Следващата презентация, изнесена от Деян Тодоров, пазарен анализатор от Forton, бе посветена на индикаторите за потенциал и отговор на въпроса: Завръщат ли се чуждестранните инвеститори.
След кратко резюме за компанията, нейната история и постижения, на присъстващите на RERetail 2014 бяха представени цифри, представящи тенденциите в България, що се отнася до обем търговски площи, наситеността им в големите градове на страната, от които стана ясно, че София и Пловдив са далеч от максимума в присъствието на търговски площи на база на жителите им, докато покупателната способност е много по-голяма отколкото на останалите места.
Активното управление на един имот, недвижим актив позволяват той да е успешен. Заради паузите от вземане на решения и натрупването на други проблеми МОЛ-овете могат да имат затруднения. Важно е търговският център да разполага с правилни размери и позициониране, а като пример беше даден Панорама МОЛ в Плевен, който е на 100 км от няколко други големи градове.
Сред останалите неща, гарантиращи потенциал на даден обект, специалистът от Forton отличи още стабилния инвеститор, ясната концепция, разумните наеми, професионалното управление и маркетинга.