Управление на онлайн репутацията на малкия бизнес: Стратегии и тънкости (II част)

Управление на онлайн репутацията на малкия бизнес: Стратегии и тънкости (II част)

В бизнеса репутацията е всичко. Знаете това от вашите собствени навици за пазаруване - няма да вземете храна от ресторанта на ъгъла, ако сте видели лоши отзиви.

Като собственик на малък бизнес трябва да работите, за да предотвратите лошите отзиви или да им отговорите подобаващо. Ето къде влиза онлайн управлението на репутацията, пише онлайн изданието business.com.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Кои са някои често срещани ORM и стратегии за брандиране?

Мониторинг на социалните медии. Всеки може да каже каквото и да е в социалните медии, така че Facebook и други подобни са се превърнали в пространства, където клиентите често изразяват най-истинското си мнение за бизнеса. Това не означава само отзиви във Facebook - това означава публикации в Instagram, възхваляващи вашите продукти, или гадни туитове за вашата марка.

Отговаряне на онлайн отзиви. Когато малък бизнес отговори на положителен отзив на клиентите с благодарност и потенциално бъдещи отстъпки, други клиенти разглеждат марката като надеждна и приятна. Любезният и разбиращ отговор на отрицателен отзив, който показва желание за решаване на проблема на клиента, постига същото. И да, абсолютно трябва да отговаряте на всичките си онлайн отзиви.

Искане за допълнителни отзиви. Предполага се, че вашата компания радва клиентите си. За да подчертаете успехите си, помолете ги за отзиви. Възможно е да получите някои отрицателни отзиви, но повечето трябва да са положителни - и както е описано по-горе, можете да използвате и отрицателните във ваша полза.

SEO. За съжаление, не всяко отрицателно съдържание за вашата компания може да бъде изтрито от интернет, но SEO може да помогне да го погребете далеч под положителното съдържание. Освен това, SEO поставя вашата компания пред повече потенциални клиенти в техните интернет търсения.

Създаване на съдържание и маркетинг. Смислените, насочени постове и публикации, които са основни за маркетинга на съдържание, вървят ръка за ръка със SEO и подобряването на вашата репутация. Трябва да изберете теми, базирани на подходящи обеми за търсене.

Връзки с обществеността. Както писахме, някои ORM включват PR в пакета си от услуги. По-често обаче се наема PR фирма и отделна ORM фирма, като се имат предвид целите и взаимоотношенията на всеки, както е описано по-горе.

Трябва ли нарастващият бизнес да наеме ORM и професионалисти по брандиране?

Ако работата ви се струва много и не се чувствате готови да се справите с този процес, да, ще трябва. Когато възлагате на външни изпълнители своите SEO, маркетинг на съдържание, мониторинг на социални медии, обработка на прегледи, вие си освобождавате време, което е може би най-важният ресурс за малкия бизнес.

Аутсорсингът на ORM и брандирането също е основно средство за облекчаване на стреса. Със сигурност имате много други задачи, които да решавате, а намирането и четенето на негативно съдържание за вашата марка отнема време и може да го почувствате като лична атака. Позволяването на трета страна да се справи с това ви дава яснотата, от която се нуждаете, за да се справите успешно с всички ваши бизнес дела.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.