През годините имаше много вълни от шум и скептицизъм около добавената реалност (AR) и 2024 г. не е по-различна.
Когато се опитвате да определите дали това е жизнеспособен формат за вашата маркетингова стратегия, първото нещо, което трябва да разберете, е какво го прави полезен, според MarketingMag.
Ето силните страни на добавената реалност.
2D активи придобиват 3D живот
Голямата сила на AR е, че допълва реалния свят с допълнителен слой информация. Това означава, че брандираното съдържание, маркетинговите материали и съществуващият инвентар могат да бъдат нарисувани чрез AR. И тъй като всеки има телефон, това е лесно достъпен инструмент.
От използването на лого на марката като маркер за задействане на AR съдържание и по този начин разширяване на връзката на потребителя с марката, до изграждане на кампании, чрез които цифровите активи за печат и плосък екран се подобряват с интерактивно AR съдържание - красотата на AR е, че 2D материалът може да се трансформира в 3D преживявания.
Предизвикателството е да се гарантира, че за потребителите ще си струва усилието. Има различни AR маркетингови кампании, при които потребителите сканират опаковката, за да научат повече за историята на марката. Но наистина ли им пука на хората?
Това повдига въпроса, че само защото можете да направите нещо, не означава непременно, че трябва. Да знаете, че AR може да подобри съществуващите 2D активи е страхотно. Какви филтри обаче трябва да използвате, за да определите дали си струва труда?
Визуализация на сложни концепции
Имате ли продукт, който е технически невероятен, но отвън изглежда доста просто? Решавате ли с продукта си проблем, който е труден за разбиране, но има смисъл, когато можете да го видите в действие? Вашият продукт или услуга предлага ли решение, което коригира съществуваща ситуация?
Ако отговорът на тези въпроси и общите концепции зад тях е да, тогава си струва да разгледате AR като част от вашата маркетингова стратегия. Причината е, че голямата сила на AR е способността да образова потребителя чрез използване на 3D модели за визуализиране на идеи, които са трудни за разбиране.
Например климатик, който има специализирана технология, която не само охлажда помещението, но и пречиства въздуха. Чрез AR потребителят може да постави климатика в своя дом или офис и да види как изглежда. След задействане на 3D AR анимация ще се получи визуализация на климатичния модул, който променя температурата в помещението, както и подобрява качеството на въздуха чрез неговата уникална система за пречистване на въздуха.
Като вижда системата на място и илюстрира уникалните точки за продажба на продукта, потребителят има по-задълбочено разбиране за продукта и неговата стойност.
Разбира се, можете да направите видеоклип и да накарате хората да гледат клипа, но наистина какво е уникалното в друг видеоклип в сравнение с това да имате 3D модел на продукта в стаята си и да видите от първа ръка как той може физически да подобри качеството на вашата среда.
AR вкарва геймификацията в действие
AR не само генерира знания чрез визуализация на сложни концепции, но може да бъде интерактивна и забавна технология. Да имаш съдържание, което се носи на бюрото ти, върти се и се трансформира пред очите ти, докато илюстрира информация и по този начин променя света ти, е интересно и привлича вниманието на хората.
В допълнение към изграждането на интерактивно AR съдържание, което позволява на потребителя да "види вътре в машината" и да разбере как работи и, следователно, защо е толкова добра, експерти могат да създават 3D AR видеоклипове и да обясняват тяхната специализирана област. Това може да вдъхне живот и интерес към съдържание, което иначе трудно ще спечели симпатии.
Освен това създаването на AR геймплей от основната услуга на продукта е друг ангажиращ начин да използвате този формат за подобряване на вашата маркетингова стратегия. Например компания, специализирана в онлайн сигурността, е създала AR игра, в която потребителят се бори срещу безкраен рояк от ботове, атакуващи системата. Чрез визуализиране на основната услуга на организацията в AR игра бизнесът показва с какво се отличава от конкуренцията. Така играта се използва като трамплин, за да образова потребителя.
3D моделите, създадени за AR, също могат да бъдат трансформирани в удобни 2D формати и използвани в други цифрови канали чрез вашия уебсайт и социални канали, и въпреки че няма да бъдат толкова ефективни, колкото в най-чистото си AR изпълнение, те пак ще носят стойност.
Разпространението на AR ще продължи да се увеличава, тъй като възможностите на активите на Web AR, капацитетът на мобилните устройства и желанието на потребителите да имат по-завладяващо изживяване от пасивните формати на 2D медии стимулират масовото приемане на технологията.
Като разбирате силните страни на AR и как да го използвате във вашия продукт и услуги, вие отключвате лост, който може да осигури силна допирна точка за потребителя и е ценен инструмент, когато е интегриран във вашата по-широка маркетингова стратегия.
Само AR няма да реши всичките ви проблеми и нужди, но има потенциала да пресече шума и да предостави на потребителите забавно и информативно изживяване, което задълбочава техните знания и оценка за вашия продукт и по този начин стимулира растежа.