Пет неща, които потребителите очакват от брандовете

Пет неща, които потребителите очакват от брандовете

Съвременните потребители имат високи очаквания към брандовете и търговците на дребно. Те искат да пазаруват безпроблемно през цифрови и физически канали, искат да стигнат от вдъхновението до покупка възможно най-бързо и дават приоритет на стойността преди всичко.

VML обобщава в доклада си 2024 The Future Shopper (2024 Купувачът от бъдещето) пет ключови статистики за това какво потребителите очакват от брандовете.

Многоканално присъствие

Общо 64% от потребителите по света предпочитат да пазаруват от търговец на дребно или марка, която има както физически, така и онлайн магазин, според доклада.

Близо три четвърти (72%) от потребителите проучват продуктите си онлайн, преди да ги купят в магазина, а 61% искат безпроблемна комуникация в каналите за продажба, като данните ги следват по време на процеса на покупка.

Какво означава това: Марките трябва да осигурят на потребителите постоянно преживяване, независимо къде пазаруват. Тук се намесват технологии като платформи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) или платформи за клиентско изживяване, които помагат да се свърже пътуването на клиента през множество канали.

Мобилната търговия трябва да се подобри

Две трети от потребителите по света смятат, че търговците на дребно и брандовете трябва да подобрят мобилното изживяване, посочва се в доклада. Близо половината (49%) от потребителите казват, че мобилното пазаруване все още изостава от пазаруването от настолен компютър или лаптоп.

Общо 40% смятат, че пазаруването от мобилни устройства е трудно, а 42% казват, че процесът на плащане е разочароващ за тях.

Какво означава това: Потребителите искат да пазаруват от мобилно устройство, но лош опит може да им пречи да го направят. Търговците на дребно трябва да направят мобилното пазаруване безпроблемно, като се фокусират конкретно върху процесите на плащане и checkout.

Потребителите искат да ускорят пътя към покупката

Общо 63% от потребителите по света искат да стигнат от вдъхновение до покупка възможно най-бързо, според доклада. Подобен дял - 64%, казват, че харесват идеята да купуват всичко от един търговец на дребно, а малко под една трета очакват продуктите, които са поръчали онлайн, да пристигнат за по-малко от два часа.

Какво означава това: Пътят към покупката се развива, тъй като всички медии - от социалните платформи до телевизията, се превръщат в потенциална дестинация за пазаруване. За да съкратят разстоянието от вдъхновението до покупката, марките могат да обмислят медии, от които може да се пазарува директно.

В САЩ например има 98,4 милиона медийни купувачи, които могат да се пазаруват, което представлява над една трета (37,4%) от интернет потребителите в страната, според данни на Emarketer.

Физическите търговци могат да се поучат от електронната търговия

Общо 47% от глобалните потребители вярват, че електронната търговия осигурява по-добро изживяване от физическата търговия на дребно. Същевременно само 22% от потребителите казват, че офлайн осигурява по-добро изживяване. Според 30% онлайн и офлайн пазаруването носят еднакво изживяване.

Потребителите съобщават, че онлайн има -добро разнообразие от продукти/артикули, прегледът и оценката са улеснени и като цяло електронните магазини предлагат по-добра стойност. Офлайн пазаруването се класира по-високо от онлайн пазаруването само в две области - предоставяне на възможността на потребителите да изпробват правилния продукт или да получат правилната форма и свежест на продуктите.

Какво означава това: Според прогнозите все още по-голямата част (83,8%) от продажбите на дребно в САЩ ще се осъществят във физически магазини тази година. Има обаче място за подобрение, когато става въпрос за пазаруване в магазина. Физическите търговци на дребно трябва да продължат да се съсредоточават върху силните си страни (като позволяват на клиентите да докосват и усещат продуктите), като същевременно правят физическото пазаруване по-ангажиращо.

Марките директно към потребителите трябва да използват стойността като фактор, който да ги отличи

Общо 56% от потребителите по света казват, че по-добрата цена е най-добрият начин да бъдат насърчени да осъществят покупка директно от брандовете.

Безплатна доставка, бърза и удобна доставка, безплатно връщане и програми за лоялност са сред петте основни фактора, които насърчават потребителите да пазаруват директно от марки.

Супермаркетите имат най-висок процент потребители, които участват в програми за лоялност (43%), следвани от водещи маркетплейси като Amazon (37%) и търговци на дребно/марки за здраве и красота (28%).

Какво означава това: Потребителите искат най-добрите оферти и марките, които им ги дават, ще спечелят.

Брандовете могат да обмислят използването на мобилно приложение, за да осигурят на клиентите централизирано местоположение, където да получават цялата информация, от която се нуждаят. Половината от купувачите в САЩ например използват приложения за търговия на дребно, за да получат най-добрите цени, 46% ги използват за награди за лоялност, а 34% ги използват, за да намерят купони, съобразени с техните нужди, според проучване от SPAR Group от май 2024 г.

Повече за дигиталните тенденции и цифровото представяне на бизнеса можете да научите на конференцията Digital Community Day

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.