Новият конкурент на Twitter - Threads на Meta, наистина се разви бързо. Въпреки че платформата има нужда от още куп функции, преди да може наистина да предостави пълна алтернатива на Twitter, едно нещо, което Meta НЕ планира да пусне скоро, е традиционна онлайн рекламна програма за платформата.
В отговор на един потребител на Threads, който попита в публикацията за реклами в услугата, основателят и главен изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг се включи, за да изясни плановете на Meta.
"Нашият подход ще бъде същият като при всички останали наши продукти - първо продуктът трябва да заработи добре, а след това ще видим дали можем да го поставим по ясен път до достигане на 1 млрд. потребители. Едва тогава ще започнем да мислим за монетизация", коментира Зукърбърг, цитиран от Mashable.
Въпреки че Meta ясно казва, че традиционното онлайн рекламиране няма да се появи скоро в Threads, това едва ли е единственият начин, по който съдържанието на социалните медии се монетизира. Маркетолозите не трябва да чакат Threads да стартират рекламна програма, за да използват платформата за спонсорирано съдържание и инфлуенсър маркетинг.
Въпреки че Meta все още не е коментирала плановете си да поддържа спонсорирано от марката съдържание в Threads, нов доклад от Axios показва, че Threads скоро ще въведе набор от функции, насочени към подпомагане на марките да провеждат свои собствени рекламни кампании. Тези инструменти и политиките около тях ще идват направо от свързаната платформа на Threads, Instagram.
"Instagram работи за бързото предоставяне на [инструменти за брандирано съдържание], което би дало възможност на маркетолозите да започнат да експериментират с платена промоция, докато рекламата все още не е достъпна", съобщава Axios относно тези функции за спонсорирано съдържание от Instagram, идващи в Threads.
Тъй като брандираните инструменти за съдържание на Instagram вече са публично достъпни, сега е лесно да видите какво предстои в Threads. Instagram изисква спонсорираните публикации да бъдат ясно обозначени в платформата, така че потребителите да знаят, че гледат платено съдържание. Това означава, че ако на инфлуенсър се плаща да публикува информация за марка, той трябва да уведоми потребителите. Това може да включва и публикации, при които продукт или услуга са предоставени на инфлуенсъра безплатно. С този инструмент Instagram публикува етикет "Платено партньорство с..." върху подходящото съдържание.
Брандираното съдържание на Threads ще работи почти по същия начин.
Понастоящем в Instagram акаунтите на брандовете трябва да кандидатстват за допустимост за използване на тези инструменти за брандирано съдържание. Изглежда, че Threads също може да изисква това, но това може да се промени.
Изглежда, че Meta се опитва да премине по тънката граница между разрешаването на спонсорирано съдържание, за да удовлетвори бизнесите, и избягването на традиционните реклами за момента, така че потребителите да не бъдат отблъснати, преди Threads да стане неразделна част от тяхното онлайн преживяване.