насочат към лична и бизнес информация. Проверявайте подателя, преди да отворите прикачени файлове или да щракнете върху връзки.

Собствениците на бизнес трябва да са наясно, че измамниците продължават да усъвършенстват тактиките си, за да се маскират като легитимни. Можете да избегнете получаването на фишинг имейли, като се уверите, че защитната стена и антивирусният ви софтуер са актуални.

Фалшиви фактури. Собствениците на малък бизнес също могат да бъдат измамени от фалшиви имейли, които съдържат фактури в опит да се насърчи плащане. Можете да избегнете всяка потенциална загуба, като се уверите, че вашият бизнес има ясен процес на фактуриране. По този начин, ако вашата компания получи фактура, тя може да бъде проследена обратно до одобрените разходи във вашата база данни.

Измама с липса на карта. Този тип измама се случва, когато измамник използва открадната кредитна карта и/или самоличност на потребителя или данни за банкова карта. Измамникът прави онлайн покупка с помощта на открадната кредитна карта. Банката издател одобрява покупката и артикулите се доставят на измамника. Собственикът на картата не разпознава покупката и иска връщане на плащането от компанията, която е издала кредитна карта. Търговецът в замяна трябва да възстанови средствата на законния собственик на картата и губи от това.

В краен случай вашият магазин може да бъде наказан и дори поставен в черен списък.

Вашият магазин може да се защити от CNP измами с разширени инструменти за оторизация, като многоетапно оторизиране или токенизация.

Приятелска измама. Не се заблуждавайте от името, този тип измама е всичко друго, но не и приятелска. Това се случва, когато клиент, който е платил и е получил своя артикул, подаде искане за връщане на плащането към компанията, издала картата.

Понякога това може да е грешка от страна на клиента, тъй като той може да не разпознае името на магазина в извлеченията от кредитната си карта. Има обаче и случаи, когато това се извършва с умисъл. Някои клиенти стигат до наемането на професионални лица за възстановяване на средства, които съобщават за измама и работят срещу заплащане, за да възстановят плащането.

Измами, свързани с държавни агенции и органи. Друга тенденция е киберпрестъпници да се опитват да измамят бизнеси, като се представят като служители на правителствени организации. Измамниците плашат жертвите с правни последици и искат пари предварително или изискват плащания на вноски.

Най-добрият начин да избегнете измама по този начин е да се обадите на правителствената агенция и да попитате за офертата или ползата, която ще получите от това предложение. Избягвайте информацията за контакт в имейла, който сте получили, или дадените ви в телефонно обаждане, а вместо това потърсете официалния уебсайт на агенцията.

Поемане на сметка. Измамите с поглъщане на сметки се увеличават тази година. Над 22% от възрастните в САЩ стават жертва на измамници, хакнали несигурни сметки. Тези киберпрестъпници използват откраднатата информация за извършване на неоторизирани трансакции, които могат сериозно да повлияят на вашия бизнес.

Може да се очаква случаите на такива измами да продължат да се увеличават през 2022 г., тъй като киберпрестъпниците стават по-креативни със своите схеми. Сега има автоматизирани методи, като например създаване на скриптове, които правят този тип измами по-лесни от всякога.

Как да идентифицирате онлайн измамите?

Процесът за идентифициране на потенциална измама може да бъде труден. Онлайн търговците обаче могат да извършват свои собствени разследвания, за да помогнат за хващането на подозрителни покупки и проследяване на измамни дейности.

Обърнете внимание на необичайна активност по сметки и акаунти. Важно е да вземете под внимание всичко необичайно. Например, вземете под внимание неща като множество неуспешни трансакции. Това може да е индикация, че може да има нещо, което се случва, и трябва да се проучи допълнително.

Не забравяйте да поставите в черен списък подозрителни имейли, телефони, IP адреси, адреси за фактуриране. Проверете адресите. Най-сигурните трансакции са тези, при които адресите за доставка, фактуриране и IP адресите са в непосредствена близост един до друг. Колкото по-далеч е разстоянието, толкова по-голям е шансът покупката да е измамна. Ако IP адресът също е маскиран, това също може да е знак за измама.

Как да защитите бизнеса си от измами?

Осигурете обучение за предотвратяване на измами и кражби на служителите. Добра идея е да обучите служителите и да ги насърчите да мислят извън кутията.

Собствениците на фирми могат да организират сесии за информираност относно киберсигурността, за да бъдат в течение на някои от най-новите измами в интернет.

Не споделяйте пароли и чувствителна информация по имейл.

Това е така, защото имейлите се изпращат като обикновени текстове и следователно не са криптирани. Ако хакер получи достъп до вашата или някоя от пощенските кутии на вашите служители, това може да доведе до загуба на чувствителна информация.

Уверете се, че получателите на фактури и плащания са тези, за които се представят.

Извършвайте одити на сигурността. Това ще ви позволи да идентифицирате всички потенциални слаби места, които биха могли да улеснят онлайн измамниците да придобият информация на клиентите ви или да извършат бъдещи измами.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.