Три стъпки за успешен PR без прекомерен бюджет

Три стъпки за успешен PR без прекомерен бюджет

Предприемачите имат нужда от медийно присъствие, а медиите имат нужда от бизнес информация. Партньорството бизнес-медии трябва да бъде балансирано. Често пъти обаче бизнесът не разбира от какво точно имат нужда медиите, т.е. какво е интересно за техните конкретни читатели. Понякога има друга причина за нарушаване на връзката бизнес-медии - например PR агенции, които упорито изпращат масови писма до медиите, вместо да намерят медиите и журналистите, които са важни за конкретна компания.

Може да не вярвате, но всъщност е изненадващо лесно да намерите място в медиите и не е нужно да разполагате с огромни бюджети за това, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Изданието обобщава три стъпки, които да следвате, за да осъществите успешна връзка с подходящи медии.

Изберете медиите, които вашата аудитория следи

Разберете кои са медиите, които вашите настоящи и потенциални клиенти следят. Има професионални медийни бази данни, които можете да използвате за съставяне на медийни списъци, макар че тази услуга може да бъде малко скъпа. Ако бюджетът ви е ограничен, можете да помислите за приятелство с друг предприемач и разделяне на разходите.

Насочете се само към правилните медии, на към всички медии по принцип. Мислете и извън националните вестници и списания. Помислете за телевизионни и радио програми, подкасти, влиятелни социални медии, по-малки местни и регионални заглавия, също и медии, които може би не са били очевиден избор от пръв поглед.

Намерете контакти на точния човек от правилната медия

Това, което също трябва да направите, е да намерите имената и имейл адресите на най-добрите редактори и журналисти, с които действително да се свържете. Това са отговорните журналисти и/или редактори, които отговарят за съдържанието от вашата бизнес индустрия.

Чудесен източник на контакти може да бъде и LinkedIn.

Имайте предвид, че редакторите и главният редактор не винаги са най-добрите първоначални контакти, към които да се обърнете, тъй като те обикновено са претоварени от имейли и запитвания. Открийте журналистите, които покриват вашия бизнес сектор.

Не забравяйте и за журналистите на свободна практика. Twitter, LinkedIn - и двете социални медии са много добър източник на контакти. Започнете да следвате #journorequest в Twitter и ще видите какво търсят журналистите. Това е и добър безплатен начин за свързване и изграждане на отношения с журналисти.

Предоставете съдържание, което медиите могат да експлоатират

Как да разберете каква информация да дадете на избраната от вас медия? Вижте какви теми покрива. Разгледайте подробно съдържанието на медията, за да определите "редакционните стълбове" - ключовото съдържание в техните публикации. Определете формата, дължината, тона на публикацията, проверете как съдържанието се представя в социалните мрежи, вкл. хаштаговете.

Следващата стъпка е да определите какво искате да кажете вие на читателите на медията и да представите това във вид и формат, който медията да може да използва. Направете така, че съобщението ви да се откроява от стотиците други съобщения, които медиите получават ежедневно. Бъдете точни, ясни, конкретни, актуални и интересни, така че се впишете в съдържанието на медиите.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.