Инвестициите в програматик реклама се увеличават, което предполага по-пряка връзка между издатели и рекламодатели и повече прозрачност за всички участници на пазара.
Това се посочва в доклад за програматик рекламата на IAB Europe, публикуван наскоро. В него са публикувани данни от осмото годишно проучване за програматик рекламата, осъществено сред агенции и рекламодатели.
Данните показват, че повече от една четвърт от рекламодателите и агенциите класират ефективността на разходите като най-важният двигател на инвестициите в програматик реклама. Другите двигатели са детайлните възможности за контрол и прозрачността на данните.
Основна пречка пред инвестициите обаче са по-високите разходи - 22% от рекламодателите ги посочват като бариера номер 1. Качеството на медиите също поражда загриженост. За агенциите ключова бариера е наемането и обучението на персонал.
Инвестиции
Според проучването IAB Europe AdEx Benchmark 2021, което е публикувано през юни 2022 г., европейският пазар на цифрови реклами се оценява на 92 млрд. евро. Общо 57% от всички разходи за несоциална дисплей реклама сега се осъществява чрез програматик. Това е 33% увеличение на програмните инвестиции от 2020 г.
Резултатите от проучването показват, че през 2022 г. и рекламодатели, и агенции увеличават инвестициите в различни програматик директни модели, като се фокусират върху по-голямо сътрудничество с издателите.
Рекламодателите през тази година са използвали по-динамичен подход и набор от методи, като аутсорсинг към DSP, независимо търговско бюро и т.н. Данните показват, че много рекламодатели и агенциите са започнали да използват не само Ads.txt и Seller.json стандарти, но също и Demand Path Object, Buyers.json и Supply Path.
Обектните стандарти се очаква да претърпят силно увеличение на употребата през 2022 г.
Водещи двигатели и пречки на инвестициите в програматик реклама
Ефективността на разходите изглежда е ключовият двигател за това компаниите да обмислят да инвестират в програматик реклама заради ефективността от използването на платформи за достъп до обширни източници на инвентар или купувачи на едно място.
Примамлив за рекламодателите е и моделът на "справедлива цена", предоставен чрез търг.
С нарастващите изисквания за повече прозрачност и по-точно измерване не е изненада, че контролът и прозрачността са сред най-високо оценените характеристики на програматик рекламата от всички заинтересовани цени.
Въпреки че ефективността на разходите е ключов двигател, разходите сами по себе се може да са и сред водещите пречки пред инвестициите в програматик реклама. Другите две са оперативните елементи и персоналът.
Експлозивният растеж на онлайн икономиката по време на пандемията от Covid-19 усложни ситуацията с недостига на квалифицирани кадри, което увеличава и разходите за персонал. Програматик се квалифицира като специализирано умение и рекламодатели, агенции и издатели съобщават за предизвикателства при наемането на квалифициран персонал.
Програматик инвентарът също повдига някои въпроси и агенциите ще трябва да покажат как намаляват свързаните с това рискове.
Измерване и данни
На въпрос кой от следните показатели са важни за оценка на кампании в дисплейната мрежа, които са осъществени програмно, мнозинството от рекламодателите цитират социалните взаимодействия като най-важни. През 2021 г . това бяха продажбите.
Доставчиците на рекламни технологии се фокусират значително повече върху показатели за продажбите като отговор на исканията на рекламодателите през 2021 г., когато беше приоритет и необходимост да се докаже, че възвръщаемостта от инвестициите си заслужава.
Рекламодателите също така са изместили фокуса си върху данните от втора страна за сметка на първа и трета страна. Тази година имаше значителен спад в използването на данни от първа страна навсякъде. Изглежда, че индустрията започва да се подготвя за ограниченията за достъп до данни за аудиторията и започва да разнообразява източниците на данни.