Пет вечни стратегии за разказване на истории, които да използвате в следващата си маркетингова кампания

Пет вечни стратегии за разказване на истории, които да използвате в следващата си маркетингова кампания

Разказването на истории е вкоренено в човешката природа - от древните пещерни рисунки до съвременните социални медии.

В днешния бизнес свят разказването на истории е от съществено значение за създаването на по-дълбока връзка с аудиторията. Това надхвърля промотирането на продуктите и услугите, Той надхвърля промотирането на продукта, помага за изграждането на доверие и емоционална връзка и стимулира продажбите.

Entrepreneur.com представя пет вечни стратегии за разказване на истории и как те могат да бъдат приложени в маркетинговите кампании на компаниите.

Мистериозната история

Една мистериозна история се докосва до естественото любопитство и склонност към решаване на проблеми на вашата публика. Ако искате да привлечете вниманието им и да поддържате интереса им през цялата си маркетингова кампания, мистериозната история е чудесен избор.

Ключът към успешната мистериозна история е да създадете усещане за интрига и напрежение. Трябва да предоставите частична информация или улики, за да накарате аудиторията си да гадае и да иска да научи повече.

Разбира се, трябва да насърчите аудиторията да предприеме действия и да разкрие решението на мистерията.

И един пример: През 2014 г. Honda стартира поредица от късометражни филми, наречени "Другата страна". Кампанията имаше за цел да покаже двете различни страни на Honda Civic: едната практична и семейна, а другата - спортна и високопроизводителна.

Honda създаде видео с двоен наратив, което позволява на зрителите да превключват безпроблемно между две различни истории чрез натискане на клавиша "R" на клавиатурата. Във видеото се виждаше един средностатистически баща, но с натискането на бутона постепенно се разкриваше, че той води и таен живот на шофьор за бягства. Иновативното използване на цифрови технологии в кампанията и нейният уникален сюжет завладяха сърцата на публиката по целия свят.

История на трансформацията

Ако искате наистина да вдъхновите или мотивирате публиката си, помислете дали да не използвате история за трансформация. Тази стратегия се съсредоточава върху пътуването на човек, който преминава от състояние на борба към състояние на успех с помощта на вашия продукт или услуга.

Ключовият елемент на историята на трансформацията е да подчертае специфичните предизвикателства, пред които е изправен човекът, и стъпките, които е предприел, за да ги преодолее, което в крайна сметка води до положителен резултат. Можете да изградите истинско доверие с аудиторията си, като споделяте примери за трансформация от реалния живот.

Кампанията на Dove "Истинска красота" е такъв пример за история на трансформация. В кампанията участват истински жени с всякакви форми, размери и от всякакви възрасти, така че да се насърчи позитивното отношение към тялото и любовта към себе си.

В една особено въздействаща реклама криминалист рисува два портрета на жена - един въз основа на нейното собствено описание и един въз основа на описание на непознат. Резултатите показват на публиката как често хората се възприемат като по-малко красиви, отколкото са в действителност, и как продуктите на Dove могат да помогнат на жените да се чувстват по-уверени и красиви.

Историята на общността

Няма по-добро чувство от чувството за принадлежност и стратегията за общностна история постига точно това. Тя подчертава споделените ценности, вярвания и интереси, които обединяват клиентите. В резултат на това вашите клиенти развиват емоционална връзка с вашата марка и чувство за общност около нея.

Кампанията #OptOutside на REI е отличен пример за историята на общността в действие. През 2015 г. REI обяви, че ще затвори всички свои магазини по време на Черния петък и ще насърчи служителите и клиентите си да прекарат деня навън.

Кампанията имаше за цел да насърчи хората да прекарват време сред природата и бързо набра популярност, като много хора споделяха своите дейности на открито в социалните медии с хаштага #OptOutside. Кампанията на REI привлече вниманието на много хора, които искат почивка от комерсиализма на празничния сезон и шанс да се свържат отново с природата и техните общности.

Сатиричната история

Ако искате вашият маркетинг да се помни, добавете хумор, ирония, преувеличена критика или някаква актуална закачка. Можете да използвате хумористични видеоклипове, карикатури или остроумни публикации в социалните медии като сатирична история.

Това е вечна стратегия, която може да ви помогне да създадете ангажиращо съдържание и да привлечете вниманието. Трябва обаче да се внимава с баланса между хумора и посланието, така че да не стане сатирата твърде обидна или отблъскваща за публиката.

През 2019 г. Burger King стартира кампания, наречена "The Whopper Detour". Компанията използва технология за геолокация, за да предложи на клиентите си един цент Whopper при поръчка през приложението Burger King в рамките на около 300 м от местоположение на McDonald's. Кампанията се превърна в хумористичен начин Burger King да се подиграе на най-големия си конкурент и да насърчи клиентите да опитат техните продукти.

Интерактивна история

Получавате истинска ангажираност от вашата аудитория, като ги насърчавате да участват в кампания. Тук влиза в действие интерактивната история. Интерактивната история е едновременно забавна и информативна, като включва интерактивни функции - викторини, игри, свобода на избора.

Един такъв пример е "Избери своето собствено приключение" - интерактивен формат за разказване на истории, използван от Netflix, където на зрителя е дадена властта да прави избори, които определят резултата от историята.

На зрителя се предлагат опции в ключови моменти от историята и изборът на всяка от тях влияе върху посоката на разказа. Този формат позволява на зрителите да имат персонализирано и завладяващо изживяване при гледане, тъй като имат контрол върху историята и могат да изследват различни пътища и финали.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.