Подходи към рекламата във времена на криза

Подходи към рекламата във времена на криза

Кризата с разходите за живот се влошава и за брандовете става все по-важно да изтъкват съотношението цена-качество, което техните предложения предоставят, и да се разграничат от конкуренцията.

Проблемът за много фирми е, че те също трябва да пестят, а маркетинговият бюджет често е сред първите, които се съкращават, пише raconteur.net.

Тъй като кесиите се затягат навсякъде, рекламните агенции и техните клиенти трябва да направят иновации и да намерят най-рентабилните начини за постигане на възвръщаемост. Това може да включва използване на методи, които коригират тона на рекламните съобщения към психологията на рецесията или осигуряват по-високи нива на персонализация.

Други техники, като генериращ AI и микрореклами с по-задълбочено насочване, могат да се използват заедно с етикетирането на продукти с цифрови идентификатори или QR кодове, които се свързват с визуално разказване на истории.

"В тежки икономически времена иновациите могат да бъдат разликата между оцеляването и пропадането", коментира Сара Солтер, глобален ръководител на приложните иновации в медийната агенция Wavemaker.

Според последното изследване на Wavemaker UK за кризата с разходите за живот, затруднените потребители търсят съдействие от марките. Това може да включва персонализирана информация, която да им помогне да вземат по-добри решения за покупка.

Солтер отбелязва, че нововъзникващите технологии като разговорен и генеративен AI позволяват такава персонализация.

Иновациите в този контекст са за решаване на проблемите на всеки потребител, казва тя. "Персонализирането може да направи дадено решение индивидуално и да революционизира изживяването", допълва тя.

Подходът към иновативната реклама по време на спад също включва фокусиране на инвестициите върху героични продукти и "продаване на бъдещето".

По думите ѝ при предишни кризи и дори по време на войни рекламодателите искат да дадат на хората надежда за бъдещето. С фокус върху нововъзникващите технологии, които ще помогнат за оформянето на нов начин на живот, те се поставят като ключови играчи в изграждането на бъдеще, което хората искат.

Море от еднаквост на главната улица

За агенциите разбирането на апетита на клиентите за риск и какво наистина имат предвид, когато казват, че искат да правят иновации, се е превърнало в ключ към предоставянето на ROI. Някои марки може да имат желание да инвестират в технологии на бъдещето - метавселената например, докато други може просто да искат да създадат поредица от подкасти за първи път.

Така нареченото правило 10:20:70 в маркетинга препоръчва 10% от бюджета да отиват за иновации, а 20% да бъдат посветени на относително нови методи, които са издържали първоначален тест и си заслужават втори опит. Останалите 70% трябва да се използват по добре доказани техники.

Глобално проучване сред повече от 1700 старши B2B маркетинг специалисти от LinkedIn през октомври установява, че 76% имат големи надежди за своите стратегии за следващите шест месеца, въпреки съкращенията на бюджета. Две трети от респондентите планират да запазят или дори да увеличат разходите за дейности за изграждане на марка.

Мат Роудс, главен стратегически директор в рекламната агенция House 337, предполага, че нарастващата икономическа несигурност ще подтикне повече потребители да търсят нови продукти, които да опитат за първи път, тъй като търсят повече стойност за парите си.

"За да пресекат морето от еднаквост на главната улица, търговците трябва да мислят иновативно за това как говорят за качеството", посочва той. "Има огромна иновация в цифровите продуктови идентификационни номера, които съдържат информация за производството на дрехата, и идентификационните данни за устойчивост в блокчейна. Това помага на марките да докажат стойността на своите продукти чрез прозрачност на информацията", допълва той.

Ан Стаг, главен изпълнителен директор на Merkle в Обединеното кралство, изтъква, че е важно бизнесът да се съсредоточи и върху изживяването на клиентите. Тя вярва, че изграждането на лоялност чрез иновации и изграждането на взаимоотношения е особено важно по време на рецесия, като отбелязва, че най-ефективният подход, който една марка може да възприеме, когато времената са трудни, е да "постави клиента си на първо място".

Стаг добавя, че по време на спад "обичайните изисквания на потребителите се превръщат в основни нужди - и оцеляването на бизнеса става зависимо от способността му да се адаптира към това".

Слушайте и отговаряйте на потребителите

Сид Макграт, главен стратегически директор на Wunderman Thompson, отбелязва, че много потребители смятат, че губят контрол над ситуацията по време на периоди на строги икономии. Ясните и прости съобщения помагат да се успокоят хората при такива обстоятелства.

"Всичко, което трябва да направите, е да слушате и да отговаряте на потребителите. Не е необходимо да преоткриваме колелото", твърди той.

Макграт предполага, че опростяването на нещата може да се разшири до мерки като изразяване на отстъпките не в проценти, а в точна сума. Това гарантира, че "потребителите не се нуждаят от икономическа степен", за да разберат стойността на специална оферта.

Той също така се застъпва за определяне на всички "рационални предимства" на продукта или услугата, като същевременно не се правят драстични промени в типа съобщения от марката, с които потребителите са свикнали.

За Солтер разграничаването на предлагането от конкуренцията е най-важният маркетингов приоритет в рецесия. Фирмите, които излизат от спадове в по-силна позиция от конкурентите си, обикновено са постигнали "отличителност чрез фокусиране върху основната марка и няколко основни продукта", казва тя.

По думите ѝ не е моментът за инвестиции в дълъг списък от неприоритетни продукти за хората. Същевременно използването на иновации за стимулиране на отличителността е ключово.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.