Накъде се насочва инфлуенсър маркетингът?

Накъде се насочва инфлуенсър маркетингът?

Тъй като тенденциите в дигиталния маркетинг се променят ежедневно, решението къде да вложите парите от рекламния си бюджет разбираемо е трудно. Една област, към която много фирми се насочват, е инфлуенсър маркетингът.

Инфлуенсърите започнаха да показват силата си в социалните платформи още преди 20 години, през 2004 г., и обхватът им оттогава само расте. Пазарът се очаква да достигне 84,89 милиарда долара до 2028 г., според Influencer Marketing Hub, цитиран от Business.com.

Преди да наемете сляпо инфлуенсър като тактика за дигитален маркетинг обаче, важно е да обмислите плюсовете и минусите от използването на тази стратегия. Изборът на правилния партньор за инфлуенсър може да увеличи целевата ви аудитория и продажбите и да изгради доверие.

Грешният избор обаче може да доведе до сериозни загуби.

Защо инфлуенсър маркетингът губи влияние

Инфлуенсър маркетингът не винаги е добре приет сред вашата целева аудитория. Независимо дали се касае за избор на спорен инфлуенсър, или възникне криза в социалните медии, можете да се сблъскате с няколко риска, когато използвате инфлуенсър маркетинг.

Проблеми с доверието

Един показател, който със сигурност е достигнал връх в инфлуенсър маркетинга, е доверието. Увеличаването на броя на вашите последователи в Instagram е лесно и евтино. На цената на едно пътуване с Uber например могат да се наберат различен брой фалшиви последователи, а срещу малка премия тези последователи могат да изглеждат даже ангажирани - да харесват, коментират, споделят съдържание.

Потребителите могат също така да настроят ботове за "следване-прекратяване на следване". Практиката не само е измамна за другите потребители на Instagram, но е скъпа и за рекламодателите. Скорошен доклад на CHEQ и Университета на Балтимор изчислява, че фалшивите последователи струват на марките 1,3 млрд. долара.

Друго последствие от лесното закупуване на фалшиви последователи е, че бариерите за навлизане на инфлуенсър пазара са ниски.

Неискреност

Много инфленсъри губят статута си на надеждни хора. Дали обаче това се превръща в спад на аудиторията - въпросът тук е малко по-труден. Ако хората следват любимите си инфлуенсъри, няма значение дали инфлуенсърите са купили последователи. Хората харесват тяхното съдържание, а не техния брой последователи или харесвания. Тези показатели са полезни само за потенциални рекламодатели.

Това не означава, че публиката не е скептична. Много от инфлуенсърите рекламират всичко, за което са им платили, без да подбират продукти и/или услуги според техните ценности и начин на живот. Когато инфлуенсърите злоупотребяват с властта, която имат над публиката, те губят нейното доверие в тях като надеждни източници на съвети. Това може да доведе до спад в реализациите.

YouTube драми

Инфлуенсърите в YouTube също претърпяха няколко шумни скандала през последните години. През 2018 г. Логан Пол се сблъска с възмущение заради своя видеоблог, в която попадна очевидна жертва на самоубийство. Друга звезда в YouTube, Брук Хаутс, беше осъдена от феновете си, след като случайно качи видео, на което удря кучето си. Имаше и вражда между бюти блогъра Джеймс Чарлз и колегата му в YouTube Тати Уестбрук заради спонсорство на витамини за коса.

Цялото това противоречие показва как самият гений на инфлуенсър маркетинга - връзката с публиката, може да има обратен ефект. За разлика от основните знаменитости, инфлуенсърите са аматьори по дефиниция. Тази реалност крие и известен риск.

Как инфлуенсър маркетингът може да носи стойност на брандовете

Маркетолози от цял свят забелязват значителна промяна в поведението на потребителите. Инфлуенсър маркетингът е преминал фазата си на меден месец, но това не значи, че брандовете трябва да го изоставят.

Търсете достоверност

Потребителите не искат чиста реклама на продукти и услуги. Търсете инфлуенсъри според това каква е оценката им за достоверност и искреност. Много инфлуенсъри не управляват съотношението между популяризирани и естествени публикации, а това е доста важен показател.

Помислете за микроинфлуенсъри

Това е най-горещата тенденция в инфлуенсър маркетинга. Вместо да избират инфлуенсърите с най-голям брой последователи, някои марки вече постигат по-голям успех, като привличат тези, които са най-близо до тяхната целева аудитория. Тяхната стойност се крие точно в ангажираността на техните последователи, а оттам идва и ръстът на реализациите.

За брандовете вече е важно да оценяват самите инфлуенсъри, с които работят, а не последователите им. Това ще принуди влиятелните лица да бъдат по-автентични или да обръщат по-голямо внимание на реакцията на публиката към публикациите.

Експериментирайте с нива на последователи

Очевидно броят на последователите не трябва да се отхвърля изцяло. Ключът е да получите възможно най-голям брой последователи, без да страдате от спад в ангажираността. Трябва да се търси баланс, но той зависи от същността на рекламодателя и продуктите и услугите, които представя. В много случаи за значителни резултати е необходимо да се работи с повече на брой инфлуенсъри от различен калибър.

Създаване на персонализирано съдържание

Най-добрите инфлуенсъри знаят какво тяхната общност иска да чуе и види. При работа с инфлуенсъри е добре те да получат свобода да създават персонализирано съдържание за широка аудитория.

Дългосрочни връзки

Изграждането на доверие с вашите клиенти ви помага да поддържате дълголетието на вашия бизнес и да увеличите броя на постоянните клиенти. Колкото повече работите с инфлуенсъра, толкова повече неговите последователи ще се доверяват на вашата марка като качествена и автентична. Един инфлуенсър може да работи с марка веднъж, ако е привлечен от продуктите или има нужда от партньорството, но постоянните клиенти подобряват автентичността както на инфлуенсъра, така и на компанията.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.