Унифицираната комуникация като услуга (или UCaaS) непрекъснато расте и се развива. Работните места по света започнаха да възприемат технологиите за различни цели, но те са склонни да се свеждат до една основна причина: удобството.
За непосветените UCaaS е вид SaaS или "софтуер като услуга". UCaaS по-специално е модел за доставка в облак, който предлага комбинация от приложения за комуникация и сътрудничество на една единна платформа. Това означава услуги като корпоративни съобщения, Cloud PBX, телеконференции, софтуер за кол център, онлайн срещи и др.
Сега, с бързото приемане и последващия растеж на индустрията, бихме могли да видим следващите фази в еволюцията на UCaaS. Те включват интегриране на още по-нови технологии, които коренно ще променят различни индустрии, пише онлайн изданието business2community.com.
AR и UCaaS
Разширената реалност (AR) комбинира жива визия с данни, за да създаде нещо по-ефективно, отколкото би било самостоятелно. Или, както казва PwC, "изглед на живо, покрит с информация".
В реалния пример някой може да насочи камерата на телефона си към музейна експозиция и да гледа видеоигра, която обяснява нейната история, използвайки изложбата като основен елемент.
AR не съществува във вакуум. Заедно с UCaaS те се комбинират и си въздействат по различни начини. Много фирми скоро могат да предоставят UCaaS решения, които съдържат AR елемент.
Ефективното използване на AR на работното място изисква разбиране на трите му основни качества: AR позволява на потребителя да се съсредоточи върху най-важното за него; потапянето означава по-дълбоки връзки; AR е визуална среда, което означава, че може да разкаже история по-добре от 2D екран.
Визуализиране на данни
Както вътрешният, така и външният персонал и доставчиците се нуждаят от достъп до набор от данни, за да изпълняват ефективно своите задължения. Това са всички - от финансовите екипи до персонала на склада. Освен, разбира се, специален софтуер за качество на данните, AR технологията може да помогне на бизнеса да създаде интерактивни симулации на данни в реално време, подготвени за аудиторията, която ги използва. Решения, които са достатъчно интелигентни, за да реагират мигновено.
Разказвач
Автентичността е това, което отличава марките една от друга, а AR като инструмент може да се използва, за да предаде емоция и разбиране на клиента. Например клиент, който използва AR на уебсайт, може да научи произхода на продукта чрез интерактивно видео, което се възпроизвежда, когато камерата е насочена към този продукт. Функцията може дори да се използва за съобщаване на промени в продукта, тъй като те се отнасят до конкретен артикул.
Наред с подобряването на възможностите за търговията, това може значително да подобри изживяването на клиентите. Употребата на такива решения при служителите показва въздействието на тяхната работа върху клиентите и може да подобри нивото на задържане на персонала.
Комуникации
С холографските приложения бизнесът може да създаде "лично преживяване", което добавя друго измерение към начина ни на комуникация. Холографско изображение на живо на изпълнителен директор на компанията, който изнася годишна реч или месечна актуализация, може да бъде изпратено до места по целия свят. Това ще намали пътните разходи, ще привлече хората и ще добави ново измерение към всяка UCaaS платформа.
AR, разговорни и виртуални асистенти, видео на живо, видеоконференции и самообслужване са различни пътища към едно и също бъдеще за комуникация с клиенти. Начинът, по който клиентите и служителите използват тези продукти и услуги в бъдеще, ще се определя от текущия анализ и реакция на успеха на всеки подход. Тъй като потребителите взаимодействат по-директно и лично с компаниите, AR е най-подходящият канал за превръщане на нематериални неща като данни и отчети в реални.
5G и UCaaS
През последните години чухме много за потенциалното въздействие на 5G. Оценен от някои като следващия голям квантов скок в комуникациите и технологиите (а също и обект на някои наистина странни теории на конспирацията), пристигането на 5G обещава да разтърси света на бизнеса по всякакви начини.
По-важно от всякога е бизнесът да бъде лесно достъпен за потребителите. Решенията за контактни центрове например са широко възприети от фирмите във всеки сектор, така че клиентите да могат да се свържат с тях с минимална суматоха. 5G изглежда настроен да издигне свързаността на изцяло ново ниво.
Тази трансформираща технология със сигурност ще има дълбоки последици и бизнесът трябва да се подготви за подобряване на отдалеченото сътрудничество, на надеждността и на преживяването.
Все още е невъзможно да се предвиди под какви форми ще се получи това. Няма да знаем как да използваме най-ефективно 5G технологията, защото не сме имали времето да свикнем с нея. Можем да сме сигурни обаче, че възможностите, които ще ни представи, ще бъдат наистина вълнуващи.
Остава да видим колко добре различните индустрии могат и ще интегрират тези нови технологии по отношение на UCaaS. Докато AR и 5G са това, което бихме нарекли "бъдещето" на технологичния пейзаж, пътят към бъдещето не винаги е линеен. В края на деня най-важното е да сме подготвени за промените.