Управление на онлайн репутацията на малкия бизнес: Стратегии и тънкости (I част)

Управление на онлайн репутацията на малкия бизнес: Стратегии и тънкости (I част)

В бизнеса репутацията е всичко. Знаете това от вашите собствени навици за пазаруване - няма да вземете храна от ресторанта на ъгъла, ако сте видели лоши отзиви.

Като собственик на малък бизнес трябва да работите, за да предотвратите лошите отзиви или да им отговорите подобаващо. Ето къде влиза онлайн управлението на репутацията, пише онлайн изданието business.com.

Какво е онлайн управление на репутацията (ORM)?

Управлението на онлайн репутация (ORM) обхваща всички действия, които малкият бизнес предприема за справяне с негативното онлайн съдържание, като същевременно създава и издига положителни съобщения и брандиране в интернет. ORM често включва създаване на съдържание за социални медии и блогове, маркетинг и SEO, заедно с усилията за заявяване на чистия имидж на вашата компания. Процесът включва също така искане на клиенти за отзиви, за да засили вашето положително присъствие онлайн.

ORM включва също подходящ отговор на отрицателни отзиви, а в определени случаи и премахване на вредно съдържание. Въпреки че отрицателните отзиви никога не трябва да се изтриват, друго отрицателно съдържание може етично да бъде премахнато (или поне заровено в страниците с резултати от търсачките), докато създавате и издигате ново, положително съдържание. Резултатът е по-силна онлайн марка.

Малките фирми често възлагат ORM на външна фирма, която изпълнява всички горепосочени задачи от тяхно име. Някои ORM са специализирани в управлението на репутацията на хора, а други работят с бизнеси.

ORM не е същото като връзките с обществеността (PR), въпреки че някои ORM предлагат PR. Двата инструмента споделят общата цел да създадат положителен имидж на компанията, но PR се фокусира повече върху това да спечели медийно отразяване. Като такъв той е изграден по-силно върху фундамент от отношения между журналисти и инфлуенсъри. ORM има по-широк фокус от обикновените медии и не се нуждаят от толкова много (ако има такива) взаимоотношения с инфлуенсъри.

За какви типове бизнеси е най-подходящо ORM?

Това е ценно за всички видове бизнес, въпреки че негативната информация обикновено има по-малко въздействие върху по-големи и по-утвърдени компании. Това е така, защото тези компании имат достатъчно клиенти - особено дългогодишни, лоялни, че отрицателното съдържание обикновено води до по-малко потенциални загуби на приходи. Малкият и среден бизнес (МСП), от друга страна, губи много повече пари, когато отрицателното съдържание доминира в търсенията в интернет.

Повечето МСП нямат толкова силна основа в своите индустрии или региони, колкото конкурентите на техните домакинства. Така отрицателното съдържание дава на потенциалните клиенти причина да изберат конкурент. МСП също имат по-малко приходи, персонал и съответно време и ресурси за вътрешно управление на ORM, което прави професионалната помощ още по-важна.

Защо ORM и брандирането имат значение за МСП?

Добрите ORM практики укрепват SEO и по този начин ви класират по-високо на страниците с резултати от търсачките. Така вашата компания става достъпна за повече потенциални клиенти и изглежда по-силна в сайтове за онлайн списъци с отзиви като Yelp и Google, където 94% от клиентите избягват компании с отрицателни отзиви.

Освен това 85% от клиентите проучват онлайн компании, преди да вземат решения за покупка. ORM може да ви помогне да поставите пред тези клиенти предимно положително съдържание за вашия бизнес. Тъй като в днешно време клиентите гледат на отзивите на други клиенти по-високо от оригиналното съдържание на компаниите, ORM е изключително важен.

Кои са най-често срещаните стратегии за ORM - вижте в следващата публикация!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.