Реализирането на продажби изисква време и усилия. В зависимост от вашата индустрия и цените на продуктите спечелването на клиент може да отнеме седмици или дори месеци. Дори да оперирате в търговията на дребно, където импулсивните покупки са норма, първата покупка винаги е най-трудна за извоюване.
След като си осигурите клиенти, ангажирането им и повторните покупки стават приоритет. Връщането на клиентите при вас може да ви помогне да увеличите печалбата си, без значително да увеличавате разходите си за маркетинг и реклама, посочва business.com. Така насърчавате и лоялността на клиентите и генерирате все по-голямо доверие.
Старите клиенти са невероятно ценни за бизнеса. Те подобряват паричните потоци, повишават вашата маркетингова възвръщаемост на инвестициите и ви помагат да натрупате изчерпателни данни за целевата аудитория.
Редовните клиенти освен това рекламират вашата марка. Тяхната лоялност е най-добрата промоция и реклама от уста на уста. Те увеличават и празничните продажби, тъй като са по-склонни да реагират на празнични промоции и да водят и нови клиенти. Вашите лоялни клиенти са по-склонни и да новите ви предложения и често приветстват възможностите за кръстосани продажби.
Медията обобщава седем стратегии за спечелване и задържане на постоянни клиенти.
Програма за лоялни клиенти
Програмата за лоялност е отличен начин за насърчаване на активността на клиентите. Бонус е и че програмите за лоялност увеличават средния размер на една трансакция при продажба.
Въпреки че можете да структурирате вашата програма за лоялност по различни начини с различни нива на сложност, една проста, лесна за разбиране програма за лоялност може да бъде много ефективна.
За стартирането на такава програма е необходима информация за контакт с клиентите, за да се предостави уникален номер на сметка или карта. Така на определен брой покупки или постигната сума на покупка или за период от време можете да им предоставяте награди. Можете да въведете и специални отстъпки за членовете на програмата, награди за доведени клиенти, игри с награди, както и ексклузивен достъп до нови продукти.
Персонализирано обслужване
Много от потребителите са свикнали с безлично обслужване. Те влизат в магазина и никой не ги разпознава, дори ако са били там много пъти преди и са похарчили значителни суми. За да отличите марката си и да насърчите връщането на клиентите, третирайте ги персонализирано.
Отличното обслужване на клиентите може да приеме много форми в зависимост от вашия бизнес и индустрия. Например ресторантите могат да използват своите POS системи, за да събират информация за клиентите, след което да я използват, за да правят персонализирани предложения за менюта. Магазините за търговия на дребно могат да поздравяват клиентите и да ги насърчат да се присъединят към техните програми за лоялност.
Насочените имейл маркетингови кампании са друг начин за персонализиране на услугата. Инструментите за пазарно сегментиране в софтуерните решения за имейл маркетинг ви позволяват да изпращате конкретни имейли, които отговарят на интересите и нуждите на уникален клиентски сегмент.
Купони за бъдеща употреба
Купоните за бъдеща употреба са отличен инструмент за насърчаване на повторен бизнес. Купоните стимулират ангажираността и задържането, като дават на клиентите причина да купят отново от вашия бизнес след първоначалната покупка, особено ако тя ги е удовлетворила.
Информация за връзка с клиентите
Когато всеки клиент влезе във вашия магазин или посети уебсайта ви за електронна търговия, получаването на информацията за контакт с него трябва да бъде основна цел. Когато имате имена, телефонни номера, имейл адреси и пощенски адреси, получавате много възможности да се свържете и да изградите взаимоотношения.
Безплатни оферти
Безплатните промоционални материали са отличен начин да останете в съзнанието на клиентите си. Важно е продуктите да пасват на марката. Такъв тип подаръци, поднесени на избрани клиенти, им показва, че ги цените.
Лесна обратна връзка от клиенти
Предоставянето на възможности за обратна връзка показва на вашите клиенти, че се интересувате от мнението им. Те ще се почувстват чути, ще разберат, че са нещо повече от касичка и е по-вероятно да се връщат при вас.
Можете да събирате отзиви от клиенти чрез проучвания по много начини, включително имейл, текстово съобщение, чат на живо и социални медии. Данните от проучването могат да дадат ценна информация и да ви помогнат да подобрите своите предложения.
Активно присъствие в социалните медии
Маркетингът в социалните медии е много ценен за бизнеса. Той държи вашия бизнес на върха на съзнанието на потребителите и им помага да се чувстват така, сякаш познават и разбират вашата компания лично.
Привличащите окото публикации в социалните медии също предоставят на вашите настоящи клиенти материал, който да посочват, когато ви препоръчват на други хора.