Пет стъпки за успешна инфлуенс маркетинг кампания (I част)

Пет стъпки за успешна инфлуенс маркетинг кампания (I част)

Използва ли вашата марка инфлуенс маркетинг в Instagram? Ако не, сега е моментът да яхнете вълната.

Работата с инфлуенсъри е чудесен начин да изложите марката си пред изцяло нова аудитория. Инфлуенс маркетингът става все по-популярен и индустрията се разраства скокообразно, пише онлайн изданието business2community.com.

Изданието обобщава пет основни принципа, които правят инфлуенс маркетинга толкова ценна стратегия.

На първо място, този вид маркетинг има много добра възвръщаемост на инвестициите в сравнение с други маркетингови стратегии. Едно проучване разкрива, че според 89% от анкетираните маркетолози възвръщаемостта на инвестициите е или сравнима, или по-добра от другите маркетингови канали.

Инфлуенс маркетингът освен това е личен. Инфлуенсърът вече има връзка с последователите си и когато представя продукт или услуга на своите последователи, това става естествено в сравнение с директната продажба. Органичната природа на инфлуенс маркетинга го прави чудесен вариант за брандовете в Instagram.

Ето пет важни точки, с които да се съобразите, за да сработи вашата стратегия за инфлуенс маркетинг.

Намерете правилния инфлуенсър

Инфлуенсърът, с когото работите, представлява вашия бизнес. Ето защо е важно да изберете инфлуенсър, който точно отразява вашата марка. Изберете такъв, който е във вашата ниша и има същата целева аудитория като вас, както и споделя вашите ценности.

Проучването на различни инфлуенсъри ще ви помогне да добиете представа с какъв точно искате да работите. Нано инфлуенсърите са с от 1000 до 10 000 последователи. Микро инфлуенсърите са с от 10 000 до 50 000 последователи. Средните инфлуенсъри са с от 50 000 до 500 000 последователи, макро инфлуенсърите са с от 500 000 до 1 000 000 последователи, а мега инфлуенсърите са с над 1 000 000 последователи.

Изборът на подходящ инфлуенсър ще ви помогне да останете в рамките на бюджетните ви граници. Също така ще можете да получите по-добра представа кои са последователите на този човек. Например нано и микро инфлуенсърите обикновено имат нишова и силно ангажирана аудитория, която може да е вашата целева аудитория.

Можете да проверявате инфлуенсърите, като използвате различни платформи за търсене, агенции или просто направите собствено проучване. Платформите за търсене позволяват да търсите инфлуенсъри а въз основа на конкретни параметри (като тяхната индустрия или колко последователи имат). След това можете да видите основна информация за всеки от тях.

Уточнете условията

Ако решите да работите с инфлуенсъри, уверете се, че предварително сте разбрали с какво се захващате. Агенциите действат като посредник между брандовете и инфлуенсърите, помогнат при създаването на кампании. Агенциите покриват задачи като намиране и проверка на инфлуенсъри, договаряне, създаване на стратегия за съдържание и календар, анализ на кампаниите.

Изборът на агенция може да ви спести време и усилия - няма да се налага да намирате сам инфлуенсъри и да създавате кампания. Работата с опитна агенция може да бъде особено полезна, ако сте нов в света на инфлуенс маркетинга.

Трябва да знаете, че агенциите обикновено работят с по-малки инфлуенсъри и някои автоматизират определени задачи, вместо да добавят личен щрих.

Уточнете и разходите, защото агенциите посредници не винаги са бюджетни.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.