Извеждане на разговора на следващо ниво: Как AI помага на бизнеса с комуникацията с клиентите

Извеждане на разговора на следващо ниво: Как AI помага на бизнеса с комуникацията с клиентите

Изкуственият интелект (AI) и чатботовете са в челните редици на сегашната цифрова бизнес среда. Във времената след пандемията бизнесите, които не приемат автоматизирани решения, рискуват да реализират загуби.

С все повече потребители, гравитиращи към бързи и прости взаимодействия, базираните на изкуствен интелект чатботове (като специализирани компютърни програми/технологии) помагат на компаниите да трансформират взаимодействието си с клиентите, пише Forbes. Те улесняват комуникацията, като позволяват на потребителите да водят естествен диалог чрез разговорен интерфейс.

Чатботовете позволяват също така на клиентите да получат достъп до обширна информация и да получат отговори на всичките си запитвания без конкретно устройство или пречки за местоположение.

Освен че обхващат бизнес сферата, задвижваните от изкуствен интелект чатботове вече са неразделна част от ежедневието ни, независимо дали хората ги използват у дома, в колите си или в офисите. За бизнеса възможността за индивидуално взаимодействие с купувачите по мащабируем начин прави чатботовете стратегическа среда за взаимодействие с клиенти.

В резултат на това повече компании, основно в D2C сегмента, включват разговорен AI в основните си операции, за да направят пътуването на клиента по-интелигентно, информирано и удобно.

По същество чатботовете значително подобряват способността на бизнеса на множество други фронтове. AI помага за подобряване на продажбите и отключва по-голям потенциал за ръст на приходите. Някои бизнес лидери съобщават, че управляваните от AI чатботове подобряват продажбите средно с 67%, според данни на компании.

Други проучвания установяват, че средно 69% от потребителите днес предпочитат разговорен AI като канал за обслужване.

Ето как чатботовете увеличават продажбите и приходите на бизнеса.

24/7 ангажираност с клиентите

С чатботовете фирмите могат да осигурят 24x7 ангажираност на клиентите и да постигнат по-високо удовлетворение. Те могат ефективно да комуникират с клиенти по целия свят, да продават продукти и услуги и да завършат целия си продажбен път без човешко взаимодействие.

Активиране на многоезично изживяване

Днешните чатботове ефективно провеждат разговори за продажби на множество езици, като по този начин достигат до повече клиенти и решават техните запитвания. Такава възможност помага на марките да разширят хоризонтите си към нови регионални пазари и да изградят изключителна информираност за марката в тези пространства.

По-добра омниканална комуникация

Чатботите позволяват комуникация на множество дигитални платформи като WhatsApp, Instagram, SMS, онлайн портали и т.н. Тъй като се свързват незабавно с множество клиенти, те намаляват необходимостта от човешка намеса и минимизират времето за решаване на клиентски заявки. Това спестява разходи на бизнеса.

Задържане и удовлетворение на клиентите

Ботовете са в състояние да подобрят степента на задържане и удовлетвореността на клиентите по няколко начина. Единият е чрез персонализирано ангажиране и препоръки. Чатботовете събират и анализират данни през целия път на клиента. Такива данни са от решаващо значение за широкото разбиране на клиентските персони и техните нужди, за да се гарантира задържането им и изграждането на лоялност.

Отговаряне на запитвания

Марките могат да отговарят на често задавани въпроси на клиентите чрез чатбот. Това спестява значително време както на клиентите, така и на бизнеса. Клиентите са доволни, когато на техните запитвания се отговаря незабавно, независимо от часовата зона.

Питане за обратна връзка

Чатботовете помагат за събирането на обратна връзка, когато клиентите завършат онлайн взаимодействие. Това помага на бизнеса да оцени удовлетворението на клиентите и евентуално да открие проблемни точки във взаимодействието с тях, които да изглади. Това подобрява услугата и задържането на клиентите.

Увеличаване на продажбите и на процента на реализация

Увеличаването се отнася до допълнителните покупки, които клиентите правят за всички свързани продукти или услуги, които вече са закупили или планират да закупят. Чатботовете препоръчват на клиентите си продукти, от които те се интересуват, и могат да убедят да се реализира покупка. Освен това чатботовете решават вековния проблем с неуспеха да бъдат превърнати потребители в плащащи клиенти.

Чатботът на WhatsApp например автоматизира цялата задача по отговаряне на запитвания на клиенти, като гарантира висок процент на реализация. Освен това спомага за намаляване на разходите и подобрява производителността на персонала за обслужване на клиенти.

Разговорният AI насърчава растежа на електронните търговци

Разговорната търговия е решението на едно гише за справяне с маркетинговите проблеми на D2C бизнеса. Това е маркетингов инструмент, който предлага ключови предимства, включително превъзходно удобство, повишена ангажираност и феноменално клиентско изживяване след покупка.

Канали като WhatsApp, Instagram Direct, SMS и т.н. се превърнаха в основни канали за разговорна търговия. Чатбот на WhatsApp и Instagram например спомага за стимулиране на 24x7 ангажираността с потребителите в точното време, както и генерирането на потенциални клиенти на базата на анализ на взаимодействията.

Освен това SMS чатботовете помагат за автоматизиране на ангажираността на клиентите в мащаб, за да стимулират високата удовлетвореност чрез проактивни съобщения. Така брандовете изпращат персонализирани известия на клиентите си в точно необходимото време. Проактивните съобщения са силно насочени и хиперперсонализирани, което помага на марките да получат конкурентно предимство чрез контекстуална комуникация.

Бъдещето на търговията несъмнено е разговорно. Очаква се пазарът на разговорна търговия да нарасне от 4,8 милиарда долара през 2020 г. до 13,9 милиарда долара до 2025 г.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.