През последните няколко години електронната търговия се разрасна и вече обхваща уверено и малкия бизнес, обслужващ своите местни общности. От 2016 до 2022 г. се очаква индустрията да достигне обем от 400 до 700 млрд. долара.
Предвижда се само категорията облекло и аксесоари да донесе над 140 млрд. долара до 2022 г., пише онлайн изданието octopidigital.com.
Преминаването към електронна търговия донесе много възможности за всички собственици на бизнес. В момента на Amazon има над 2-5 млн. продавачи, докато през 2017 г. бяха 1,1 млн.
Ключовото за глобалните търговци е увеличението на трансграничната конкуренция, да следват тенденциите в електронната търговия, да преминат към омниканална търговия, да изградят ефективен дигитален маркетинг.
Трансграничната продажба предлага възможност да се възползвате от потенциала за продажба на различни продукти и индустрии, разширяване на международните пазари и увеличаване на приходите. Разширявайки се в международен план, електронните търговци навлизат в безграничен свят и имат възможност да пробият на пазари с още малко усилия.
Докато разработват и провеждат успешни кампании за дигитален маркетинг, аудиторията им се увеличава и в резултат на това се увеличават и приходите и продажбите.
Стойностите на пазарите нарастват - тъй като популярните пазари като Amazon и Alibaba навлизат в нови индустрии като пътувания, храна и местни услуги, стойността на световните пазари се очаква да продължи да расте през следващото десетилетие.
Приложенията и услугите като Airbnb, Uber и Peerby увеличават популярността и доверието на потребителите, икономиката се формира, за да стане по-скоро икономика на споделяне. Потребителите вече не се нуждаят от собствените си продукти, те просто искат да ги използват, когато имат нужда.
Spotify, Netflix, Dollar Shave Club и HelloFresh изведоха абонаментните услуги в предната част на нашата икономика. Потребителите се радват на възможността да спестяват разходи за продукти, които редовно използват.
Ключов компонент в електронната търговия е персонализирането. С развитието на дигиталния маркетинг компаниите имат способността да разбират ясно всеки отделен клиент и да предлагат на пазара своя продукт или услуга, за да отговарят на личните им нужди. Това отваря вратата за поръчкови, изработени по поръчка продукти, доставяни чрез електронна търговия.
Виртуалната реалност и изкуственият интелект ще внесат нови иновации в индустрията за електронна търговия.
Днешният пазар изисква бизнесът, малък и голям, да реализира възможността за стартиране на омниканален подход. Това означава насочване на клиента към едно и също изживяване във всички канали - онлайн и офлайн. Потребителят трябва да бъде фокусът, когато става въпрос за тяхното преживяване, онлайн опит, ангажираност в социалните медии и допълнителни канали. Безпроблемното изживяване е ключово.
За успешният търговец е необходимо да достигне до целевата аудитория чрез ангажиране на дигитални маркетингови кампании. Достигането до целевата аудитория изисква цялостни стратегии в канали като SEO, уебсайт, маркетинг в социалните медии, имейл маркетинг, дисплей маркетинг/РРС, маркетинг на съдържание и други.
Целта е да проникнете на пазар, да разработите името на марката, да се ангажирате с клиенти, да експериментирате със съобщения и стратегии. За да постигнат растеж, търговците на електронна търговия трябва да разберат с кого търгуват и как да представят продуктите си на пазара. Успешните търговци намират начини да се свържат с целевата си аудитория чрез ангажиращо, иновативно и убедително съдържание.
Ако искате да научите за актуалните тенденции в онлайн търговията - вижте повече за Ecommerce Annual Summit 2021, темите и лекторите!