Седем грешки в пиар кампаниите, които могат да навредят на бизнеса

Седем грешки в пиар кампаниите, които могат да навредят на бизнеса

Стабилният пиар (PR) е от съществено значение, за да останете конкурентоспособни в потребителска среда 24/7. Отрицателен коментар в социалните медии, погрешна оценка на културата или недостатъчно добре реализирана кампания могат да навредят на бизнеса.

Някои грешки във връзките с обществеността и маркетинга могат непоправимо да навредят на вашата компания до точката, в която да трябва да загубите и дори да затворите бизнес. Вашата цел е да избегнете това на всяка цена, пише business.com.

Собствениците на бизнес и пиар екипите трябва да са наясно с потенциално фаталните грешки, които могат да съсипят една компания. За целта е нужно да отделите повече време за положителни контакти с медиите, за да не стигате до пиар кошмари.

Грешка №1: Не познавате целевата си аудитория

Като собственик на бизнес е лесно да се увлечете в споделянето на своя нов продукт или услуга със света. Защо не трябва да сте развълнувани и ентусиазирани от това? Трябва да сте, но вашата пиар кампания може да се провали, ако не знаете коя е целевата ви аудитория.

Преди да проведете PR кампания, задайте си следните въпроси:

-Коя е вашата аудитория?

-Защо започвате PR кампания?

-Кога е най-ефективният момент за провеждане на кампанията?

-Кои са най-подходящите медии, към които да се обърнете?

-Как ще използвате социалните медии, за да разширите обхвата си?

Ако не отделите време да обмислите внимателно тези въпроси, ще положите усилия в скъпа кампания, която няма да ви доведе до никъде. Това може да попречи на перспективите на вашия продукт или услуга и да има последствия за крайния резултат на вашата компания.

Грешка №2: Липса на фокус върху персонализирането

След като идентифицирате целевата си аудитория, не приемайте, че всички в тази аудитория имат същите нужди и предпочитания. Има определящи характеристики сред вашите идеални клиенти и предпочитани медии и ако не сегментирате своите пиар усилия по съответния начин, може да не привлечете вниманието им.

При започване на пиар кампания е важно да се отнасяте към всеки потенциален клиент и контакт като към близък приятел. Вместо да изпращате масов имейл до всички в адресната си книга, групирайте контактите по определени признаци, така че да получат по-персонално отношение.

Например, когато каните медия на събитие, обърнете се с името на конкретен журналист или друг служител и използвайте текста, за да установите лична връзка. Демонстрирайте интерес и цитирайте нещо общо, което имате, или признайте постиженията на медията. Така съобщението ви няма да изглежда като написано от бот, а ще е по-човешко.

Грешка №3: Не сте последователни

За да затвърдите мястото си на пазара, не можете да присъствате само когато имате нещо ново за рекламиране. Прилага се поговорката "далеч от очите, далеч от ума" - ако не се ангажирате редовно с пиар, вашата компания може да бъде забравена и изоставена.

За да укрепите репутацията на вашата компания и да се задържите на пазара, последователно провеждайте различни кампании. Нека бизнесът ви да е в пресата, за да е на радара и на вашите клиенти. Важно е не само да сте последователни в това колко често се впускате в пиар кампании, но и да сте последователни във всяка кампания.

Грешка № 4: Неразпознаване на местни медии

Появата на социалните медии и електронната търговия на практика премахна географските граници. Компаниите вече не са ограничени да правят бизнес само в рамките на определен радиус. Това може да ви създаде погрешното впечатление, че трябва да се обедините с най-големите търговски обекти, за да достигнете до възможно най-голямата аудитория и да пренебрегнете по-малките местни възможности.

Вярно е, че доброто медийно отразяване е от полза за всяка компания. Въпреки това е необходима упорита работа (и понякога късмет), за да спечелите пресата за вашия бизнес. Въпреки че много компании се фокусират върху големи издания, те рядко покриват малкия бизнес. Дори ако се опитвате да достигнете до потребители в други държави, националната преса може да не е начинът да постигнете това.

Съсредоточете се първо върху местните медии, дори в рамките на различни градове, към които се насочвате, за да спечелите аудитория и да усъвършенствате кампаниите си. Колкото повече успех имате с по-малките медии, толкова по-лесно ще бъде да достигнете до медийните гиганти и да привлечете вниманието им в подходящия момент.

Грешка №5: Не сте автентични

Да бъдете в крак с тенденциите в продажбите и маркетинга е от съществено значение, за да останете конкурентоспособни в съвременния бизнес. Постоянното проучване на това, което е популярно, може да помогне на вашата компания да бъде забелязана и да запази положителна възвръщаемост на инвестициите.

Да скачате невнимателно на най-новите тенденции обаче, само защото всички други го правят, може да навреди на вашата марка. Всяка тенденция, от която се опитвате да се възползвате за пиар, трябва да е подходяща за вашата компания и да съответства на мисията и ценностите на вашата марка.

Ако се отклоните от идентичността на вашата марка, за да използвате тенденции, които не са истински свързани с вашата компания, рискувате да навредите на репутацията си или да слеете бизнеса си с околната среда.

Грешка №6: Не приобщавате

Ако вашата маркетингова кампания вдъхва омраза, негативизъм или предразсъдъци, социалните медии бързо ще ви уведомят, че сте направили грешка. Независимо дали е резултат от ужасен момент, вулгарен хумор или лош вкус, дълбоко негативната емоционална реакция от вашата публика може да отнеме много време, за да се поправи - ако вредата изобщо може да бъде поправена.

Пиар кампаниите трябва да се стремят към максимално приобщаване и да демонстрират вярванията и ценностите на вашата организация. Покажете, че сте разнообразна и приобщаваща компания, като включите разнообразието във вашите продукти и маркетинг. Демонстрирайте, че вашият бизнес е справедлив, тъй като подобни действия говорят повече от думите.

Грешка №7: Не изпълнявате това, което сте обещали

Ако не изпълнявате обещанията си, със сигурност ще отблъснете клиентите. При достатъчно оплаквания от потребители бизнесът ви може дори да стане вирусен по погрешните причини.

Ако възнамерявате да рекламирате своите продукти или услуги с пиар кампания, по-добре бъдете сигурни, че вашият продукт или услуга отговаря на очакванията.

Как да се справите с пиар грешки

Грешките понякога са неизбежни, дори ако всичко е започнало с добри намерения. Когато възникнат такива ситуации, не чакайте да отшумят, а приложете ефективни стратегии за комуникация при кризисни ситуации възможно най-скоро.

Уведомете аудиторията си, че тя е от съществено значение за вашия бизнес и че хората зад вашата организация са хора. Поемете инициативата и покажете какво ще правите по различен начин в бъдеще. Колкото по-бързо признаете и адресирате грешките си, толкова по-бързо можете да продължите напред към следващата си цел.

Предварителното изграждане на отношения с няколко ключови журналисти може да ви помогне да сте сигурни, че имате към кого да се обърнете, когато се нуждаете от пресата. Като опознаете журналистите лично и професионално, шансовете са, че те ще имат по-голямо уважение към вас и това, което се опитвате да постигнете. Може също да получите бърз отговор при заявка за отразяване.

В комуникацията с медии не забравяйте да персонализирате информацията си, както и да предоставяте всичко необходимо на журналистите.

Добре написаните прессъобщения, свързани с текущите събития и тенденциите в индустрията, все още са ефективни, особено ако вече сте се установили на вашия пазар. Предприятията с разпознаваеми имена привличат внимание дори само със съобщения. По-малките и по-нови фирми се възползват от добавянето на цифрови активи към своите прессъобщения.

Вашата дигитална маркетингова стратегия трябва да включва дигитализиране на вашите съобщения за пресата, което ви позволява да включвате интерактивни елементи, като видеоклипове, GIF файлове или подходящи файлове за изтегляне.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.